hirdetés
hirdetés
hirdetés

12 százalékkal csökkent az Omnicom bevétele 2020-ban

Az utolsó negyedévben pedig több mint 9 százalékkal, de a világ egyik legnagyobb ügynökségi holdingja 2021 második felében már növekedést vár.

hirdetés

Az Omnicom Group múlt hét végén jelentette meg a 2020-ra vonatkozó pénzügyi jelentését, amiből kiderül, a negyedik negyedévben 9,3 százalékkal csökkent a holding bevétele (3,76 milliárd dollárra), míg ha az egész éves teljesítményét nézzük, akkor 11,9 százalékkal kevesebb forgalmat generáltak a csoport ügynökségei 2019-hez képest, összesen 13,2 milliárd dollárt – írja az AdAge

Az Omnicom a legnagyobb visszaesést a Közel-Kelet–Afrika (Middle East and Africa) régióban szenvedte el a negyedik negyedévben, itt 36,8 százalékkal csökkentek a bevételek. Az Egyesült Királyságban 12,4 százalékkal, míg a csoport egyik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban 9,4 százalékos volt a csökkenés.

A jelentés kiadásával egy időben az Omnicom sajtótájékoztatót is tartott, ahol Jon Wren, a holding vezérigazgatója elismerte, hogy 2021 első negyedéve sem lesz éppen rózsás, de a második negyedévtől kezdve organikus bevételnövekedésre számítanak. 

Ha a tevékenységi területeket nézzük, az úgynevezett consumer experience üzletág, ami nagyjából a rendezvényszervezést jelenti, 15,8 százalékkal csökkent a negyedik negyedévben. Maga a terület egyébként 3,5-4 százalékot tesz ki a holding teljes forgalmából.

A PR terület minimális, 0,2 százalékos növekedést ért el az amerikai elnökválasztási kampánynak köszönhetően a Q4-ben. A klasszikus reklámtevékenység a teljes évet nézve 12,2 százalékot esett vissza, a negyedik negyedévben viszont csak 9,7 százalékot. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként nyitott ingyenes közösségi irodateret a Westend.

Az ügyészség szerint az énekes véralkoholszintje a határérték alatt volt a letartóztatáskor.

Július 1-től minden kiadó egyéni problémája, hogyan jut el az újság az előfizetőhöz.

Március 9-ig lehet jelentkezni nonprofit szervezeteknek a hallgatói kezdeményezésként létrejött MOME Movement arculati pályázatára. 

Június 1-ig várják a munkákat kommunikációs ügynökségektől, film producerektől, vállalatoktól, TV-csatornáktól és diákoktól.

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

hirdetés
hirdetés