hirdetés
hirdetés
hirdetés

Óriásplakát-vizsgálat, december

hirdetés

Óriásplakát-vizsgálat, december

[2001.02.28.]

A táblázat a Szonda Ipsos novemberi óriásplakát-vizsgálata alapján készült, és a kampányok országos eredményeit tartalmazza. A lista nem teljes, csak néhány kirívóan sikeres hirdetés szerepel benne. Az értékek azt mutatják, hogy a hónapban megjelent összes többi plakáthoz viszonyítva hányadik helyezést értek el a reklámok az egyes indexekben. A felmérés mintája 800 fő, akik nem, kor és iskolai végzettség szerint reprezentálják a Budapesten és agglomerációjában, illetve a 28 ezer főnél népesebb vidéki városokban élő 15 évnél idősebb lakosságot.

Óriásplakát-vizsgálat, december
Kampány Észlelés Tetszés Azonosítás Aktivizálás
Kaiser – Kellemes karácsonyi Kaisereket 2 1 3 10
Tesco – Étkészlet 8 18 1 5
Sláger Rádió – Minden idők legnagyobb slágerei 1 25 2 33
Forrás: Szonda Ipsos

Tesco – Fajansz és hóember
Hagyományosabban „karácsonyi” megközelítésű, mégsem közhelyesen kedves és jópofa a Tesco decemberi óriásplakátja, amely elég jó eredményeket ért el a Szonda vizsgálatai szerint.
Megrendelő: Tesco • Ügynökség: Hammer Advertising • Kreatívigazgató: Julian Farquhar • Art director: Takács Tamás • Szöveg: Tóth Ákos Szilárd

A mosolygós hóember úgy tűnik, felkeltette a vásárlók érdeklődését: az azonosítás terén ez a plakát szerepelt a legjobban decemberben. A vidám, téli figurát tehát szinte mindenki a Tescóhoz kapcsolta.

Figyelmeztető jel lehet azonban a szakemberek számára, hogy a tetszési index elmaradt a várakozásoktól: a 18. helyezés arra utal, hogy a hirdetők nem teljesen találták telibe az újdonságokra talán fogékonyabb vásárlók ízlését.

A plakát aktivizáló ereje viszont még így is jelentős volt: az ötödik hely arra utal, hogy a hirdetés megfelelő mértékben mozgósította a vásárlókat. A reklámot készítő Hammer Advertising ügynökség tájékoztatása szerint a kampány célcsoportja a 35-50-es háziasszony réteg volt, nyilván a csoport beállítottságának köszönhető, hogy a praktikus információ elegendő vonzerőt jelenthetett.

A siker titka ebben az esetben alighanem a viszonylagos feltűnőségben rejlik. Bár a nyolcadik helyezés nem kimagasló eredmény, mégis arra utal, hogy a billboard „szem előtt” volt, sokan vették észre az utcákon, és így sikeresen fejthette ki hatását.

Az észlelés sikere feltétlenül betudható a plakát vizuális szerkesztésének is: a fehér és az élénk színek remekül egészítik ki egymást, a hóember-figura piros orra, sapkája és sálja pedig vonzza a tekintetet; nem különben a jobb oldali sárga-piros felirat. A plakát háromosztatú szerkezete meglepő hasonlatosságot mutat a fentebb bemutatott sörhirdetésével: úgy tűnik, az elmúlt hónap az ily módon tagolt tipográfiai megoldásoknak kedvezett.

Karácsonykor is népszerű a sör
A legjobban sikerült decemberi plakátnak a Kaiser sörmárka legfrissebb hirdetése bizonyult. Érdekes, hogy nem volt ez máshogy tavaly sem: egy évvel ezelőtt a Kaiser hasonlóan eredményesen szerepelt a karácsonyi szezonban.

Megrendelő: Brau Union Sörgyárak Rt. • Ügynökség: Lowe Lintas GGK • Kreatívigazgató: Harmat Gábor • Art director: Kohán JózsefA siker egyik titkának a megfelelően kiválasztott szlogen tűnik: a megszokott ünnepi formára rájátszó „Kellemes karácsonyi Kaisereket” jelmondat már tavaly is bevált, ezért a kampányt tervező Lowe Lintas GGK ezen nem változtatott. Ez most kiválóan működött: a tetszési index alapján ez a hirdetés végzett az első helyen.

Hogy ez az előkelő hely minek köszönhető, arra a magyarázat kettős: egyrészt az ünnepekhez nálunk feltétlenül kötődik az alkoholfogyasztás, mostanában különösen a sörivás szokása, ezért egy sörreklám viszonylag könnyen találja meg az utat a fogyasztókhoz. A válasz második része már konkrétan a vizsgált hirdetés érdeme. A vizuális megjelenítés elég figyelemfelkeltő: a három részre tagolódó plakát vonzza és megragadja a szemlélő figyelmét. A sok egyforma, karácsonyi billboard között üdítő színfolt volt a meleg hangulatot árasztó plakát.

Ügyes ötlet volt a sör megjelenítése és a századforduló hangulatát idéző ruhába öltöztetett vonzó minta alakjával való összekapcsolása; a két „főszereplő” között pedig könnyen értelmezhetően teremt kapcsolatot a képmásuk közé beszőtt karácsonyi szlogen.

A karakteres plakát esetében nem véletlen tehát az azonosítás egyértelműsége: a harmadik hely azt mutatja, a brand tudatosítása sikeres volt. Az aktivizálás terén mégsem mutathatók ki hihetetlen sikerek: a tizedik hely nem rossz ugyan, azonban ilyen népszerű reklámtól nagyobb fogyasztásösztönző hatást várhatnánk.

Sláger Rádió – A jól látható adó
Ennek ellentmond a hónap harmadik, igen eredményesen szereplő plakátja, amely a Sláger Rádiót népszerűsíti, és amely épp az észlelési rangsorban végzett az élen. Ez a billboard középpontos és nem oszlopos szerkesztésű: a tekintetet a felület közepére elhelyezett Sláger Rádió-embléma vonzza. Ezt egészíti ki a szöveg. Az észlelés terén elért sikerben persze nyilván szerepet játszottak az élénk, szinte harsány színek, és a hatalmas betűvel szedett, könnyen olvasható feliratok is.

Megrendelő: Sláger Rádió Rt. • Kreatív stúdió: Art Force• Art director: Almássy Csaba • Designer: Stéhlik Márta, Szigeti PéterA láthatóság a bevésés területén is sikerhez vezetett: a márkaazonosítás terén a hónap második legjobb eredményét érte el a rádió hirdetése, ami egy ilyenfajta, kevésbé „hétköznapi”, nehezebben megfogható, és még sztárarcokhoz sem kötött brand esetén szokatlanul szép eredmény.

A szinte csak szöveges információt közlő plakát viszont a tetszés terén meglehetősen lemaradt a legnépszerűbbek mögött, és ez érezhetően kihatott az aktivizálásra is. Ez utóbbi tekintetében azonban fontos megjegyezni, hogy egy rádió esetében – a „hétköznapi” fogyasztási cikkekhez viszonyítva – a fogyasztói attitűd lényegesen nehezebben befolyásolható, a váltás elérése ezért nehezebb, összetettebb feladat, amelyhez a mostanihoz hasonló, mozireklámmal támogatott óriásplakátos hirdetés mindenképp csak kiindulási pont lehet.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

B.P. Parkerrel állítólag épp úgy lehet beszélgetni, mint egy emberrel.

Az ügynökség kinőtte az irodáját, költözik, elad egy csomó holmit, adományoz.

A kommenteket monitorozva tesznek eleget a mellékhatás-bejelentési kötelezettségnek.

A Próbakő Kommunikáció viszi a Panasonic magyarországi pr-tevékenységét június eleje óta.

Augusztus végén jön az ötödik Ügynökségi sportkupa, minden eddiginél több résztvevővel és sportággal.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

hirdetés
hirdetés