hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Hell tulajdonosai előre cenzúrázták a róluk készülő Magyar Narancs-cikket

A Magyar Narancs riportja emiatt nem teljes egészében jelent meg.

hirdetés

Részletes cikkben foglalkozik a Magyar Narancs friss száma a Hell energiaitalgyártó cég tulajdonosaival, a Barabás családdal.

"Számításaink szerint 2008 óta akár a 46,2 milliárd forintot is elérheti az az összeg, ami vissza nem térítendő állami és uniós támogatásként, illetve támogatott hitel formájában került a Barabásékhoz köthető cégekhez. Mindezek miatt úgy véljük, a Barabás család portréja közérdeklődésre tart számot. Cikkünk elkészítéséhez többtucatnyi embert kerestünk meg, ám a legtöbben elutasították, hogy nyilatkozzanak. Az a mintegy tucatnyi ember, aki mégis leült velünk beszélgetni, csak azzal a feltétellel vállalta a nyilatkozatot, hogy nem írjuk le a nevüket. Megkeresésünket a Hell Energy is elutasította"  - olvasható a nyomtatásban megjelenő cikk online, rövidített változatában.

A Barabás család azonban ennél tovább ment a lap szerint. A család tagjai bíróságon kezdeményezték a cikk közlésének megakadályozását. 

A lap jogvédelmét ellátó TASZ (Társaság a Szabadságjogokért) Facebook-bejegyzése szerint ezzel a Hell tulajdonosai elérték, hogy személyes adataik védelmére hivatkozva bírósági tilalom akadályozza a cikk egyes részeinek megjelenését. A TASZ szerint "a hetilap nem adja fel, és a bíróságon azért, hogy a magyar bíróságok ne váljanak az előzetes cenzúra eszközeivé, és az olvasók a jövőben is megtudhassák, kik és hogyan kerülhetnek Magyarország legbefolyásosabb gazdasági szereplői közé."

2020 elején emlékezetes módon a Forbes-nak kellett végül visszahívni a leggazdagabb magyarok listáját tartalmazó lapszámát a Hell tulajdonosainak fellépése miatt. 

"Nem jogsértő közzétenni a leggazdagabb magyarok listáját a Péterfalvi Attila vezette Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) szerint sem, mégis 4,5 millió forint bírságot szabott ki összesen a Forbes-ra. Még csak abban sincs vita, hogy a listán szereplő személyes adatok – név, a vagyon becsült összege és a tulajdonolt cégek – közérdekből nyilvánosak. A hatóság azért büntetett, mert szerintük a Forbes nem tájékoztatta elég alaposan a lista szereplőit az őket megillető jogokról és nem indokolta meg elég részletesen számukra, hogy miért jogszerű az adataik közlése" - írta az ügyről elemzésében korábban a Kreatívon Dojcsák Dalma, a TASZ jogásza, aki szerint a GDPR-ra hivatkozva nem korlátozhatnák a sajtószabadságot.

A nyitókép forrása: TASZ

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A HAB Advert reklámügynökség többek közt a Covid19 világjárvány okozta elszigetelődést is látva úgy gondolta, hogy levelezésbe kezd a szakma résztvevőivel.

A fókusz a pénzügyek kényelmes intézésére irányul. 

Erre jutott a Budapest Design Week, mely idén a körforgásos gazdaság témáját járta körül.

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés