hirdetés
hirdetés
hirdetés

A hazai startupokról készít átfogó jelentést a Startup Hungary

A magyarországi startup ökoszisztéma jelenlegi helyzetét térképezi majd fel a Startup Hungary által indított kutatás, melyre már várják a hazai vállalkozások válaszait.

hirdetés

Már a Startup Hungary 2020-as alapításakor is egyértelmű célkitűzés volt, hogy a szervezet rendszeresen éves jelentést készítsen a magyarországi startup szektor helyzetéről a hazai ökoszisztéma szereplőinek bevonásával. Az első felmérés már készül: a startupoktól most várják a kérdőív kitöltését, a végeredményt pedig idén márciusban hozzák nyilvánosságra. 

A cél nem csupán az adott év startupjainak felkutatása, hanem következtetések és ajánlások megfogalmazása is azzal kapcsolatban, hogyan fejlődik és fejlődhetne itthon az iparág. A jelentés a nemzetközi piac számára szintén láthatóbbá és vonzóbbá kívánja majd tenni a hazai startupokat – olvasható a szervezet közleményében. 

A hazai ökoszisztéma kétségtelenül fejlődik - a 2020-as évet kifejezetten sikeresen zárta, a Banzai Cloud és Drops exit mellett a Turbine.AI is bejelentette, hogy az Accel vezetésével zárt befektetési kört - viszont a startupokkal kapcsolatban olyan alapvető kérdésekre is nehéz jelenleg választ adni, mint hogy hány szereplő létezik a piacon, azok milyen iparágban tevékenykednek, melyek a legeredményesebb hazai vállalkozások vagy hogy miként teljesítünk régiós összevetésben. Gyakran elavult és nem konzisztens adatokkal dolgozik a szektor, ráadásul nem is minden információ fellelhető és sok torzító elem játszik közre.  

A Startup Hungaryről

Tizenkét ismert magyar startup alapítója a Google, az IVSZ és a Design Terminal támogatásával hívta életre 2020 nyarán a Startup Hungary-t annak érdekében, hogy több nemzetközileg is sikeres startup jöjjön létre, működjön és növekedjen Magyarországon. Az alapítók a szervezet fő tevékenységeként a közösségépítést, a szemléletformálást és az érdekképviseletet határozták meg. 

Az idei évben új partnerek is csatlakoztak a Startup Hungary-hez. A Microsoft és a PortfoLion stratégiai partnerként támogatja a szervezet célkitűzéseit, mellettük pedig a LeadVentures, a Day One Capital és a Citibank is csatlakozik támogató partnerként.

„Csak azt lehet fejleszteni, amit mérsz is: ebből az alapvetésből indulunk ki – mondja Biás Csongor, a Startup Hungary ügyvezetője. – Jelenleg leginkább anekdoták adják az alapját annak, amit a hazai ökoszisztémáról gondolunk, és csak feltételezzük, mi szükséges a több sikersztorihoz. Olyan dokumentumot szeretnénk létrehozni, amelynek segítségével meghatározhatjuk, mitől működne hatékonyabban a szektor. Tényekkel, tudatos brandépítéssel nemzetközileg is könnyebb lesz pozícionálni a magyar startup szcénát, és a hazai döntéshozók helyzetét is megkönnyíthetjük ezzel.” 

A kitöltők között már olyan ismertebb startupok is megtalálhatók, mint például a Recart, a Shapr3D, az Antavo, a Turbine.ai és a Barion. A végső cél a lehető legnagyobb lefedettség. A Startup Hungary szeretné elérni, hogy alig legyen olyan hazai startup, amely nem válaszolt a kb. 30 percet igénybe vevő, alapos, átfogó kérdéssorra, mely az alapítók hátterétől kezdve, a startupok teljesítményén és kihívásain át kitér a covid időszakban szerzett tapasztalatokra is. Arra buzdítják a vállalkozókat, hogy mondják el véleményüket, ezzel lehetőséget adva a minél pontosabb érdekképviseletükre. Az adatokat kizárólag anonim módon használják fel a jelentésben. 

A kérdőívet ide kattintva lehet elérni.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az Egyesült Királyságban pedig már több időt töltenek el a videós platformon a userek, mint a Facebookon.

A TheHut.com Ltd. ezen kívül valótlan, vásárlásra sürgető üzenetekkel is borzolta a GVH idegeit.

Szinkronszínészként és csatornák hangjaként is sokat lehetett hallani, a legutóbbi időkben a Retro Rádió, az AMC és a Best FM hivatalos hangja volt.

A cég ügyfelei számára is elérhetők a videós platform hirdetési felületei.

Mégis megértik egymást. A kampánybejelentőt olvashatjátok! 

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

hirdetés
hirdetés