hirdetés
hirdetés
hirdetés

Friderikusz Sándor

hirdetés

Friderikusz Sándor 1992-ben indította el a Friderikusz Show-t az MTV1-en, még a kereskedelmi tévés korszak előtt. Az akkori viszonyok között rekordnézettséget hozott, emellett egy új, lényegében kereskedelmi műfajt honosított meg a magyar televíziózásban. Fridi az ország showmanje lett, neve gyorsan összefonódott a szórakoztatással. Pedig másként kezdte pályáját: újságíró-csodagyerek volt, aki 16 évesen már oknyomozó riportokat készített a Magyar Rádió 168 óra című műsorába. A kor politikai körülményei között ez oda vezetett, hogy kitiltották a rádióból.

Friderikusz Sándor <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Friderikusz Sándor (Illusztráció: Kovács Lehel)
A későbbi években sem kizárólag a szórakoztatás volt a területe. A Friderikusz Show-val egy időben futott Az én mozim, majd különböző műsorokkal meghonosította a talk-show műfaját is a magyar tévékben. Saját önéletrajzában azt írja, hogy legalább 400 millió forintos nyereséget termelt a Magyar Televízió számára műsoraival. Azon kevesek közé tartozik, akik később a kereskedelmi tévék világában is sikeresek tudtak maradni. Többek között az RTL Klubon a Meglepő és mulatságost, a Tv2-n politikai műsorokat és a Gyerekszájat készítette, majd visszatért a királyi tévéhez a Szólás szabadságával.

A 2000-es években már nem rendelkezett akkora befolyással a tévés piacon, mint az előző évtizedben. Átkerült az ATV-hez, majd azt lehetett hinni, hogy eltűnik a képernyőről. A Tv2 Megasztárjának zsűrijében való részvétel hozta vissza a mainstream médiába, jelenleg pedig az RTL Klubon újra elindított Legyen ön is milliomost vezeti.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan lehet sikerre vinni egymástól gyökeresen eltérő tartalmakat, miközben konzekvensen őrizzük saját imidzsünket.

Többször indult a Magyar Televízió elnöki posztjáért is, de a politika nem neki kedvezett. Valószínűleg nehezen megalkuvó jelleme sem segítette a poszt betöltésében. Konfliktusos személyiség, aki pályája elejétől kezdve bármikor hajlandó volt szembe menni az adott médium vezetésével, ha annak véleménye nem egyezett az ő műsorkészítési szándékaival. Sosem volt szerény, emiatt sem a szakma, nem a közönség nem kedvelte maradéktalanul, viszont tehetségét a legtöbben elismerik. Ő az a figura a magyar médiapiacon, aki elsőként építette fel tudatosan magát, saját imidzsét a nyugati mintáknak megfelelően, beleértve a ruházkodást, a megfelelő beszédet és kiállást is.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A McCann Stockholm megtalálta a módját, hogy a gyerekek önszántukból operába akarjanak menni. Persze volt benne egy kis trükk.

Az eddigi öt főkategória listája új szekciókkal bővült. A nevezési határidő: június 4.

A jövőben a márka nem fog olyan modellekkel sem együttműködni, akik nem hajlandók az igazi arcukat mutatni.

A szakember a magyarországi Nespresso vezetői székéből érkezik.

A frissítés bevezetésének szükségessége, valamint mindkét oldal reakciója érthető.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés