hirdetés
hirdetés
hirdetés

Uj Péter

hirdetés

Uj Péter <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Uj Péter (Illusztráció: Kovács Lehel)
Uj Péter tavalyi távozása az Indextől egy korszak, patetikusan azt mondhatjuk, hogy a magyar online média ártatlanságának – naivitásának – végét jelentette, amely korszakot éppen az 1999-ben indult Index és Uj Péter szimbolizálta a legjobban. A lassan benépesülő webbel együtt járó szabadságérzés, azok a megszállottak, akik éppen ezen az akkor még obskúrus felületen akartak újságot csinálni és UP személye olyan elegyet alkottak, ami azóta is viszi előre a lapot. UP akkor már évek óta írta Szerdáit a Népszabadságba, és túl volt már az Internetto-sztorin (az első magyar online újságot Nyírő Andrással közösen hozták létre még 1995-ben, később a tulajdonossal való viták miatt alapította meg a szerkesztőség az Indexet). Uj Péter sokszor elmondta, hogy ahogy a Szerdák is inkább publicisztikaparódiák, úgy az Index is valójában az újságírás paródiája, mert ebben a médiaközegben csak így lehet értelmesen működni – de ez a tőle megszokott sarkos fogalmazással inkább azt jelentette, hogy a lap sosem vette túl komolyan magát, ami persze nem akadályozta meg abban, hogy pár év alatt az egyik legkeményebben kérdező és feltáró orgánummá nőjön. 

Mit tanulhatunk tőle?

A bizonyosságot, hogy ökörködve is lehet nagyon komolyan beszélni.

Uj Péter punksága az utóbbi években bor- és gasztromániává nemesült, de ezzel együtt olyannyira nem hajlandó megöregedni, hogy képes volt a nála nagy átlagban húsz évvel fiatalabbak által benépesített Tumblr magyarországi közösségének vezéralakjává válni, és torzonborz alakját a mai napig lehet látni különböző metálkoncerteken vagy a Szigeten, egy palackos fröccsel. A Kreatívnak decemberben – Weyer Balázzsal és Nádori Péterrel, az Origo vele azonos időben leköszönt vezetőivel közösen – adott interjújából úgy tűnt, van merre tovább. De még egy Indexet azért biztosan nem fog csinálni.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés