hirdetés
hirdetés
hirdetés

Gondos Pakkot állított össze időseknek a MOME Innovációs Központja

A Gondos Pakk olyan tárgyakat, eszközöket tartalmaz, amelyek a higiénia mellett a bezártság problémájára is fókuszálnak, ezért segíthetnek az egyedüllét érzésének csökkentésében.

hirdetés

A Kreatívnak eljuttatott közlemény szerint a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Innovációs Központ (MOME IK) Szociális Design Kutatócsoportja által létrehozott MOME segítő pakkok izolációra olyan digitálisan letölthető fizikai csomagok, amelyek a különböző élethelyzetekhez szükséges alapvető eszközök és holmik fizikai megvalósításához tartalmaznak útmutatást, valamint fontos ismereteket, információkat biztosítanak – mindezzel segítséget nyújtva az izoláció időszakára.

A pakkok és a bennük található használati útmutatók szakemberek bevonásával készülnek. A csomagok know how-ja a benne lévő termékek listájától kezdve a kommunikációs anyagokon át a MOME kutatói által tervezett útmutatókig digitálisan letölthető formában elérhetők bárki számára, aki tenni szeretne embertársaiért. Így a segítő dobozokat akárki összerakhatja a közvetlen környezetében élők vagy akár hátrányos helyzetű csoportok számára is. A MOME Segítő Pakkok első darabja, a csecsemőgondozásra fókuszáló Baba Pakk után elkészült az idősebb korosztálynak szóló Gondos Pakk is.

A közlemény szerint a Gondos Pakk a 65+ generációt célozza. Az egészségügyi statisztikák alapján ez a korosztály a fertőzésveszély szempontjából kiemelten veszélyeztetett. Számukra különösen fontos, hogy betartsák az izolációra vonatkozó előírásokat. Ez a helyzet sokak számára jelent kihívást, hiszen a környezettől való szeparáltság szeretteiktől, barátaiktól is elszakítja őket. A 65 év feletti korosz-tálynak tervezett csomag olyan tárgyakat, eszközöket tartalmaz, amelyek segítenek az izolációs helyzetben felmerülő szükségletek és igények kielégítésében.

A csomag fókuszában a higiénia és fertőtlenítés áll. Emellett a doboz javasolt további tartalmai az egészségmegőrzés, a napi rutin, a szabadidős tevékenységek köré szerveződnek és olyan eszközöket is tartalmaznak, amelyek örömet okozhatnak, esetleg valamelyest feledtetik az elszigeteltség okozta nehézségeket.

Fehér Bori és Gulyás Sára, a Gondos Pakk tervezői szerint „a higiénia mellett a bezártság kérdésére is fontos fókuszálni ebben az izolált helyzetben. Azt gondoljuk, a gondoskodás segíthet az egyedüllét és magára maradottság érzésének csökkentésében. Ezért a dobozba egy ajtóra akasztható fertőtlenítő/rendszerező mellett olyan tárgyak elhelyezését is ajánljuk, amelyek hozzájárulhatnak az egészségmegőrzés és szabadidő eltöltésének különböző módjaihoz. A Gondos Pakk célja: Segítünk, hogy mások segíthessenek.”

A doboz javasolt tartalma egyrészt a fertőtlenítéshez szükséges eszközök tárolásában segítő, DIY elkészíthető rendszerezőből áll, amiben a maszkokat és kesztyűket, szemetes zacskót, fertőtlenítő kendőt és sprayt tárolhatjuk. A MOME tervezői a felakasztható rendszerező elkészítéséhez letölthető útmutatót készítettek. Emellett a csomagba kerülhetnek az izolációt enyhítő, szabad-idős eszközök, valamint a napi rutinhoz és a mentális és fizikai egészségmegőrzéshez kapcsolódó tárgyak.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés