hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jöhetnek az élőt és a virtuálisat keverő hibrid események a rendezvényes piacon

Több mint 100 marketinges és céges rendezvényekben utazó vezető szakmázott az UNICEO Leaders Meetingen júniusban, hogy összegezzék a Covid-19 első hulláma utáni tapasztalataikat és megfejtsék, mit hozhat a jövő.

hirdetés

A United Networks of International Corporate Events (UNICEO) eseményének egyik tanulsága, hogy a céges világ hiányolja a világjárvány miatt leállt hagyományos rendezvényeket, de úgy tűnik, a visszarendeződés hosszabb folyamat lesz. A következő állomás a kevésbé profin ható kanapés vagy home office meetingek után a – nem utolsó sorban karbonsemleges – kevert verzió lehet, ahol például a közönség online vesz részt, de az esemény már élőben zajlik. Az UNICEO meetingje épp így zajlott, nyolc vezető vállalat képviselője egy stúdióból beszélt. Megrendelői és szolgáltatói oldalról is volt megszólaló, például a Telenor Magyarországtól, a Marriott Budapesttől vagy a Max & Future-től.

„Szinte természetes módon jutottunk el a hibrid rendezvényekig, amelyek lehetővé teszik az élő és a virtuális élmények kombinálását, a professzionális vizuális megjelenéseket, a színvonalas hang- és a képminőséget, mivel mindezt TV-showként sugározzák” – írja a Kreatívnak küldött beszámolójában az UNICEO. „A rendezvények a költségvetési és utazási korlátozások ellenére továbbra is kulcsfontosságú marketing eszközei a vállalati partnerek és ügyfelek elérésének, valamint a dolgozói elköteleződésnek.” 

A résztvevők szerint a jövőben meghatározó hibrid események többféleképpen működhetnek. „Előfordul, hogy (a) az előadások előre felvételre kerülnek, de az előadó jelen van és élőben válaszol a kérdésekre; (b) az előadók egy stúdióból jelentkeznek be, míg a résztvevők online követik az eseményt, majd a korlátozások feloldásával már néhány résztvevő személyesen van jelen lehet, míg mások virtuálisan vesznek részt (c). A Hibrid - Multi típusú rendezvények esetében pedig (d) a résztvevői csoportok személyesen találkoznak egy helyszínen, és minden helyszín virtuálisan kerül kapcsolatba egymással”  folytatódik a beszámoló.

Parti János, a Marriott Budapest értékesítési és marketing igazgatója elmondása szerint a szállodai és a helyszín szolgáltatók felkészültek az új helyzetre, a teremkapacitásokat újrakalkulálták. „Jelen állás szerint a konferenciatermek tényleges kapacitásának 40%-a használható, de higiéniai és technológiai újításokkal is készülnek a hibrid, vagy hagyományos rendezvények fogadására. René Mooren, a Marriott International EMEA értékesítés-támogatási és shared services igazgatója hangsúlyozta, hogy a korlátozások enyhülése mellett az iparág felépülésének fontos része az utazók és a rendezvényes résztvevők bizalmának visszaszerzése.” A Mariott ezért nemrég létrehozott egy Globális Tisztasági Tanácsot (Global Cleanliness Council), hogy újradefiniálják a tisztasági és biztonsági előírásaikat.

A Telenor is sokféle online rendezvényt szervezett az alkalmazottaknak a karantén alatt (háttérzaj felismerő verseny, online kávéház, öltözz ki nap), ami Seres Nikolett, a Telenor belső kommunikációs vezetője szerint megerősítette, hogy „a közösségépítés kulcsfontosságú elem a munkavállalói élmények és az elkötelezettség szempontjából.” A koronavírus miatt befejezett színházi rendezvényeiket például ők is hibrid módon folytatják, ahol a Telenor-házból közvetített improvizáción alapuló előadás cselekményét majd az otthon, online figyelők alakíthatják.

UNICEO
Az UNICEO egy nemzetközi szakmai közösség a céges rendezvényekért felelős döntéshozók számára. Nagyvállalatok és szövetségek céges eseményekért felelős döntéshozóit egyesíti nemzetközi szinten.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Vodafone Magyarország júliustól az ügyfélszolgálatos kollégái számára is lehetőséget biztosít a folyamatos távmunkára.

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés