Dizájnos elektromos teherbringával lehet zöldebb a városi csomagszállítás

A zöldülő városokban egyre többen végzik a rendelések kiszállítását elektromos teherbringákkal, amelyek nemcsak zaj- és a füstmentesek, hanem a parkolóhelykeresés örök problémáját is megoldják. A dizájnos külső és a könnyű kezelhetőség mellett a logisztika megtervezése is alapvetően fontos a hatékony csomagszállításhoz. Nem véletlen, hogy a POD nevet viselő cargobicikli tervezője egy alkalmazással is támogatná a sharing delivery megvalósítását.

A logisztikai cégek és az áruszállítók szén-dioxid-kibocsátását jelentősen megnöveli az ún. last mile delivery, amikor az elosztó központokból a lakónegyedekbe, a megrendelők küszöbéhez szállítják az árut. A kis távolságokon belüli gyakori megállás és leparkolás nemcsak zavaró és környezetszennyező, hanem nehézkes is a nagyméretű, dízelmeghajtású teherautókkal. 

Azt, hogy mindez sokkal egyszerűbb és zöldebb elektromos meghajtású, füstmentes járművekkel, már az Amazon is felismerte. A cég 2020. októberében jelentette be, hogy a tervek szerint 2022-ben már 10 ezer elektromos kisteherautó lesz a flottájában, a 2040-re nettó karbonsemlegességet célzó Climate Pledge kezdeményezés részeként. A GLS Hungary Budapest V. és IX. kerületében már évek óta elektromos autókkal és dobozos triciklikkel oldja meg a kiszállítást.

Ezt a trendet követi Juan Jose Foc perui designer koncepciója is. „A városi logisztika és az áruszállítás last mile delivery koncepciójának korszerű módja” – írja legújabb projektjéről, a POD-ról a Behance.net-en a tervező. A zöld szemlélethez ragaszkodó Foc korábban versenyautót, elektromos Harley Davidsont és jacht enteriőrt is tervezett már, egy ideje pedig a teherszállítás környezetkímélővé tétele köti le a figyelmét. 

A háromkerekű POD nem kelt zajt, nincs szüksége sok helyre a parkoláshoz, könnyen kezelhető, modelltípustól függően 180 vagy 230 liter térfogatú árut képes szállítani. A szállítmány elhelyezésére szolgáló platform a pedálok és a kormány előtt kapott helyet, így a futárnak nem kell hátra tekintve ellenőriznie, hogy minden rendben van-e a rakománnyal, ami két, egymásra helyezett konténerből áll. Az alsó a laposabb, szélesebb csomagokhoz ideális, a felső, nagyobb tárolódoboz pedig kivehető belső elválasztókkal rendelkezik, a moduláris kialakításnak köszönhetően kisebb pakkok, ételek szállítására is bevethető. 

Az sem gond, ha a POD használója nem rendelkezik a Hajtás Pajtás futárok legendás vádlijával,  a tekerésre egy 250 wattos motor segít rá. A teherbicikli az emelkedőkkel és a keskeny utakkal is megbirkózik, ezért költséghatékony megoldás lehet bringás futárcégeknek, postásoknak, éttermi kiszállítást végzőknek vagy bárkinek, aki nagyobb méretű felszereléssel indulna munkába.

Az ötletgazda a cargobringához egy alkalmazást is megálmodott, amely segítené a kézbesítőket a lehető leghatékonyabb, a sharing delivery-t megvalósító logisztika megtervezésében. Az applikáció meghatározza az optimális útvonalat, és arra is emlékezteti a futárokat, melyik rekeszben található a csomag, amit az adott címre ki kell szállítani. 

A POD egyelőre csak koncepció, és nincs arról információ, hogy mikor és mennyiért kerülhet kereskedelmi forgalomba. Annyi biztos, hogy a kereslet egyre nagyobb az elektromos teherbringák iránt, főleg, ha az Amazon és más, a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére törekvő cégek példáját egyre többen követik. 

A rovatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!