hirdetés
hirdetés
hirdetés

De mi lesz az utánpótlással?

Az Interpublic Group elsőszámú vezetőjével szemben Szigeti Péter főszerkesztő úgy gondolja, hogy igenis vannak, akik úgy ébrednek fel, hogy másnap a reklámiparban akarnak dolgozni. A Kreatív áprilisi számának intrója.

hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
Szigeti Péter, tartalomfejlesztési vezető
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés

Egy korábban visszahúzódóan kommuniláló német multi magyarországi leányával dolgoztak együtt egy évet. 

Nem elveszi a munkát, csak besegít, ha kell. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

Egy ősi japán démon miatt egy fiatal nő mindenkire halált hoz - le is csap a sztorira az indiai filmúthenger. 

Beleznai Márk  Agapé című vizsgafilmjét meghívták a 73. Cannes-i Filmfesztivál Cinéfondation válogatásába

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A környezetvédelem sem a nagypolitikában és a nagyvállalatoknál kezdődik, hanem kicsiben, otthon,, a saját kis világunkban.

SzP cikkére könnyű lájkot nyomni, aztán sajnálkozva a főnökre mutogatni. De tehetünk is érte a saját lehetőségeink szerint. Rajtunk múlik, melyiket választjuk.
Hogyan?

Ha ügynökségnél dolgozol, akkor nem rejtegeted azokat a fogásokat, szemléletmódot, ami nélkül a kezdő elbukik. Te felemeled, ő téged emel.

Ha szabadúszó vagy, akkor választasz egy megbízható kezdőt, és tolsz neki neki időnként munkát, briefet és pénzt. A szintjének megfelelő munkát, a szintjének
megfelelő briefet, és olyan visszajelzést és fizetési morált, amit te egyébként elvárnál a megbízóidtól.

Nemcsak az egót nehéz félretolni ehhez, de időt is muszáj szakítani a "képzésre". De jó érzés, próbáljátok ki ti is!
#
Eredmény: bölcsész történész diplomás pályakezdő, angol szakos második diplomával több mint egy éve nem kap lehetőséget. Nem hogy az állásinterjú után nem
hívják vissza, hanem be sem hívják interjúra. Nem volt még rá példa a reklámszakmából, pedig jelentkezett jópár "rá kiírt" állásra! Lehetőséget sem kap, hogy
egyáltalán kiderüljön, hogy "tök hülye" az egészhez. Pedig lehet, hogy tényleg jó szövegíró, vagy kreatív lehetne belőle egy "mester" keze alatt. (És egy
történész esetleg nem blődliket alkotna, hanem a korba, kutatások alapján beágyazott, odaillő, érthető, tehát hiteles reklámokat. Vagy lehet, hogy jól tudna
szerkeszteni egy szakmai orgánumot.) De mondom, esélyt sem ad neki senki. Tudom, mert a fiamról beszélek! És rajta kívül hányak tengődnek ugyanígy!!!
Ez valóban őrült pazarlása az ifjúi energiáknak!
Persze nem kell mindjárt "kékhajú wow celebet" csinálni belőlük, csak mert iskolába jártak. De kapjanak esélyt az önmegpróbálásra! És kezdjék a szamárlétra
alján óvó-figyelő mestertekintetek vigyázásával. Miként mi is tettük, és tanultuk a szakmát annak idején! És egyáltalán nem haltunk bele, hogy a diplomáink
"ellenére" volt mit tanulni az "öregektől" (gyakorlatot, ügyfélkezelést, meg a "csíziót"...) Ma ez miért "ciki"??!!

SzP azt mondja: " Pedig mindenkinek – és nemcsak a nagy hirdetőknek, hanem legalább annyira az ügynökségeknek is – az lenne az érdeke, hogy folyamatosan begyűjtsék a
tehetségeket. Aki tényleg elkezdi majd, és átgondolja a válogatás módszerét is, jól fog járni, ebben biztosak vagyunk."

Egyetértek, és igen nagyon várom az első "nyerni akarókat". Akik azt is tudják, hogy egy frissdiplomás akkor lesz igazi csapattag ("a mi kutyánk kölyke örökre"), ha a
szakmát az első pillanattól a "mi szakmánkként" nálunk, tőlünk tanulja! Akkor minket tekint "mesterének", és a jó tanítvány örökre tiszteli a mesterét! Hű marad
hozzá! Akkor tehát miért is nem állunk szóba azokkal, akiknek nincs semmilyen előgyakorlatuk?? Még "romlatlanok", tehát saját képünkre és hasonlatosságunkra
formálhatók! Lehet, hogy az a félelem oka, hogy saját képünket sem látjuk tiszán, és nem vagyunk biztosan önképünk nagyszerűségében??!!

Én nagyon hálás vagyok első munkahelyemnek, hogy olyanná formált, amilyek "munkaerő" nekik kellett. Ezért tudtam később bármikor bármi újat befogadni, és váltani
új területekre, megoldani újabb kihívásokat. Amint a nóta mondja, "The first cut is the deepest". Hát elő a legbátrabbakkal, akik mernek belevágni az újoncok
felnevelésébe. Válaszoljanak bátrabban olyan jelentkezésekre is, ahol a szakmai gyakorlat első sora egyelőre még hófehéren virít a papíron. Aki azt a sort kitölti
esélyes arra, hogy a jövőt is saját képére formázza...

hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés