hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sinatra vagy Clooney lenne Horváth Lajos

Ferenc pápát és Obamát is követi Twitteren júniusi Inspirátorunk, Horváth Lajos, a Cluso alapítója, akit arra kértünk fel, hogy a Kreatív új rovatának második szereplőjeként mondja el: milyen élmények inspirálják őt a napi munkában. Egy történettel kezdte beszámolóját.

hirdetés

Valamelyik jó nevű kreatívigazgatót már régóta nyaggatta egy barátja, hogy szerinte ő jó kreatív lenne, beszélgessenek egy kicsit erről az egészről. Egy bárban találkoztak, ahova a kreatívigazgató érkezett elsőként. Ahogy a barátja is megjött, pár udvariassági mondat után három kérdést tett fel neki: Milyen színű kötény van a pincéreken? Milyen akció van kiírva a bejárat melletti palatáblára? Mondjon három sörmárkát, amelyek csapja ott van a bárpulton. A barátja egyik kérdésre sem tudott válaszolni. Sajnálom, de soha nem lesz belőled jó kreatív - mondta a kreatívigazgató. „Nekünk, kreatívoknak mindent magunkba kell szívnunk, ami körülvesz bennünket. Szivacs módjára kell viselkednünk, mert soha nem tudhatjuk, hogy mi fog elindítani bennünk egy ötletet, és mikor vesszük hasznát annak, hogy megfigyeljük, milyen furán szaglász körbe egy kutya egy autógumit.”

A kérdésre, hogy engem mi inspirál, egyszerűen tudok válaszolni: minden, ami körülvesz. Emiatt is igyekszem tartani magam ahhoz a régi tételhez, miszerint ha érdekes emberekkel veszed körbe magad, akkor érdekes dolgok történnek veled. Virtuálisan vagy a valóságban, a következőket szeretem a leginkább magam körül tudni...

1. Emberek, akik a semmiből létrehoztak valamit

Azokat tartom a legtöbbre, akiknek volt egy ötletük, és azt kemény munkával véghez is vitték. Ők hárman semmiképp sem hiányozhatnak a listámról:

Dietrich Mateschitz
(Red Bull)
Dan Wieden
(Wieden + Kennedy)
Tyler Brulé
(Wallpaper, Monocle)

 

2. Kívülállók

Ha gyerekkoromban megkérdezték, hogy mi szeretnék lenni, azt válaszoltam, hogy külföldi. Szeretem kívülállónak érezni magam, ilyen állapotban egészen más perspektívából látja az ember a dolgokat, emiatt szeretek a leginkább utazni is.

Tökéletes helyek és alkalmak a kívülről látás gyakorlására:

 

3. Twitter

Az egyetlen közösségi média, ami nélkül nehezen tudnék meglenni.

 

4. Divatikonok

Senki sem gondolná, hogy kevés keményebben dolgozó ember létezett, létezik náluk.

Coco Chanel Hedi Slimane Karl Lagerfeld

 

5. Magazinok

Magazinjunkie vagyok. Ahogy közeledik a hétvége, egyre többet gondolok a Bestsellersre vagy a MOM Park újságosára, hogy aztán péntek este vagy szombat reggel remegő kézzel szedjem össze a kedvenc heti- és havilapjaim legfrissebb számait. Ami sohasem hiányozhat...



6. Tévéshow-k

Ha egyszer eltörne a lábam, és már elunnám az olvasást, akkor ezeket a talk show-kat nézném megállás nélkül:

 

7. Könyvek

Bibliofil vagyok, a könyvek a legjobb barátaim. Ezt a hármat bármikor szívesen újraolvasom:

 

8. Filmek

Kár volt az imént elragadtatnom magam, és a könyveket a legjobb barátaimnak nevezni, mert így nem maradt jelzőm a filmekre. Ma reggel ezek a kedvenceim (holnap másik három lenne, de ma ma van):

Zero Dark Thirty (2012)

Amarcord (1973)

Éjszaka Párizsban (2011)



9. Mások élete

Elég jól érzem magam a bőrömben, de ha egy pisztolyt szegeznének a fejemhez, hogy cseréljek valakivel, akkor közülük választanék:

Frank Sinatra George Clooney Ernest Hemingway

 

10. Zene

Ezekből a lemezekből az utolsó bitet is kifacsartam, biztos vagyok benne, hogy száznál többször hallgattam meg mindegyiket:

Arcade Fire: The Suburbs

P.J. Harvey: Let England Shake

John Coltrane: A Love Supreme

(forrás: Kreatív)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Soft Opening célja, hogy a gyerekek mellett a szülőket is bevonja a sztoriba.

A nagy adag nosztalgiázás mellé új reklámfilm is készült.

A Sherpa 10 éves születésnapját ünneplő hirdetéseinek megtervezését a TBWA/Helsinkire bízta.

A főpolgármester ezt megválasztása utáni egyik első interjújában ígérte meg.

A felálló önkormányzatok médiára szánt költségvetése adná a fő forrást.

hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Meghosszabbított nevezési határidő: 2019. október 18.

A MOST Fórum október 17-i eseményén a siker összetevőit keresi egy start-up képviselőjével (Muhi Kristóf - Innobie), egy vállalkozóval (Bogár Márk - Chilifarm) és egy befektető segítségével (Pistyur Vera – Oktogon Ventures). Regisztrálj, vegyél részt és tudd meg, hogyan lesz az ötletből siker! (X)

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés
hirdetés