A macskatartók álma az öntisztító, mozgásérzékelős alom

A gömb alakú cicatoalett automatikusan kiszűri és különálló rekeszben tárolja az összegyűjtött hulladékot, hogy a macskákat mindig tiszta és illatos alom várja. A Circle Zero szagtalan, dizájnos, hetente egyszer kell kimosni, egy szenzornak köszönhetően pedig nyomon lehet követni egy appal a ház négylábú urának illemhelyre járási szokásait is.

A macskatartás egyik velejárója az alom rendszeres tisztántartása, aminek elmaradását igencsak zokon veszik a házi kedvencek. Erre talált megoldást a 2018-ban alapított dél-koreai PLUTO Electronics egy gömb alakú alomdoboz formájában, ami tisztítja önmagát, hogy akár hosszabb időre is a lakásban hagyhassuk a macskát. Az automata macska wc létrejöttének személyes vonatkozása is van: az egyik tervező macskája veseelégtelenségben halt meg, amelyet valószínűleg egészségtelen alom okozott. 

Az eddigi beszámolók alapján a Circle Zerót a cicák és a tulajdonosaik is kedvelik. Előbbiek valószínűleg azért, mert bele lehet mászni, és intim teret biztosít a számukra, utóbbiak pedig többek között azért, mert a minimalista dizájnnal megáldott illemhely minden helyiséghez illik. Egy kb. 60 cm átmérőjű, 12 kg-os gömbről van szó, amit tetszés szerint költöztethetünk a lakásban – kérdés, hogy mit szól ehhez a háziállatunk.

A Circle Zero mindent elvégez, amit a gazdiknak kellene, a friss alom pótlásán és a heti egyszeri langyos vizes öblítésen kívül. A gömb bejáratánál elhelyezett mozgásérzékelők detektálják, hogy a macska mikor hagyja el az almot, és 7 perccel azután, hogy ez megtörtént, elkezdődik az eltakarítás. Ha a macska mégis visszatérne valamiért, a rendszer automatikusan leáll.

A gömb alakú illemhely 360 fokkal elfordul, egy fésűs lapátszerű szerkezet kiszűri a hulladékot, és az egység hátuljára dobja, a hulladéktartályba. A művelet után a lapát visszafordul és elsimítja az alomágyat. Mindez csendben történik, és szagmentesen, egy mellékhelyiségekben is alkalmazott technológiának köszönhetően a hulladéktárolóból nem jut ki a jellegzetes macskaalom „illat”. A macskát pedig tökéletesen tiszta és sima alom várja a következő alkalommal.

Az okostoalett több felhasználóval is kompatibilis, és közel 7 kg-os, Garfield-méretű macskáknak is megfelelő. Egy applikáció (Mugnloo) is jár hozzá, amivel a gazdik nyomon követhetik kedvencük illemhelyre járási szokásait. A macskafej alakú, illemhelyhez erősíthető szenzor bluetooth-on keresztül küldi el az adatokat az okostelefonra. Kiderül, milyen gyakran megy és mennyi időt tölt el a wc-n a macska, sőt, a háziállat egészségi állapotára is lehet következtetni az adatokból.  Az alkalmazás napi és havi jelentéseket készít, jelez, ha valami nincs rendben, és feltünteti a lehetséges okokat.

A Circle Zeróból Kelet-Ázsiában és Japánban már több ezer darabot eladtak, a sikeres Indiegogo közösségi finanszírozási kampánnyal az egyesült államokbeli és a kanadai vásárlókat szeretnék elérni a fejlesztők – egyelőre csak ide szállítanak 2020. júliusától. Az eszközt 359 dollárért (114 ezer forintért), a lapátot 20 dollárért (6300 forintért), az applikációt pedig 50 dollárért (közel 16 ezer forintért) kínálják, örökös tagsággal.

A cikksorozat támogatója a Telenor.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!