hirdetés
hirdetés
hirdetés

Náluk a labda

Marketingcéget alapított az ISM

Magyar Sportmarketing Kht. néven állami tulajdonú cég alapítására készül az Ifjúsági és Sportminisztérium (ISM). A tárca marketinges csapatából verbuválódó közhasznú társaság elsősorban reklámértékesítéssel foglalkozik majd. Elképzeléseik szerint a szakszövetségek együttes képviseletével jelentősebb bevételre tehetnek szert, amit sportági fejlesztésekre fordítanának.
hirdetés
Rövidesen bejegyzik az első állami tulajdonú sportmarketingcéget Magyar Sportmarketing Kht. néven. Az Ifjúsági és Sportminisztérium (ISM) apparátusán belül szerveződő társaság a magyar sportfinanszírozást szándékozik megreformálni azzal, hogy az eddig a saját maguk értékesítési nehézségeivel küzdő szakszövetségek marketingtevékenységét átvállalva egységes formában lépnek a hirdetési piacra, növelve ezzel a reklámhelyek felületi értékét. A megnőtt hirdetési bevételekből – közhasznú társaság lévén – a magyar sportot kívánják támogatni, így a profit egyenesen a szakszövetségek kasszájába kerül. A Magyar Sportmarketing Kht. stábja főleg az ISM kommunikációs és marketingcsapatából áll öszsze, de külső szakemberek felvételét is tervezik. Az eddigi aktív médiaszereplést szervező ISM-gárda lemond köztisztviselői mandátumáról, de a kht. alkalmazottaiként továbbra is szervezi a minisztérium marketingkommunikációját. A közhasznú társaság nem rendelkezik majd nagyobb költségvetéssel, mint amit eddig az ISM marketingre költött; szponzori pénzek bevonásával kell a büdzsét akkorára duzzasztani, hogy a szakszövetségek fejlesztése valóban kivitelezhető legyen.

Hármas funkció
Az állami tulajdonú sportmarketingcég alapítása egyébként nem új gondolat a minisztériumban: a tárca a megalakulása óta készül egy olyan projekt megvalósítására, amelynek keretében profi módon végezné a gyakran saját erőből magát eladni képtelen szakszövetségek menedzselését. A sportmarketingpiacon számtalan cég próbálkozik ezzel a családi bt.-től a nagyobb marketingcégekig.

Váczi János„Kettős trend figyelhető meg: egyrészről a gazdaság, a sportpiac egyre erősödik, másfelől a legtöbb szakszövetséghez meglepően kevés pénz áramlik” – foglalta össze a fő problémát Váczi János volt minisztériumi főtanácsos, az alakuló kht. vezetője. A minisztérium elképzelései szerint a Magyar Sportmarketing Kht. három alapvető funkciót látna el: a magyar válogatott csapatok kereskedelmi és közvetítési jogainak, marketing- és szponzorációs lehetőségeinek értékesítését, a szakszövetségek marketingjének kidolgozását, valamint a minisztérium kommunikációját. A nemsokára startoló cég abban bízik, hogy a szakszövetségek nagy számban fordulnak majd hozzá; ha 10-15 szövetséggel szerződést kötnének, a hirdetőknek sokkal több eseményt, ennek következtében nagyobb számú megjelenést kínálhatnak. Míg egy kevéssé népszerű sportág eddig alig talált eseményeihez szponzort, a jövőben a csomag részeként ők is kaphatnak a hirdetési bevételekből. Váczi János megfogalmazása szerint: a szövetségeknek pénzt, a szponzoroknak meg átlátható marketingstratégiát kínálnak; ezzel pedig az egész magyar sportot tudják támogatni.

Útban a segítség
A magyar válogatott, illetve az olimpiai csapat marketingügyeit illetően a létrejövő kht.-nak meg kell egyeznie a Magyar Olimpiai Bizottsággal (MOB) is, egyelőre azonban csak abban született döntés, hogy a cég konzultánsi munka keretében együtt dolgozik a MOB-bal. A bizottság eddig maga intézte a magyar válogatott, illetve az olimpiai öt karika „értékesítését”; évente 400 millió forintos bevételt produkált (ennek fele naturális javakban jutott el a magyar sportolókhoz), illetve biztosította saját működését. Török OttóA MOB egyébként üdvözli a minisztérium kezdeményezését. Török Ottó, a Magyar Olimpiai Bizottság igazgatója úgy véli: „Már régóta szükség volt egy olyan cég létrehozására, amely a nem látványsportok szövetségeit is képviseli, és egységesen lép fel a magyar sport érdekében.” Az igazgató szerint számos terület van, ahol már régóta igény van az összefogásra. „Évente sok millió forintot veszítünk a sportolók be-, illetve kiutaztatásával, amely jelenleg, néhány kivételtől eltekintve, egyéni szervezés alapján történik.” A MOB emellett olyan üzleti terv kidolgozását várja az ISM-től, amely részletesen kifejti: a jövőben mennyi pénzre számíthatnak, és fennmaradnak-e azok a naturális támogatások, amelyek lehetővé teszik a bizottság működését.

Szövetségek
Az elképzelések realizálódása azonban nemcsak a MOB-on múlik, hanem azon is, hogy sikerül-e a tárcának annyi szövetségest maga mögé állítani, amennyivel érdemes szponzorok után kutatni. A szakszövetségek többsége egyelőre még nem értesült a minisztérium szándékáról, így pontosan nem tudják, mennyiben segít majd rajtuk az új állami cég. Az ötletet egyébként jónak tartják, ám a kevésbé népszerű sportágak szövetségei úgy érzik, rajtuk nemigen tud segíteni egy ilyen kezdeményezés.

A sportmarketingpiac számos szereplője mellett az egyik legerősebb a főleg élsportolók menedzsmentjével foglalkozó Aplus Sportmarketing Kft. A Kovács Koko István magyarországi szerepléseit szervező cég régebben a Magyar Televízió azon reklámperceinek értékesítésével is foglalkozott, amelyeket a szakszövetségek kaptak közvetítési díjként. A sportági szövetségek ilyen típusú bevételeit a jövőben nyilván a minisztérium által létrehozott vállalkozás kezeli, ez azonban nem aggasztja az Aplust, hiszen a cég, amely elsősorban sikercsapatokkal és személyekkel foglalkozik, a jövőben olyan nevek népszerűsítésén dolgozhat, mint az olimpiai bajnok Csollány Szilveszter, vagy a hasonlóan sikeres vízilabda-válogatott.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az elismerést Zirig Árpád a Csak az reszel neked almát, aki igazán szeret című publicisztikájáért kapta.

Valótlan tényeket állítottak a termékről. A cég „visszaeső jogsértő" a hatóság szerint.

A Trónok harca előzménysorozat pedig 2022-ben érkezik. Összeszedtük a legfontosabb infókat az HBO amerikai sajtónapjáról.

Rendezők, producerek, operatőrök, vágók, hangmérnökök, fesztiválszervezők és filmforgalmazók is ott vannak már a tagok között.

Az RTL Klub is kapott egy 200 ezer forintos bírságot az NMHH Médiatanácsától.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés