hirdetés
hirdetés
hirdetés

A előfizetéseket fontosabbnak tartják a kiadók a displayhirdetéseknél

A cégeknek muszáj több bevételi forrást is kiaknázni, derül ki a World Advertising Research Centre kiadókat megkérdező felméréséből.

hirdetés

A World Advertising Research Centre (WARC) felmérést készített a kiadók 2021-es bevételi várakozásairól, illetve arról, ezek hogyan viszonyulnak a 2019-ben lefektetett prioritásokhoz.

A WARC által megkérdezett kiadók körülbelül háromnegyede tartja fontosnak vagy nagyon fontosnak 2021-ben az előfizetésből származó bevételeket (ez azonos a 2019-es felmérés eredményével), míg a displayhirdetések esetén ez az arány csak 66 százalékos, miközben 2019-ben még ezt a bevételi forrást tartották a legfontosabbnak – akkor a kiadók 81 százaléka mondta azt, hogy ez fontos vagy nagyon fontos. A prioritások között a legnagyobb számban a bevételek diverzifikálását jelölték meg, céljuk az, hogy átlagosan négy fő bevételi forrásuk legyen: például előfizetések, display, natív és rendezvények, de ide tartozhat a közösségi finanszírozás, az adományok vagy a mikrotranzakciók is.

A kiadók 76 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a bevételi források közül a digitális jellegűek a legfontosabbak, a digitális transzformációt pedig ddrámaian felgyorsította a Covid.

A megkérdezettek véleménye erősen eltér abban a kérdésben, hogy vajon minden szereplő tudja-e majd növelni az előfizetési bevételeit: 51 százalék szerint ez mindenkinek sikerülhet, de 41 százalék véleménye szerint ezt csak egy szűk kisebbség tudja majd kivitelezni. Ugyan a New York Times 2020-ban 1 millió új előfizetőt szerzett, ami sikersztorinak is elkönyvelhető, de ezt két dolog árnyalja: az egyik, hogy a NYT sokszor igen magas árengedménnyel csalogatta az olvasókat (jelen sorok szerzője havi egy dolláros előfizetési ajánlatra csapott le), másrészt hogy ez az egyik legnagyobb napilapkiadó a világon, nála kisebbeknek nehezebb lesz ezt reprodukálni.

A printkiadók hirdetési bevételei egy évtizede stabilan és látszólag megállíthatatlanul csökkennek, de 2020 különösen rossz év volt: a nyomtatott sajtóból nagyjából 25 százaléknyi hirdetési pénz tűnt el egy év alatt, hiszen a járvány teljesen lenullázta a turisztikai szektort, amely globálisan a negyedik legnagyobb költő volt 2020 előtt, ennek hatására pedig ennek a szegmensnek a reklámköltése is töredékére zuhant vissza.

A Covid a digitális transzformációt is felgyorsította: a kiadók 76 százaléka nyilatkozott úgy, 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Arra buzdítják az étterembe járó közösséget, hogy fogjanak össze, és ételrendeléssel támogassák a vendéglátóhelyek fennmaradását.

A díjat a 2018-ban meggyilkolt szlovák újságíró, Jan Kuciak emlékére alapították. A zsűriben ott ül Věra Jourová, az Európai Bizottság alelnöke és Lech Wałęsa, Lengyelország volt elnöke és demokráciapárti aktivista is.

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola arculati, kommunikációs stratégiai megújulását, sajtó- és social kommunikációját támogatja az ügynökség.

Nonprofit szervezetek és cégek is jelentkezhetnek, a határidő március 31.

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hatékonyabb kiszűrése érdekében.

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

hirdetés
hirdetés