A veganuárral egyre több márka számolhat a jövőben
A nehézkésen magyarított januári vegán kihívás egyre népszerűbb: a Veganuary projekt adatai szerint az emberek kíváncsiak, mihez kezdjenek a rengeteg bespájzolt tésztával, általában egészségesebben szeretnének élni, de a Covid-19 denevér-vadhúsos eredetsztorija sem rossz motiváció.
A brit Campaign a Veganuary projekt nemzetközi kommunikációs vezetőjével, Toni Vernellivel beszélt. Vernelli azt mondja, tavaly április óta többen csatlakoztak hozzájuk, mint az azelőtti évben: 2020-ban 192 országból több, mint 400 ezer ember határozta el, hogy egy hónapig csak növényi alapú ételeket fog enni. Az idei veganuár már több, mint 500 ezer feliratkozónál jár, amihez nagyban hozzájárulhatott Sir Paul McCartney, Jane Goodall és Ricky Gervais biztatása is.
A Veganuary tavaly szeptemberi számai szerint a korábban csatlakozók 32 százaléka eszik több vegán ételt a Covid-19 miatt. 73 százalék jelölte meg, hogy egészségügyi okokból döntött így, 43 százalék a több főzésre jutó időt említette indokként, 41 százalékot pedig a vírus és a húsfogyasztás közötti kapcsolat győzte meg.
Vernelli azt mondja, a járvány kitörésekor még visszafogták a Facebook-hirdetéseket, arra gondolva, hogy az emberek most nem a vegán étkezéssel lesznek elfoglalva – később viszont úgy látták, sokakat érdekelnek a vegán receptek. Pár hét webinar-közvetítés után rájöttek, hogy épp jókor szólhatnak az otthon maradókhoz. 2020 végén az Ellen Show-ból vagy a TikTok-ról ismert Tabitha Brownnal indítottak kampányt (a Zentralsüden és a Pollution együttműködésében). Az üzenet szerint senki sem tökéletes, de azért próbálkozni lehet.
A Veganuaryhez a briteknél hús nélküli húsgolyóval csatlakozott a bolt/szendvicsező/kávézó Pret a Manger vagy az akár Kifli.hu-ról ismerős, növényi alapú húsokban utazó Vivera.