hirdetés
hirdetés
hirdetés

Európában elsők között újult meg a magyar digitális médiapiac mérése

Már élesben használják a magyar ügyfelek a DKT mögött elindult e.gemius-t, amelynek révén gyorsabb és még precízebb, akár automatizált is lehet az online médiatervezés és vásárlás. (X)

hirdetés

Malonyai Károly
Malonyai Károly

„Röviden: megváltás! Nagyon kellett már egy új felület,
ami könnyen elérhető, gyors és intuitív.”

(Malonyai Károly, Wavemaker)

 

Ahogy az arról az elsejei induláskor a Kreatív is beszámolt, októbertől megújult az online médiumok látogatottságát auditáló, közismert DKT (Digitális Közönségmérési tanács) rendszere. Európában az elsők között (Dánia és Belgium után, Lengyelországgal egyidőben) indult el Magyarországon a Gemius e.gemius szoftvere, amelyben számos módszertani újdonság elérhető.

Az új felület nagy előnye annak könnyű kezelhetősége mellett, hogy lehetőség van tetszőleges kumulatív időperiódusok (például akár 12 vagy 24 nap) adatainak elemzésére, szemben a korábbi gyakorlattal, ahol heti, havi adatok voltak lekérhetők. Újdonság, hogy lehetővé válik demográfiai és keresztfogyasztási adatok elemzése is az applikációkkal kapcsolatban, és ehhez kapcsolódóan követhető lesz a reach (elérés) és a frequency (megnyitási gyakoriság) is. „Így végre azonos módszertani alapokon fog működni a Gemius összes terméke hazánkban is és a kezelőfelületük is egységessé válik!” – mondta el Ambruszter Géza, a Gemius Hungary vezetője.

Kulcsadatok
642 auditált tartalmi forrás (weboldal, videó- és audió stream, applikáció)
700+ account - ennyien használják a media szakmában, ügynökségek, médiavállalatok, kutatók, hirdetők
240 millió megtekintett tartalom naponta
4,5-4,9 millió online tartalomfogyasztó naponta (real userek)

„Az új rendszer és módszertani alap felgyorsíthatja az adatalapú online értékesítést és vásárlást, és akár automatizált alapra is helyezheti a kampányok optimalizálását. Ez a standard és a programmatic vásárlásokra egyaránt igaz” – elemezte a bevezetés előnyeit Gerentsér Imre, a DKT ügyvezetője is. A szakember megemlítette azt is, hogy a szoftver bevezetése hosszútávon – ha a piaci szereplők ezt támogatják – lehetővé teszi a cross-média mérések megjelenítését is. (Ez Lengyelországban már elindult.)

Erőss Csaba
Erőss Csaba

„Az e.gemius egyrészt könnyebbé teszi a mindennapi tervezői munkát,
a gyorsabb és egyszerűbb felület mellett az új adatvizualizációs
lehetőségek is segítenek, hogy ügyfeleink számára még informatívabb
módon adjuk át a rendelkezésre álló adatokat. Másrészt az új API
is számos lehetőséget nyit ki számunkra, hogy az elérhető adatokat
egyedi módon tudjuk hasznosítani, és így fejleszteni szolgáltatásainkat.”

(Erőss Csaba, dentsu Hungary)

 

Kattints a nézőképekért!
Fontos újdonság a DKT megújuló mérése kapcsán, hogy lehetséges API segítségével automatizáltan demográfiai adatok, riportok és adatbányász megoldások használatára, tovább növelve akár a programmatic kampányok eredményességét. A digitális médiumok tulajdonosai és az ügynökségi oldal számára is hasznos változás, hogy az extrém gyorsan változó médiafogyasztás (például a tavaszi koronavírus járvány miatti hullámmal érkező internetező tömeg fogyasztási mintázatai) is sokkal érzékenyebben kimutathatóvá válnak az új mérési módszertannal, így az ilyen és ehhez hasonló hatások is jobban elemezhetővé válnak.

Földi Kata (fotó: Kleb Attila)
Földi Kata (fotó: Kleb Attila)

A mostani változással nem csak az egy helyről elérhető forgalmi
és közönségadatoknak,
hanem az új funkcióknak is köszönhetően
sokunk régi vágya teljesül.
A legjobb, hogynem is csak egy ilyen
van. Várom, hogy élesben használhassam őket!

(Földi Kata, Indamedia sales)

Az új mérés előnyei
  • új felhasználói élmény, gyors, intuitív
  • felhőalapú, böngészőből elérhető, single sign on megoldás
  • egyszerűbb, könnyen kezelhető, intuitív interface
  • tetszőleges időperiódusok elemzése
  • demográfiai és keresztfogyasztási adatok elemzése appokra is, domainekkel együtt,
  • reach & frequency építés,
  • még pontosabb mérés,
  • új API, amely automatizált adatkapcsolatokat tesz lehetővé

A régi rendszerek, azaz a Rating.gemius.com és a gemiusExplorer archív adatai 2021. augusztus 31. napig elérhetők maradnak a szokásos helyeken, tehát továbbra is használhatók.

Ha kérdésed van, további információt kérnél, Gerentsér Imrének, a DKT ügyvezetőjének írhatsz az This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. címen.

A Digitális Közönségmérési Tanács (dkt.hu) a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (JIC), mely fő célja, hogy a DKT tender nyertesének szolgáltatását a felhasználók felé szállítsa, az ő érdekeit képviselje a szolgáltató (Gemius) felé. A szolgáltatás a magyarországi digitális médiumoknak a 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének elkészítését tartalmazza.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az orosz IKEA horrorba illő reklámmal érkezik az ünnepi szezonba.

A közönségdíjas és fődíjas alkotásokat január 31-én mutatják be.

Kampány is indult hozzá, célja a kézművesek és a vásárlók online összekapcsolása.

Újragondolt címlappal és megújult dizájnnal jelentkezik női tematikájú portál.

A szexorgián letartóztatott, és emiatt lemondott EP-képviselő apropóján kampányol vicceskedve a légitársaság.

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés