hirdetés
hirdetés
hirdetés

De mi lesz az utánpótlással?

Az Interpublic Group elsőszámú vezetőjével szemben Szigeti Péter főszerkesztő úgy gondolja, hogy igenis vannak, akik úgy ébrednek fel, hogy másnap a reklámiparban akarnak dolgozni. A Kreatív áprilisi számának intrója.

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
Szigeti Péter, tartalomfejlesztési vezető
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés

Az Alfahír és a Mindmegette a két nagy győztese a májusi Lájkbajnokságnak. 

Az Apák napjára időzített videót a Mito fejlesztette. A kampány bejelentőjét olvashatjátok.

A Kreatív online videós díjára 64 nevezés érkezett.

2,3 milliárd forintos veszteséggel zárta 2018-at a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap.

Művészeti vezető és account igazgató is érkezett az ügynökséghez.

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A környezetvédelem sem a nagypolitikában és a nagyvállalatoknál kezdődik, hanem kicsiben, otthon,, a saját kis világunkban.

SzP cikkére könnyű lájkot nyomni, aztán sajnálkozva a főnökre mutogatni. De tehetünk is érte a saját lehetőségeink szerint. Rajtunk múlik, melyiket választjuk.
Hogyan?

Ha ügynökségnél dolgozol, akkor nem rejtegeted azokat a fogásokat, szemléletmódot, ami nélkül a kezdő elbukik. Te felemeled, ő téged emel.

Ha szabadúszó vagy, akkor választasz egy megbízható kezdőt, és tolsz neki neki időnként munkát, briefet és pénzt. A szintjének megfelelő munkát, a szintjének
megfelelő briefet, és olyan visszajelzést és fizetési morált, amit te egyébként elvárnál a megbízóidtól.

Nemcsak az egót nehéz félretolni ehhez, de időt is muszáj szakítani a "képzésre". De jó érzés, próbáljátok ki ti is!
#
Eredmény: bölcsész történész diplomás pályakezdő, angol szakos második diplomával több mint egy éve nem kap lehetőséget. Nem hogy az állásinterjú után nem
hívják vissza, hanem be sem hívják interjúra. Nem volt még rá példa a reklámszakmából, pedig jelentkezett jópár "rá kiírt" állásra! Lehetőséget sem kap, hogy
egyáltalán kiderüljön, hogy "tök hülye" az egészhez. Pedig lehet, hogy tényleg jó szövegíró, vagy kreatív lehetne belőle egy "mester" keze alatt. (És egy
történész esetleg nem blődliket alkotna, hanem a korba, kutatások alapján beágyazott, odaillő, érthető, tehát hiteles reklámokat. Vagy lehet, hogy jól tudna
szerkeszteni egy szakmai orgánumot.) De mondom, esélyt sem ad neki senki. Tudom, mert a fiamról beszélek! És rajta kívül hányak tengődnek ugyanígy!!!
Ez valóban őrült pazarlása az ifjúi energiáknak!
Persze nem kell mindjárt "kékhajú wow celebet" csinálni belőlük, csak mert iskolába jártak. De kapjanak esélyt az önmegpróbálásra! És kezdjék a szamárlétra
alján óvó-figyelő mestertekintetek vigyázásával. Miként mi is tettük, és tanultuk a szakmát annak idején! És egyáltalán nem haltunk bele, hogy a diplomáink
"ellenére" volt mit tanulni az "öregektől" (gyakorlatot, ügyfélkezelést, meg a "csíziót"...) Ma ez miért "ciki"??!!

SzP azt mondja: " Pedig mindenkinek – és nemcsak a nagy hirdetőknek, hanem legalább annyira az ügynökségeknek is – az lenne az érdeke, hogy folyamatosan begyűjtsék a
tehetségeket. Aki tényleg elkezdi majd, és átgondolja a válogatás módszerét is, jól fog járni, ebben biztosak vagyunk."

Egyetértek, és igen nagyon várom az első "nyerni akarókat". Akik azt is tudják, hogy egy frissdiplomás akkor lesz igazi csapattag ("a mi kutyánk kölyke örökre"), ha a
szakmát az első pillanattól a "mi szakmánkként" nálunk, tőlünk tanulja! Akkor minket tekint "mesterének", és a jó tanítvány örökre tiszteli a mesterét! Hű marad
hozzá! Akkor tehát miért is nem állunk szóba azokkal, akiknek nincs semmilyen előgyakorlatuk?? Még "romlatlanok", tehát saját képünkre és hasonlatosságunkra
formálhatók! Lehet, hogy az a félelem oka, hogy saját képünket sem látjuk tiszán, és nem vagyunk biztosan önképünk nagyszerűségében??!!

Én nagyon hálás vagyok első munkahelyemnek, hogy olyanná formált, amilyek "munkaerő" nekik kellett. Ezért tudtam később bármikor bármi újat befogadni, és váltani
új területekre, megoldani újabb kihívásokat. Amint a nóta mondja, "The first cut is the deepest". Hát elő a legbátrabbakkal, akik mernek belevágni az újoncok
felnevelésébe. Válaszoljanak bátrabban olyan jelentkezésekre is, ahol a szakmai gyakorlat első sora egyelőre még hófehéren virít a papíron. Aki azt a sort kitölti
esélyes arra, hogy a jövőt is saját képére formázza...

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

A Karc FM-re is bírságot szabott ki az NMHH.

A multifunkciós dobozt az E3 játékkiállításon mutatták be.

Dobrosi Eszter utódja házon belülről érkezik.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés