hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dirk Gerkens

hirdetés

Dirk Gerkens <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Dirk Gerkens (Illusztráció: Kovács Lehel)
Jogot és közgazdaságtant tanult, majd 1992-ben a Bertelsmann könyvkiadónál vezérigazgató-helyettes. 1995-ben csatlakozott az RTL-csoporthoz, és két évvel később, a csatorna megalakulásának idején jött Magyarországra, mint vezérigazgató-helyettes. A Frei Tamás álinterjúbotránya miatt 2001-ben lemondott Piller Andrást váltotta a vezérigazgatói székben. Ő vezeti zsinórban negyedik éve a Marketing & Média-szaklap által a hazai média legbefolyásosabb embereiről évente összeállított toplistát. Nem egyszerű közvetítő az anyacég és az itthoni RTL között, stratégiai és programming kérdésekben is mindig ő mondja ki a végső szót. Ajtaja szó szerint mindig nyitva áll a kollégák számára, okos érvekkel mindig meggyőzhető, de cserébe a munkatársaktól is elvárja, hogy a saját területén mindenki képes legyen önállóan, kreatívan cselekedni.

Nem vitás, hogy azért is fontos piaci szereplő, mert hatalmas pénzek felett dönt, ezzel párhuzamosan viszont sikeres kereskedelmi és kommunikációs lépések köthetők a nevéhez. Az ő irányítása alatt lett piacvezető az RTL Klub, és számos, hosszú éveken át sikeresen futó műsor indult be 2001 óta, például a Mónika Show, a Legyen Ön is milliomos!, vagy a Való Világ (ami roppant sikeres válaszlépés volt a Tv2 Big Brother-adaptációjára).

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan kell megújítani egy hirdetési rendszert és kialakítani egy sokcsatornás tévétársaság működési modelljét.

Kiváló szakembergárdával veszi körül magát, elég, ha csak a régi nagy nevekre, Kolosi Péter programigazgatóra vagy Kotroczó Róbert hírigazgatóra gondolunk, no meg arra, hogy míg a csatornánál többé-kevésbé állandó a vezetőség, addig például a Tv2 vezérkarában meglehetősen magas a fluktuáció. Gerkens vezetéséhez (és Steve Varcoe, akkori kereskedelmi vezető nevéhez) köthető továbbá az SAP (csatorna-átlagáras rendszer) bevezetése 2003-ban, amelynek segítségével az addig stagnáló árak emelkedni kezdtek, valamint az RTL-közeli a kábelcsatornák sales house-ba szervezése is.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Ráadásul pont a sorozat 30. horrorkiadásában, a 666. epizódban.

Tenderajánlást tett közzé a Magyar PR Szövetség, hogy átláthatóbbá és igazságosabbá váljanak az ügynökségi pályázati folyamatok.

A Frank Digital látja el a központi bank idei és jövő évi kommunikációs feladatait. 

Fördős Zé és cimborái karácsonyig térnek vissza.

A magány kap központi szerepet a cég új, Redditre készített amerikai projektjében.

hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés