hirdetés
hirdetés
hirdetés

Akkor éljen a magyar legális zeneletöltés?

Kitzinger Dávid szerint millió jele van annak, hogy nem kell temetni a magyar legális zeneletöltés. Válasz Horváth Szabolcs cikkére.  

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
Kitzinger Dávid, Artisjus, online területért felelős vezető
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

A legtöbb díjra esélyes pályamunkája a Mitónak és az Artificial Groupnak van, de nem panaszkodhat a Greenroom és a VMLY&R sem.

Hamarosan már nemcsak a Telenor MyTV-sek nézhetik a RTL Magyarország prémiumplatformját.

„Az MPRSZ nem egy baráti társaság” - mondja Lakatos Zsófia a Magyar PR Szövetség leköszönő elnöke. Interjú.

Nők és férfiak együtt fogtak össze az ügy érdekében, és várják további cégek és vezetők csatlakozását.

Egy nemzetközi, sokszínűséget értékelő rendezvényen kapta az elismerést a plakátkampány.

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Kedves Szabolcs!

Köszönöm válaszodat! Örülök, hogy ilyen jó párbeszéd van kialakulóban. Úgy gondolom, hogy az Artisjusnak aktívan részt kell vennie a piacfejlesztésben, amire a
jogdíjcsökkentésen kívül még számtalan eszköze lehet. Hogy mik ezek, arra leginkább az ilyen beszélgetések derítenek fényt. Folytassuk élőben! üdv Dávid
#
Kedves David,

eloszor is nagyon koszonom az ertekes reflektalasod a korabbi velemenyemre. Orulok, mert egyreszt a fobb gondolatmenetben gyakorlatilag ugyanabban latod a problemakat, masreszt
pedig azert, mert az Artisjus - akiket most te kepviselsz - eddig nem mutatott igazan komoly szandekot es aktivitast a ketiranyu, interaktiv kommunikaciora

Korabbi velemenyemet, mely szerint a legalis zeneletolteses uzleti modellnek vege, tovabbra is fenntartom. Ebben a te velemenyed is megerosit, hiszen te magad is irod, hogy
"elérkezett a birtoklás csömöre", valamint utalsz az Amazon MP3 bezarasara is.

Mindezekkel nem a digitalis, online, valamint mobil zenei disztribuciok, uzleti modellek totalis kudarcarol irtam, csak arrol, hogy a praktikum, dijszabas es egyebek miatt a
letolteses uzleti modell halott. A velemenyem megirasa utan sok olyan visszajelzest kaptam, hogy biztosan savanyu a szolo, hiszen tobb magyarorszagi zeneletolto aruhaz
szuletesenel, majd bukasanal is ott voltam. Pedig csak annyi tortent, hogy a piaci igenyekhez igazodo szolgaltatashoz csatlakoztam, es most egy zenei streaming alapu szolgaltatast
fejleszto ceghez kerultem kereskedelmi vezetokent.

Mert valoban ugy gondolom, hogy a cloud alapu zene az ami hosszu tavon is sikeres lehet. Persze az altalad emlitett kulfoldi szolgaltatok, amerikai IP cimeken keresztul torteno
hallgatasanak magyarorszagi megvalositasa valamilyen szintu technologiai hozzaertest, valamint 1000-1200 forintos havidijat feltetelez. Erre jon meg ra a kulfoldi szolgaltatas
havidija is, mar amennyiben az nem ingyenes. Mindez erosen korlatozza a magyarorszagi felhasznalok szamat. Arrol nem is beszelve, hogy egy kicsit a te szekedbe is atuljek, a magyar
szerzok ezekbol a dijakbol meg kisebb osszeget kapnak visszaosztasra, mintha ezek itthon mukodnenek.

Emlitetted a Songot, amit mindig is sajat gyerekkent kezeltem. Igen valoban ugy tunik, hogy jo gazdara lelt, es van esely az ujjaszuletesere. De tudom azt is, hogy meg nagyon sok
targyalas, egyeztetes szukseges ahhoz a tartalomszolgaltatokkal, hogy abbol ismet elo szolgaltatas legyen. Bar az elmult evek tapasztalata alapjan tovabbra is ugy gondolom, hogy
hacsak egy letoltheto dal ara nem megy 10-20 forint koze, akkor a pusztan letoltes alapu szolgaltatas teljes mertekben eletkeptelen. Mindannyian tudjuk, hogy amennyiben van
"tokeletesen helyettesito termek", amely raadasul ingyenesen hozzaferheto, akkor a koltsegveteseben korlatozott fogyaszto ahhoz fog nyulni. Kulonosen ugy, hogy soha, semmilyen
retorzioval nem kell szamolnia.

Az uj mash-up szolgaltatasok pedig kifejezetten uditoek, az eddigi "kemenykalapos" a-la-carte letolteshez kepes, de legtobbjuk minden valos uzleti modell nelkul, az alkotoik
puszta megszallottsagabol mukodnek. Valos anyagi haszonnak csak tavoli remenyevel.

Vegezetul, ugy gondolom, hogy 95%-ban ugyanazon a velemenyen vagyunk. Vagyis azon, hogy az uj, streaming technologiakon alapulo zeneszolgaltatasoke a jovo. Persze a piacon,
pletykaszinten elterjedt on-demand streaming 1200-1500 Ft-os vegfelhasznaloi havidijjal meg mindig dobbenetesen draga. Hiszen ez eves szinten 15-20 ezer forint koruli eves koltest
feltetelez a fogyaztotol. Ennyit meg a CD-k viragkoraban sem koltott egy atlagos fogyaszto evente. Mivel sem a technikai, sem a jogi akarat, eszkoz nincs meg arra, - es nem is
lehet, mert a felhasznalok mindig elottunk jarnak -, hogy megakadalyozzuk az illegalis zenefelhasznalast, az egyetlen ut az olyan szolgaltatasok bevezetese, mely megfizetheto
dijert olyan felhasznaloi elmenyt nyujt, ami torrentezes reven nem megvalosithato. A felhasznalo ilyenkor mar nem is magaert a zenei tartalomert fog fizetni, hanem azert a
kenyelemert, amivel ahhoz hozzaferhet.

Mint azt mar te is jelezted ezek a szolgaltatasok itt toporognak az ajtoban, es valoban mar csak hetekkel vagyunk a piaci bevezeteseik elott. Es amennyiben a szamitasok bevalnak,
forradalmi valtozast hozhatnak a magyar zenefogyasztasban.

Barati udvozlettel,

Szabolcs
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés