Digitális vekker száműzné a mobilt a hálószobából

A mobil szinte már teljesen átvette az ébresztőóra szerepét, és ez számos negatív következménnyel jár: rosszabb az alvás minősége, a reggelek pedig böngészéssel és stresszel indulnak. Erre kínál megoldást a Loftie ébresztőórája, ami hozza a mobiloktól elvárt funkciók jelentős részét, leszámítva a netezést, ami közvetlenül az elalvás előtt és az ébredés után is ártalmas.

A legtöbb mobilfüggő nem vallja be, hogy elvesztette a kontrollt a mobilozási szokásai felett, ugyanakkor rögtön ébredés után az az első dolga, hogy megnézi, ki írt üzenetet, érkezett-e valamilyen fontos email, és mi szerepel a hírekben. A „valódi” reggelek, amikor a beszűrődő napfényt bámuljuk a mobil képernyője helyett, szinte teljesen eltűntek, és abban a pillanatban, hogy kinyitjuk a szemünket, máris kezdődik a stressz.

A 2018-ban alapított, New York-i Loftie nevű wellnesscég amellett kampányol, hogy újra „ébredjünk úgy, mint egy emberi lény”, vagyis száműzzük a mobilt a hálószobából. Sikeres Indiegogo kampányuk után piacra dobott digitális ébresztőórájukkal ugyanis mindez megoldható úgy is, hogy közben nem kell visszamennünk az időben az offline vekkerek korába.

A Loftie hozza azt, amit egy digitális ébresztőórának tudnia kell, de ennél sokkal több funkcióval rendelkezik. A kijelzője alkalmazkodik a helyiség fényviszonyaihoz, ahogy egyre világosabb lesz, úgy halványulnak el az időt jelző számok. Éjjel diszkrét fényt bocsát ki magából, amit egy gombnyomással el is lehet sötétíteni.

Az ébresztés közel sem olyan agresszív, mint a régi idő vekkereinél, amelyek pont emiatt gyakran végezték darabokban a földön. A Loftie két fázisban kelt fel - az első hang nagyon kíméletes, és csak a második erőteljesebb, ezért megrögzött szundi-használóknak is ideális. Csatlakoztatva playlisteket játszik le a telefonról, és egy alkalmazás segítségével képes monitorozni tulajdonosa alvási szokásait, valamint javaslatokat tesz, hogyan lehet optimalizálni azokat. Szándékosan „offline”, nem csatlakozik a közösségi média oldalakhoz, nem nyitja meg az emaileket, nem hossza be a stresszt kora reggel a hálószobába.

 

A kütyü az elalvásnál is odateszi magát. Több tanulmány is bizonyította, hogy jobb az alvás minősége, ha a mobil és a táblagép nincs a hálóban: a képernyő kék fénye csökkenti a melatonin, az alvási ciklust szabályozó hormon termelését, így az elalvás előtti netezés simán eredményezhet álmatlanságot és rettenetes reggeleket. A Loftie vezetett meditációkkal, légzőgyakorlatokkal, relaxációs hangfürdőkkel segíti az elalvást, tudományosan kalibrált fehér, barna és rózsaszín zajokkal, vagy a természet hangjaival segít lelazulni. A szervezetünknek sokkal inkább erre van szüksége ilyenkor, mint egy sokadik macskás videóra.

A Loftie app nélkül is használható, de aki több playlistre, változatos ébresztő hangokra vágyik, vagy távolról szeretné programozni az eszközt, letöltheti az eszközhöz fejlesztett iOS és Android alkalmazást.

 

 

A fejlesztők hisznek abban, hogy a kütyükkel töltött idő és a valódi élet egyensúlya visszaállhat, ha a mobilok és a tabletek kikerülnek a hálószobákból, a nyugodtabb reggeleknek köszönhetően pedig az egész nap és az életminőség is más lesz. A nyugalmat – vagyis a fehér és fekete színben rendelhető digitális ébresztőórát - 129 dollárért (40 ezer forintért) kínálják, szállítását 2020 novemberére ígérik.

 

(A sorozatot a Telenor támogatja) 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!