hirdetés
hirdetés
hirdetés

Akkor éljen a magyar legális zeneletöltés?

Kitzinger Dávid szerint millió jele van annak, hogy nem kell temetni a magyar legális zeneletöltés. Válasz Horváth Szabolcs cikkére.  

hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
Kitzinger Dávid, Artisjus, online területért felelős vezető
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Facebookon közölte a gyászhírt a tévétársaság.

A Sir David Attenborough által is támogatott Lion’s Share alap azt mondja: ha állatokkal adod el a termékeidet, tegyél is a környezetükért.

Erős szövegíró AI-ról ír az Adweek, nagyon viszont még nem kell félni.

Startupok jelentkezését várják, június 20-ig. A feladat: megoldani a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokat.

Változások zajlanak a Századvég körül – írja a 444. A működés átszervezésével a vezetést is átalakítják.

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Kedves Szabolcs!

Köszönöm válaszodat! Örülök, hogy ilyen jó párbeszéd van kialakulóban. Úgy gondolom, hogy az Artisjusnak aktívan részt kell vennie a piacfejlesztésben, amire a
jogdíjcsökkentésen kívül még számtalan eszköze lehet. Hogy mik ezek, arra leginkább az ilyen beszélgetések derítenek fényt. Folytassuk élőben! üdv Dávid
#
Kedves David,

eloszor is nagyon koszonom az ertekes reflektalasod a korabbi velemenyemre. Orulok, mert egyreszt a fobb gondolatmenetben gyakorlatilag ugyanabban latod a problemakat, masreszt
pedig azert, mert az Artisjus - akiket most te kepviselsz - eddig nem mutatott igazan komoly szandekot es aktivitast a ketiranyu, interaktiv kommunikaciora

Korabbi velemenyemet, mely szerint a legalis zeneletolteses uzleti modellnek vege, tovabbra is fenntartom. Ebben a te velemenyed is megerosit, hiszen te magad is irod, hogy
"elérkezett a birtoklás csömöre", valamint utalsz az Amazon MP3 bezarasara is.

Mindezekkel nem a digitalis, online, valamint mobil zenei disztribuciok, uzleti modellek totalis kudarcarol irtam, csak arrol, hogy a praktikum, dijszabas es egyebek miatt a
letolteses uzleti modell halott. A velemenyem megirasa utan sok olyan visszajelzest kaptam, hogy biztosan savanyu a szolo, hiszen tobb magyarorszagi zeneletolto aruhaz
szuletesenel, majd bukasanal is ott voltam. Pedig csak annyi tortent, hogy a piaci igenyekhez igazodo szolgaltatashoz csatlakoztam, es most egy zenei streaming alapu szolgaltatast
fejleszto ceghez kerultem kereskedelmi vezetokent.

Mert valoban ugy gondolom, hogy a cloud alapu zene az ami hosszu tavon is sikeres lehet. Persze az altalad emlitett kulfoldi szolgaltatok, amerikai IP cimeken keresztul torteno
hallgatasanak magyarorszagi megvalositasa valamilyen szintu technologiai hozzaertest, valamint 1000-1200 forintos havidijat feltetelez. Erre jon meg ra a kulfoldi szolgaltatas
havidija is, mar amennyiben az nem ingyenes. Mindez erosen korlatozza a magyarorszagi felhasznalok szamat. Arrol nem is beszelve, hogy egy kicsit a te szekedbe is atuljek, a magyar
szerzok ezekbol a dijakbol meg kisebb osszeget kapnak visszaosztasra, mintha ezek itthon mukodnenek.

Emlitetted a Songot, amit mindig is sajat gyerekkent kezeltem. Igen valoban ugy tunik, hogy jo gazdara lelt, es van esely az ujjaszuletesere. De tudom azt is, hogy meg nagyon sok
targyalas, egyeztetes szukseges ahhoz a tartalomszolgaltatokkal, hogy abbol ismet elo szolgaltatas legyen. Bar az elmult evek tapasztalata alapjan tovabbra is ugy gondolom, hogy
hacsak egy letoltheto dal ara nem megy 10-20 forint koze, akkor a pusztan letoltes alapu szolgaltatas teljes mertekben eletkeptelen. Mindannyian tudjuk, hogy amennyiben van
"tokeletesen helyettesito termek", amely raadasul ingyenesen hozzaferheto, akkor a koltsegveteseben korlatozott fogyaszto ahhoz fog nyulni. Kulonosen ugy, hogy soha, semmilyen
retorzioval nem kell szamolnia.

Az uj mash-up szolgaltatasok pedig kifejezetten uditoek, az eddigi "kemenykalapos" a-la-carte letolteshez kepes, de legtobbjuk minden valos uzleti modell nelkul, az alkotoik
puszta megszallottsagabol mukodnek. Valos anyagi haszonnak csak tavoli remenyevel.

Vegezetul, ugy gondolom, hogy 95%-ban ugyanazon a velemenyen vagyunk. Vagyis azon, hogy az uj, streaming technologiakon alapulo zeneszolgaltatasoke a jovo. Persze a piacon,
pletykaszinten elterjedt on-demand streaming 1200-1500 Ft-os vegfelhasznaloi havidijjal meg mindig dobbenetesen draga. Hiszen ez eves szinten 15-20 ezer forint koruli eves koltest
feltetelez a fogyaztotol. Ennyit meg a CD-k viragkoraban sem koltott egy atlagos fogyaszto evente. Mivel sem a technikai, sem a jogi akarat, eszkoz nincs meg arra, - es nem is
lehet, mert a felhasznalok mindig elottunk jarnak -, hogy megakadalyozzuk az illegalis zenefelhasznalast, az egyetlen ut az olyan szolgaltatasok bevezetese, mely megfizetheto
dijert olyan felhasznaloi elmenyt nyujt, ami torrentezes reven nem megvalosithato. A felhasznalo ilyenkor mar nem is magaert a zenei tartalomert fog fizetni, hanem azert a
kenyelemert, amivel ahhoz hozzaferhet.

Mint azt mar te is jelezted ezek a szolgaltatasok itt toporognak az ajtoban, es valoban mar csak hetekkel vagyunk a piaci bevezeteseik elott. Es amennyiben a szamitasok bevalnak,
forradalmi valtozast hozhatnak a magyar zenefogyasztasban.

Barati udvozlettel,

Szabolcs
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés