hirdetés
hirdetés
hirdetés

Uj Péter

hirdetés

Uj Péter <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Uj Péter (Illusztráció: Kovács Lehel)
Uj Péter tavalyi távozása az Indextől egy korszak, patetikusan azt mondhatjuk, hogy a magyar online média ártatlanságának – naivitásának – végét jelentette, amely korszakot éppen az 1999-ben indult Index és Uj Péter szimbolizálta a legjobban. A lassan benépesülő webbel együtt járó szabadságérzés, azok a megszállottak, akik éppen ezen az akkor még obskúrus felületen akartak újságot csinálni és UP személye olyan elegyet alkottak, ami azóta is viszi előre a lapot. UP akkor már évek óta írta Szerdáit a Népszabadságba, és túl volt már az Internetto-sztorin (az első magyar online újságot Nyírő Andrással közösen hozták létre még 1995-ben, később a tulajdonossal való viták miatt alapította meg a szerkesztőség az Indexet). Uj Péter sokszor elmondta, hogy ahogy a Szerdák is inkább publicisztikaparódiák, úgy az Index is valójában az újságírás paródiája, mert ebben a médiaközegben csak így lehet értelmesen működni – de ez a tőle megszokott sarkos fogalmazással inkább azt jelentette, hogy a lap sosem vette túl komolyan magát, ami persze nem akadályozta meg abban, hogy pár év alatt az egyik legkeményebben kérdező és feltáró orgánummá nőjön. 

Mit tanulhatunk tőle?

A bizonyosságot, hogy ökörködve is lehet nagyon komolyan beszélni.

Uj Péter punksága az utóbbi években bor- és gasztromániává nemesült, de ezzel együtt olyannyira nem hajlandó megöregedni, hogy képes volt a nála nagy átlagban húsz évvel fiatalabbak által benépesített Tumblr magyarországi közösségének vezéralakjává válni, és torzonborz alakját a mai napig lehet látni különböző metálkoncerteken vagy a Szigeten, egy palackos fröccsel. A Kreatívnak decemberben – Weyer Balázzsal és Nádori Péterrel, az Origo vele azonos időben leköszönt vezetőivel közösen – adott interjújából úgy tűnt, van merre tovább. De még egy Indexet azért biztosan nem fog csinálni.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Épp javában pörögne a fesztivál. Az arculat korábban elkészült, a kreatívok egy része még az utcát is megjárta, a teljes verzió azonban végül a fiókban maradt. 

Eleve szűkített tartalmat érnek el a gyerekek, amit a szülők tovább korlátozhatnak, ahogy az előtte töltött időt is.

Az ad_apt néven induló új részleg kifejezetten adaptációs, lokalizációs munkákra szakosodott.

Fonay Gergely felügyeli majd az Auchan Korzók brand márkafrissítését is.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés