hirdetés
hirdetés
hirdetés

A legjobb Twitter-kampányok 2020-ból

Sophie Trinder, a Twitter UK és Lindsey Turner, a Twitter ArtHouse európai, közel-keleti és ázsiai régiójának vezetője megosztotta saját listáját.

hirdetés

A Campaign által közölt válogatásból öt kampányt mutatunk. 

Aki a legjobban kapcsolódott: Nike

A tavaszi hurráoptimizmusnak már nyoma sincs, de márciusban még a csapból is az folyt: együtt menni fog. Trinderék szerint az első karantén idején a Nike tökéletes tweetben biztatott és inspirált. A Play inside, play for the world pillanatok alatt elterjedt a neten, mostanra 1 millió 283 ezer like-nál jár. Ha hónappal később még mindig az optimizmus nyert, mikor a járványhelyzet valamivel jobban alakult (mielőtt még rosszabbá vált volna): a profi sportolók hihetetlen teherbírására és kitartására kihegyezett #YouCan’tStopUs üzenete az volt: menni fog, végigcsináljuk, bármi is fog történni.

 

Aki legjobban találta el a hangot: KFC

„A KFC a káosz közepén is képes volt megmosolyogtatni az embereket” – emeli ki Trinder és Turner. „Az éttermek bezárása óta rengetegen próbálták meg otthon megalkotni a saját KFC-menüjüket, ezeknek az otthoni megoldásoknak állít emléket új kampányában a cég. Pontosabban inkább azokat a rántott csirkéket mutatják be egy videóban, amelyek a lehető legmesszebb állnak a KFC-ben kapott menüktől” – írtuk mi is májusban.

„A videóban a legrosszabb verziók tűnnek fel, de felvillan olyan poszt is a montázsban, amikor valaki kézzel még a KFC logót is megrajzolta otthon a teljes illuzió miatt. Az étteremlánc ezzel a videóval is üzeni, hogy már nem kell otthoni pótmegoldásokhoz nyúlni, innen átveszik, ugyanis egyre több éttermük újranyit immár Nagy-Britanniában is, ahol a Mother London által fejlesztett kampány fut.”

A nem éppen koronabarát szlogen megváltoztatásából is ügyesen jött ki a cég. 64 év után szünetelt az It's Finger Lickin' Good – „Olyan jó, hogy megnyalod utána a tíz ujjad”. Az ominózus finger lickin' kikockázásából csak az it’s good maradt, amivel Trinderék szerint a cég okosan, a márkát megerősítve jött ki.

Aki megállította a feedgörgetést: BMW 

„A márka megmutatta, hogy egy sztori rövid, minőségi formátumban is működik, ami el tudja kapni a feedjüket görgető embereket.” A hibrid kocsik gyártásban élenjáró BMW Trinder és Turner szerint egyszerű üzenetekkel és erős képekkel híva fel a figyelmet a környezeti szempontból tudatosabb autózás előnyeire.

A videó elindításához rá kell kattintani a linkre.

Aki a legjobb pillanatban indított kampányt: Cadbury 

Trinderék azt írják, a hirdetők 90 százaléka el szerette volna indítani a tervezett kampányait, de az indulást érzékenyebben kellett megválasztani, mint korábban bármikor. A Cadbury a Twirl Orange nevű új csokiját augusztus közepén dobta piacra: épp akkor, mikor az emberek egy járványmentes valóságban Glastonbury-lázban égtek volna. A Cadbury ügynöksége, a VCCP olyan körítéssel dobta be a Twirl Orange megjelenését, mintha egy nagy fesztivál jegyeit árusítaná. A márka ráült a maga indította hype-ra, és elindított egy “csak Twitteren” előárusító kampányt is. Itt élőben mutatták be az emberek csokiért küzdő posztjait. Tízezer csoki végül összesen öt perc alatt került a boldog fogyasztókhoz. A #OrangeTwirl hashtag augusztusban dupla annyiszor jelent meg, mint tavaly a #Glastonbury hashtag a jegyek kiárusítása előtt.

Aki a legjobban fordította az élőt digitálisra: BBC & Glastonbury

A BBC szintén az elmaradt Glastonbury témáját fordította át: az egyik legismertebb fesztivál 50 évét ünnepelte a Twitteren a threadventure elindításával. Az 1970-től induló játékban az emberek az elmúlt évek fesztiváljainak legfontosabb pillanatait nézhették meg a maguk által választott irányok szerint. A threadet itt lehet végigkattingatni.

Balkányi Nóra
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Arra buzdítják az étterembe járó közösséget, hogy fogjanak össze, és ételrendeléssel támogassák a vendéglátóhelyek fennmaradását.

A díjat a 2018-ban meggyilkolt szlovák újságíró, Jan Kuciak emlékére alapították. A zsűriben ott ül Věra Jourová, az Európai Bizottság alelnöke és Lech Wałęsa, Lengyelország volt elnöke és demokráciapárti aktivista is.

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola arculati, kommunikációs stratégiai megújulását, sajtó- és social kommunikációját támogatja az ügynökség.

Nonprofit szervezetek és cégek is jelentkezhetnek, a határidő március 31.

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hatékonyabb kiszűrése érdekében.

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

hirdetés
hirdetés