hirdetés
hirdetés
hirdetés

Óriástüdővel tette látványossá a légszennyezést az E.ON kampánya

Az E.ON egy integrált pr kampány segítségével teljsen átformálta a cégről alkotott imázsképet. A Salt Communications vendégcikkének szerzői elmesélik, hogyan sikerült mindez.

hirdetés

Az E.ON már jó ideje foglalkozik a rossz és szennyezett levegő minőségének javításával, de ezt az irányt imázsába eddig kevésbé sikerült hatékonyan beépítenie. A vállalat kutatásai alapján az emberek többsége nem törődik a légszennyezettséggel, mivel az kevésbé látható problémakör. A kutatásba bevont megkérdezettek 88 százaléka nem biztos a károsanyagok mértékében, 89 százalékuk viszont többet tenne a megoldás érdekében, ha tudnák, hogyan érheti ezt el.

Ez a kutatás inspirálta az integrált kampány egyik fő elemét: megépítették és kiállították Londonban a közel 5 méteres Lungs nevű installációt. Aki csak megállt a kiállított hatalmas tüdő előtt, azt látta, hogy az élő és lélegző berendezés folyamatosan érzékeli környezetében a három legfőbb szennyező anyagot: a nitrogén-dioxidot, a kén-dioxidot és a káros részecskéket. Amikor ezek mértéke meghaladta az Egészségügyi Világszervezet előirányzott értékeit, egészségre ártalmatlan, színezett füst alakult ki a „tüdőben”, jelezve a levegő megnövekedett károsanyag-szintjét.

A Lungs installáció leleplezését szeptember közepére, a Globális Klímasztrájk Hete és a londoni autómentes nap közé időzítették, majd pár héttel később átvitték Notttinghambe, ahol az E.ON megtartotta a Tiszta Levegő Tanterem c. előadását Iain Stewart-tal, a Plymouthi Egyetem geotudomány professzorával. A professzor hiteles szakértőnek számít a témában, hiszen már hosszú ideje foglalkozik a légszennyezés kezelésének lehetőségeivel, sokan ismerik Angliában televíziós tudományos-ismeretterjesztő műsorokból is. Az E.ON vezérigazgatója, Michael Lewis később a Plymouthi Egyetem Fenntartható Föld Intézetében tartott előadást az energiaágazat éghajlati vészhelyzetekben játszott felelősségéről. Emellett a Tiszta Levegő fehér kiskönyvet is kiadták, amelynek különlegessége, hogy titánium-dioxiddal átitatott papírból készült, amely szennyeződés-elnyelő tulajdonságokkal rendelkezik.

A Lungs installációra a városban található digitális kivetítőkön, az online médiában, a sajtóban és a rádióban hívták fel a figyelmet – ezek pedig a kampány weboldalára irányították az érdeklődőket. A közösségi médiában és a saját csatornáikon videókat és infografikákat tartalmazva igyekeztek emészthetőbbé tenni a tényeket a légszennyezésről. A kampányt természetesen influenszer-együttműködésekkel is megtámogatták: amikor az életmód-, egészség- és fitnesznagykövetek (akik között szülőket is találunk) beszéltek a légszennyezettségről a saját kommunikációs csatornáikon, az fogyaszthatóbbá tette a témakört a nagyközönség számára.

A Chartered Institute of Public Relations (CIPR) Excellence Awardson két kategóriájában is díjazott kampány hatására az E.ON mint „a környezettel foglalkozó energiaszolgáltató” imázsa 99 százalékkal nőtt az emberek körében a kampányt követően; mint „energiaszolgáltató, amely elkötelezett a légszennyezés kezelése iránt” imázskép tudatossága 129 százalékkal emelkedett; és annak ismerete, hogy az E.ON „rendelkezik otthoni megoldásokkal, amelyek segíthetnek a légszennyezés leküzdésében” 96 százalékos emelkedést mutatott.

A pr kampány azért tudott ennyire hatékony, népszerű és eredményes lenni, mert alapos tervezés és kutatás előzte meg, jól időzítették, innovatívan és kreatívan közelítették meg a témát, megfelelően nyúltak a szektor kihívásaihoz, és a nagyközönséget sikerült az éghajlati válsággal kapcsolatos gondolkodásra késztetni. Több, összekapcsolt csatornán közvetítették az üzenetet – jó minőségben, magas szintű koordinációval. Emellett az egész kampány közérthető és jól szervezett volt, világos célokkal.

Szerzők: Tóth Szilvia, a Salt Communications junior pr munkatársa és Varga Zita Hella, a Salt Communications pr vezetője

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Arra buzdítják az étterembe járó közösséget, hogy fogjanak össze, és ételrendeléssel támogassák a vendéglátóhelyek fennmaradását.

A díjat a 2018-ban meggyilkolt szlovák újságíró, Jan Kuciak emlékére alapították. A zsűriben ott ül Věra Jourová, az Európai Bizottság alelnöke és Lech Wałęsa, Lengyelország volt elnöke és demokráciapárti aktivista is.

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola arculati, kommunikációs stratégiai megújulását, sajtó- és social kommunikációját támogatja az ügynökség.

Nonprofit szervezetek és cégek is jelentkezhetnek, a határidő március 31.

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hatékonyabb kiszűrése érdekében.

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

hirdetés
hirdetés