hirdetés
hirdetés
hirdetés

6:3 - digitálisan felújítva tér vissza a képernyőre a magyar futballtörténelem egyik legnagyobb győzelme

Digitálisan felújított és a gólokat kiszínezett változatban lesz látható a magyar labdarúgó-válogatott 1953. november 25-i mérkőzése, mely során 6:3-as győzelmet aratott az angol válogatott ellen - jelentette be sajtótájékoztatón a projektet gründoló Magyar Telekom. 

hirdetés

Szabó Béla a Telekom a márka- és kommunikációs igazgatója elmondta: a Telekom ügye az, hogy a digitalizációs világot és annak lehetőségeit úgy mutassa be, hogy nem a technológiára fókuszálnak, hanem azokra a dolgokra, amiket meg lehet valósítani annak segítségével. "Megszereztük a BBC kópiáját, ehhez rengeteget kellett kutatni és dolgozni, hogy bemutatható legyen. Igyekszünk mindenkinek elérhetővé tenni, és kiszíneztük a gólokat is, így generációktól függetlenül élvezhető lesz."  Szabó Béla kiemelte: ezt a meccset picit úgy is nézik, hogy ez a magyar nemzeti sikertörténet egyik fontos darabja.

 

A technikai kihívásokról a szakember azt mondta: a legnagyobb feladat az volt, hogy  1953-ban nem tudtak felvenni és élőzni egyszerre a korabeli technológiával, ezért filmre csak úgy tudták rögzíteni a meccset, hogy egy kamerát tettek a tévé elé. "Egy katódsugárcsöves tévének megvannak a határai,  zajossága, koszossága. Ezzel elment sok idő, a kiszínezés esetén pedig minden kockát külön kellett színezni."

A munka 13 hónapon keresztül zajlott, a folyamatot a Mito kreatívügynökség vitte a hátán az utómunka és a színezés a Melon FX érdeme. A Mito kreatívigazgatója, Marosi Gergely a Kreatívnak elmondta: "A 6:3 egy olyan dolog, amit minden magyar ismer, tudja, hogy mi az, még azok is, akik amúgy nem szeretik a focit, nem követik. Ez egy összmagyar, politikától független, közös dolog, mint a Macskafogó, ráadásul valószínűleg Puskás, vagy az Aranycsapat benne van abban a 3 dologban, amit külföldön a magyarokról tudnak. És bár mindenki ismeri a 6:3-at, de a helyzet az, hogy szinte senki sem látta. Akkor még nem volt tévés közvetítés, rádión lehetett csak hallgatni, a BBC kópiája később lett csak elérhető, ráadásul az mai szemmel már élvezhetetlen, még nekem is, aki focifanatikus vagyok.Ez talán az eddigi legizgalmasabb projekt, amit csináltunk. Nekem legalábbis biztosan. Ki tudnék emelni a saját pályafutásomból olyan 5-6 projektet ami kiemelkedett valami miatt, de ez magasan a legdurvább. Egyrészt ez nem reklám, nem valami olyan, amit megcsinálunk, érdekes, vicces, vagy hasznos, de 3 hónap után lecseng. Itt most mi létrehoztunk valamit, ami fennmarad az utókornak, szóval ritkán adatik meg az értékteremtés ebben a szakmában, de az én értékrendem szerint ez az." - tette hozzá a kreatívigazgató.

A teljes meccset november 25-én este 6 órakor a Super TV2-n fogják leadni, stúdiós felvezetést és félidős értékelőt is fog kapni. A mérkőzés utána még 3 hónapig elérhető marad a Telekom videotárában, az azutáni sorsa viszont kérdőjeles, mert bár a felújítást a Telekom végezte, a film tulajdonosa továbbra is a BBC, a Telekom csak felhasználhatha azt 3 hónapon át. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A HAB Advert reklámügynökség többek közt a Covid19 világjárvány okozta elszigetelődést is látva úgy gondolta, hogy levelezésbe kezd a szakma résztvevőivel.

A fókusz a pénzügyek kényelmes intézésére irányul. 

Erre jutott a Budapest Design Week, mely idén a körforgásos gazdaság témáját járta körül.

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés