hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új utakon

Stratégiaváltás a Fiatnál

Globális piaci pozícióinak megerősítése érdekében az idei év elejétől a Fiat új marketingstratégiát vezetett be. A változások egyik vezérmotívuma, hogy a Fiat-csoport három márkájának marketingtámogatása a jövőben teljesen elkülönül és célcsoport-specifikusabb, intenzívebb lesz a kommunikáció, valamint átalakul promóciós tevékenysége is.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek
A változások egyik meghatározó eleme, hogy a Fiat-csoport három nagy márkája teljesen elkülönül egymástól. Eddig ugyanis előfordult, hogy a brandeket együtt reklámozták. A társaságnak az a célja e lépéssel, hogy egyes brandjeit megerősítse, ugyanakkor lehetővé válik egy sokkal célzottabb marketingtevékenység is. A három márka célcsoportja nem ugyanaz, ezért a kereskedések kialakításakor más eladáshelyi reklám, térkialakítás, dizájn kell az Alfa Romeo és a Lancia esetében, és más a Fiat típusoknál.

Háromféle arculat
A Fiat márkaszemélyiségének jellemző vonásai a vidámság, könnyedség, innovatív dizájn, a mindenki számára elérhető csúcstechnológia, ezért minden kampány ezt az életvidám, fiatalos hangulatot kell hogy sugározza, és a márkakereskedéseket is ennek szellemében kell kialakítani – magyarázta a koncepció részleteit Krupp Tünde, a Fiat Magyarország marketingvezetője. A Fiat személyiségét egyébként már az új Punto bevezetése is felvértezte a fenti elemekkel, azonban a Stilo még erőteljesebben kívánja hangsúlyozni ezeket. A magyar piacon november végén startolt Stilo kategóriatársaihoz képest jóval több extrával kerül a fogyasztókhoz. Krupp Tünde szerint az új modellek egyik legfontosabb feladata, hogy megerősítsék a fogyasztókban a Fiat márka innovatív és újító szándékát, amit a cég nyilván azért is fontosnak tart, mert a Fiathoz - különösen Magyarországon - régebben számos negatív asszociáció társult. A Fiat Stilo esetében ezért különösen nagy hangsúlyt fektettek az új műszaki megoldásokra, mivel az volt a cél, hogy az autó kategóriáján belül a legtöbbet nyújtsa.


Krupp Tünde

Más eszközökkel lehet népszerűsíteni az Alfa Romeót, amely sokkal szűkebb, de annál márkahűbb és lojálisabb fogyasztói csoportnak készül. Az új stratégia szerint a sportos tulajdonságokat hordozó stílusos, komoly hagyományokkal rendelkező márka már eddig is komoly hírnévre tett szert a dinamizmust, az egyediséget és a szép formákat kedvelő autósok körében, ezért mindezt kiemelendő a jövőben különleges külsővel és belsővel rendelkező Alfa Romeók is megjelennek a kínálatban. A célcsoport igényeinek inkább megfelelő szalonkialakítás is támogatni fogja az eladásokat.

A luxuskategória új terméke, a Lancia Thesis csak jövőre mutatkozik be a vásárlóknak; annyit azonban már most is tudni lehet, hogy a Fiat-csoport zászlóshajójának is nevezett modell külső megjelenése és felszereltsége még inkább hangsúlyozza a márka eleganciáját és exkluzivitását. A magyar piacon kevésbé ismert luxusautó marketingtámogatásánál kiemelten fontos az igényes célcsoport ízlésének megfelelő szalonkialakítás, és természetesen a márkaszemélyiség jellemzőit megfogalmazó reklám – fogalmazott a marketingvezető.

Helyi viszonyok tisztelete
A marketingstratégia egyik legfontosabb eleme a helyi piacokhoz való alkalmazkodás. Az imidzsépítéssel, a márka erejének növelésével foglalkozó kommunikáció ugyan minden országban azonos, az egyéb eladáshelyi reklámok és a promóciók viszont piacspecifikusak. Megváltozik a promóciós rendszer is. Ezentúl Magyarországon a Fiat-promóciókat nem hívják majd Fortissimónak, mivel ez félreérthető: sokan gondolták ugyanis azt, hogy a Fortissimo is egy Fiat modell – tért ki a részletekre Krupp Tünde.

A Fiat kommunikációban erőteljesebb ATL-eszközhasználat várható, az egységes imidzsfilmek kereskedelmi televíziókban és mozikban futnak majd, ezt egészíti ki az egyéb médiahasználat. Krupp Tünde úgy látja: a márkán belüli széles típusválaszték miatt nagyon nagy a célcsoport, ezért a televízió és a kültéri média az egyik leghatékonyabb eszköz a márkanév erősítéséhez. A marketingvezető szerint kiemelt jelentőségűek a nyílt hétvégék is, amelyeknek minden esetben különlegesnek kell lenniük: ezek részleteit általában a márkakereskedő és a cég közösen határozza el. Fontosak továbbá a VIP-rendezvények, ahol céges célcsoportnak mutatják be az autókat. A Fiat – hasonlóan más autógyártókhoz – franchise-rendszerben működő márkakereskedői hálózatot épített ki: Magyarországon jelenleg 41 hivatalos márkakereskedése van.

RB

hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A márka nevét veszi fel az Aréna és a chill zóna, a Dreher 24 pihenőszigetet kap, az Asahi a VIP-ben jelenik majd meg.

Új évaddal folytatódhat az elmúlt évek egyik legsikeresebb TV2-es műsora, az Exatlon Hungary.

Bár csak 2022-ig jelentették be a felfüggesztését, a kormány tervezete 2023-ban sem számol belőle bevétellel.

Eric Tveter a UPC közép-kelet-európai szárnyának sikeres eladását követően vonul vissza. Az új vezér a Vodafone-tranzakció lezárásáig fogja ezt a posztot betölteni.

Eközben új női online bulvármagazint indítottak, több másik portáljukat pedig átpozicionálják.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés