hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nekrológ a magyar legális zeneletöltéshez

A reményt keltő kezdet után lassan tönkrement a legális zeneletöltés üzleti modellje Magyarországon. Az okokról Horváth Szabolcs, az utoljára bezárt Songo vezetője írt a Kreatívnak. 

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
Horváth Szabolcs, a Songo zeneáruház volt vezetője
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés

Beyond néven indul a kifejezetten employer branding fokoszú vállalat.

A 5martstudio kampánya a 2019-es Arany Pengén megnyerte a JCDecaux innovációs alversenyét, most valósították meg.

Az EU és az egyes országok döntéshozóinak gyorsan újra kell gondolni az iparág szabályozását – mondta Incze Kinga a párizsi GovTech Summiton.

A nyereményjátékkal egybekötött kampány célja a Sport Kókuszduó népszerűsítése.

A díjat a kisfilm írója és társrendezője, Szabó Stein Imre vette át a BFI (British Film Institute) londoni dísztermében.

Hozzászólások (8 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Szerintem a legnagyobb probléma megint a kapzsiság. A DRM egy rossz döntés, és hülye - vagy csak figyelmetlen - aki ilyen mp3-at vásárol. Az iTunes esetén is nagyon
komolytalannak találom a DRM-et, és azt, hogy kicsivel olcsóbban vagy pont annyiért tudnám megvenni, mint egy CD-t. (Ezért nem is veszek ott zenét.)
Én abban reménykedem, hogy se a CD/LP nem fog eltűnni, se a könyv. Az mp3 és az e-book csak ezek kiegészítője lehet (számomra). Ott látnám értelmét a dolognak, ahol
viszonylag kisebb anyagi ráfordítással meg akarnak jelentetni egy könyvet vagy zenét, amit már talán antikváriumokban sem lehet megtalálni.
Persze biztos van olyan, aki jobban szeret képernyőn olvasni, meg rosszabb minőségben hallgatni zenét, mint ahogy lehetne, ő dolga. Én csak egy ilyen maradi ember vagyok,
könyveket meg CD-ket veszek.
(Csak mellékesen: ha már digitális zene, és majdnem annyiba kerül, mint a CD, - csak gyártási és szállítási költségek nélkül - akkor miért nem kapok legalább
CD-minőségű file-t ugyanannyiért.)
Attila, csak egy megjegyzés - és persze egyáltalán nem a védelmükben - de nincsenek (talán nem is voltak) magyar mobilszolgáltatók. Ezek bizony mind multicégek.
Külföldön már hosszú évek óta nem mernek (tudnak) pénzt kérni pl. a hálózaton belüli hívásokért stb. Magyarországon még mindig mindent lehet. :-(
válasza hozzászólásához
#
Azért vagyunk páran, akik másképp tolják ezt a dolgot - DRM-free, relatíve formátum független metódusban, és remélhetőleg normális áron. És azért látok jeleket
arra, hogy vannak mások is, akik hozzánk hasonló útra léptek.
válasza hozzászólásához
#
addig lesz nulla forintotba neked, amíg a stream nem lesz fizetős mindenhol, ahogy a spotify-nál, illetve nem lesz havi rendszerben fizetős a soundcloud. ez az egyik, a másik
meg majd az, hogy miközben a világ háromnegyede nem fog zenét letölteni már, mert a mobiljukon működik majd normálisan a stream, a 4g meg az LTE, és nem kell
adatforgalomért horror összeget fizetniük, addig a magyar mobilszolgáltatók felkúrják ennek is az árát, és te még mindig tárhelyeken fogsz gondolkodni és az útra
viszed az mp3-aidat, illegális forrásból.
#
Szabolcs, tanulságos írás egy végső soron szomorú történethez. Én komoly mennyiségű zenét fogyasztok online, teljesen legálisan (részemről nincs jogsértés), 0
Ft-ért, és olyat, amilyet akarok. A megoldás neve: online rádió, soundcloud, mixcloud, streaming, youtube.

Ez - ha kivetítjük - összefügg a birtoklás/nem birtoklás kérdésével. Miután elvesztettük a CD borítót, a kis füzetecskét és egyúttal - ahogy írod - egy dalra
kevés idő jut, a birtoklásnak nemcsak az értéke, hanem az értelme is elveszik.

Ebben a helyzetben a kiadók makacs öregemberek, akik ragaszkodnak ahhoz, amihez már nincs miért. A törvénykezés pedig kontraproduktív és kapzsi kolonc a rendszerben,
ahogy már megszoktuk.

De mi az, ami pénzzé tehető? Változatlanul a csomagolás - az értékláncnak ez az első pillanatban mellékesnek tűnő eleme. Csak a csomagolás ma már nem CD (a DRM
sosem volt megfelelő "csomagolóanyag"), hanem eszköz, esemény, mix, remix, és termékhez kapcsolódás.
válasza hozzászólásához
#
Na de várjá, nem az a baj, hogy nem voltak olvasásra alkalmas eszközök (egyébként emlékeim szerint nagyon is voltak), hanem az ár. Gondolnám, a kiadó bevezetőnek
szánta az akciós tízezer forintos árat, amit nyomtatott formában max 4000, külföldről angol nyelven kb. 2500-ért kaptam volna meg. Szóval az árazással van a baj.
Találomra összehasonlítottam most magyar nyelvű nyomtatott könyveket és azok nem is e-book, hanem pdf változatait a Polc.hu-n. Ugye az csak valami vicc, hogy az utóbbiak
rendre többe kerülnek? Egy pdf-verzióról beszélünk, nyomda- és tárolási költségek nélkül. Mi van? Én tényleg nagyon sok sikert kívánok a magyar e-book piacnak, aki
könyvben nem vette meg eddig az majd pdf-ben biztosan drágábban is meg fogja.
válasza hozzászólásához
#
Én azért bízom abban, hogy az olcsó Kindle tömeges bejövetele gerjeszt akkora hullámot, hogy még az utolsó pillanatban jó irányt lehet szabni a magyar e-kiadásnak.

Egy éve ezek a mellélövések még nem tudtak kimondottan nagy kárt okozni: egész egyszerűen nem voltak e-olvasásra alkalmas eszközök ugyanis.

A változás meg azért érződik, egyre többen jönnek rá, hogy a DRM káros. Most még pont időben vannak.
válasza hozzászólásához
#
Hello,

amikor egy éve jött nekünk egy e-mail, hogy most akciós áron meg lehet rendelni valamelyik amerikai politikusnő, talán a Condoleezza Rice fasza könyvét ebookban CSAK
MOST AKCIÓSAN 9900 forintért, már akkor biztos volt, hogy ez a gyerek köldökzsinór általi halált döglött.
#
Szabolcs, nekem a hátamon futkározott a hideg a cikk olvasása közben, mert minden, amit írtál olyan ismerősnek tűnt. Egen, a magyar e-könyv piacon pont ugyanezek a
tendenciák figyelhetőek meg - én azért remélem, hogy ha "átkapcsoltok" ide, akkor előbb-utóbb azt fogjátok látni, hogy tanultunk a zeneipar tapasztalataiból.

Ha nem, és elkövetjük ugyanazokat a hibákat (DRM és árazás kérdése pl.), akkor nagyjából meg is érdemeljük, hogy ugyanígy járjunk.

Egy bővebb, főleg a kiadók irányába szóló reagálásom itt:
http://ebook.sfportal.hu/miert-omlott-ossze-a-magyar-online-zenepiac-516.ebook
hirdetés

George-ot a Greenroom vezeti be a hazai piacra.

Az ikonikus pajzshoz 1993 óta nem nyúltak, nem is nézett ki jól mobilon. Terveztek egy új céges fontos is.

A Pont Itt szaklap átadta a Gastro&Hotel Design Award elismeréseit.

A közép-európai borbár megjelenése egyből be is húzott egy dizájndíjat.

A Vodafone szenzorai és a Here térképei segítenek neki, a sofőr a garázs bejáratánál kiszállhat. Budapesten mutatták be.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés