hirdetés
hirdetés
hirdetés

Politikai üzeneteket nem lehet eladni a fiataloknak?

Már csak két hónap van hátra a novemberi választásokig az Egyesült Államokban és a demokrata párt jelöltje jelentős lemaradásban van a közösségi médiás elérés területén a Twittert remekül használó Donald Trumppal szemben. Míg az elnöknek 85 millió követője van, a kihívójának közel tizedannyi, mindösszesen 9 millió. Márpedig a fiatalokért folytatott versenyben a közösségi média jelenlét ma fontosabb mint valaha. Horváth Ádám, a NuHeadz Talent Management alapítójának vendégcikke.

hirdetés

Biden ráadásul az előválasztási küzdelemben éppen a fiatal szavazók hiánya miatt került hátrányba az első pár államban – a 18-34 éves korosztály többségének Bernie Sanders volt a legelfogadhatóbb demokrata elnökjelölt.

Érthető, hogy a nehezen elérhető fiatal közönséget Biden kampánycsapata influencereken keresztül próbálja meg elérni. Ehhez a Village Marketing nevű influencer marketing ügynökség segítségét kérték, akik az első pillanattól fogva kikötötték, hogy ezek a megjelenések nem lehetnek fizetett posztok. A #BidenTownHall kampány első körében hat influencernek adtak lehetőséget arra, hogy egy online interjút készítsenek az elnökjelölttel.

„Egyetlen influencernek sem fizettünk ezekért a megjelenésekért, sőt a többségük még csak nem is egy Bident támogató posztnak szánta az interjút” – mondja Vickie Segar, az influencer ügynökség alapítója. A felkért influencerek közül többen még nem döntötték el, hogy kire szavaznak novemberben, ezért ezt a lehetőséget inkább arra használták fel, hogy az őket érdeklő kérdésekre valós válaszokat kapjanak a jelölttől.

A Biden-csapat influencer stratégiája jelentősen eltér Michael Bloomberg, a demokrata elnökjelöltségért korábban szintén versenyben lévő politikus hozzáállásától. Utóbbiak népszerű és nagy elérésű mémgyárosoknak fizettek azért, hogy vicces mémeket gyártsanak és ezáltal a lehető legtöbb fiatalhoz eljuttassák a jelölt üzeneteit. Ezt a kampányt rengeteg kritika érte és nem is volt túl sikeres: Bloomberg pár hét alatt kiszállt az elnökjelöltségért folytatott versenyből.

Mivel Amerikában jelenleg a rasszizmus, az egyenlőség a rendőrségi brutalitások uralják a közbeszédet, ezért a felkért influencerek kiválasztásánál is fő szempont volt, hogy a követőik körében sok színesbőrű fiatal legyen és ezáltal a leghatékonyabban lehessen eljuttatni a kampány üzeneteit ezekhez a célcsoporthoz. A felkért influencerek között megtalálható Bethany Mota YouTube-videós, Allison Holker táncos, Keke Palmer színésznő is. Az interjúkat mindenki elsősorban az Instagram oldalára posztolta, de többen megosztották az egyéb platformjaikon is: Allison Holker például egy részletet feltett a 2.3 millióval rendelkező TikTok-csatornájára is.

Keke Palmer interjúja Bidennel
Keke Palmer interjúja Bidennel

„Kiemelkedően fontos, hogy ne csak a saját magunk által üzemeltett platformokon kommunikáljunk a választókkal, mert így tudjuk elérni azokat a rétegeket is, akik szükségesek a novemberi választás megnyeréséhez” – mondja Rob Flaherty, a Biden kampány digitális platformokért felelős igazgatója.

A 9.6 millió Instagram követővel rendelkező Keke Palmer közel négyszer annyi embert ér el a platformon, mint az interjú időpontjában 2.4 millió követővel rendelkező, 77 éves korábbi alelnök. Palmer kiválasztásánál az is fontos szerepet játszott, hogy a követői fele egyben olyan inspiráló hírességeket is követ az Instagramon, mint Beyoncé vagy Kevin Hart.

„Az első körben azokat az influencereket választottuk, akiknek a kérdései reflektáltak a jelenlegi helyzetre és valóban érdekelték őket a válaszok, emellett pedig széles réteget tudnak elérni” – válaszolta az ügynökség vezetője arra kérdésre, hogy mi alapján választották ki az influencereket.

Biden egyébként nem áll rosszul a fiatalok között, a CNN adatai szerint a 18-34 éves korosztályban 22 ponttal vezet Trump előtt. Ugyanakkor négy évvel ezelőtt Hillary Clintonnak is hasonló előnyt mutattak a közvéleménykutatások a kampány ezen időszakában – így érdemes folyamatosan kommunikálni ennek a célcsoportnak is.

„Először hezitáltam, mert tudtam hogy sok ember egy ilyen interjút azonnal politikai támogatásnak minősítene és elutasítaná, de aztán rájöttem, hogy én egyébként is interjúkat készítek és politikai témában is tehetek fel kérdéseket – mi fiatalok is megérdemeljük, hogy választ kapjunk a kérdéseinkre” – mondta a CNN-nek az egyik influencer, Keke Palmer, aki az interjú alatt ki is írta, hogy nem kapott pénzt a posztért, és nem az elnökjelölt támogatásaként készítette. Augusztusban Cardi B készített egy interjút az elnökjelölttel az ELLE magazin oldalán, amelyben az énekesnő erőteljesen a fekete közösség hangjaként szólalt meg és kérdezte Bident.

Nem mindenki fogadta pozitívan az influencer kampányt. Az LA Times publicistája egyenes azt írta, hogy ezek az interjúk nem egyszerűen félreértésen alapulnak, de kifejezetten sértőek is a fiatalokra nézve. A publicista azt kifogásolja, hogy Biden alapvetően a jól bejáratott üzeneteit ismételgette az interjúk során, és nem vette igazán komolyan a fiatalokat. Szerinte politikai üzeneteket nem lehet új cipőkhöz vagy rúzsokhoz hasonlóan eladni a mai fiataloknak.

Az, hogy kinek lesz igaza, csak novemberben derül majd ki. Annak ellenére, hogy Trump napi szinten használja a Twittert és az egyik legtöbb követővel rendelkező account az övé, 2016-os megválasztása óta a meggondolatlan tweetjei valószínűleg sok bajt okoztak neki és kampánycsapatának. Biden kampánycsapata mindeközben egy jól felépített stratégia mentén halad, minden Twitter és Facebook posztjukon érezhető, hogy az elnökjelölt csapata igazodik a központilag felépített üzenethez.

Horváth Ádám, NuHeadz Talent Management, alapító
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

Wéber Kata a Pieces of a Woman bemutatója után került fel a rangos listára.

Maszkot le! helyett most Maszkot fel! a jelszó.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés