Így látta a marketinges a Kiskegyed indulását

Kevesen látták olyan közelről a ’90-es évek meghatározó női hetilapjának indulását, mint Szűcs Teri. A marketingmenedzser részt vett a legsikeresebb akciók kitalálásában és szervezésében is.

A szerző
A szerző

"Ha kedd… akkor Kiskegyed!" Ez volt az 1992. április 7-én megjelent Kiskegyed bevezető reklámkampányának szlogenje. Nagy izgalommal készültünk a lap megjelenésére, én a kiadó marketingmenedzsereként vettem ki a részemet a munkából.

Igazi csapatmunka volt: a szerkesztőség munkatársaival együtt választottuk ki a legjobb tv-s és rádiós reklámspotokat, így már a megjelenés előtt mindössze egyhetes, eddig még ismeretlen, szokatlanul jól struktúrált, ötletgazdag reklámkampányt indítottunk.

Kiskegyed folyt a csapból is akkor – a televízióban és a rádióban egyaránt.

A lap bemutatására sajtótájékoztatót tartottunk a Budai Várban, ajándékként minden vendég kis virágkosarat kapott.

Az első szám megjelenésének napján fogadásokat kötöttünk az eladott példányszámra. Miskolczi Miklós főszerkesztő egy óriási üveg pezsgőre ráírta a kiadó vezetése által karácsonyra remélt 150 ezres példányszámot, ám a valóság felülmúlta az elképzeléseinket, mivel az első megjelenésből már 186 400 példány talált gazdára. Ráadásul a szám hétről hétre nőtt, így minden 50 ezres növekedésnél pezsgőt bontottunk. Novemberre elértük a félmilliós példányszámot.

A felcímkézett üres óriás pezsgős üvegeket ma is őrzik a szerkesztőségben!

És csak ezután következett az igazi marketingmunka – a kiemelkedő szerkesztőségi tevékenység mellett beindítottuk a közvetlen kapcsolatépítést az olvasóinkkal. Újdonság volt az élménymarketing, amit idehaza mi találtunk ki és fejlesztettünk tökélyre.

Kitaláltuk és kínáltuk a játékokat, akciókat, nyerési lehetőségeket.

Olvasóink örömmel pályáztak, jelentkeztek, versenyeztek, gyűjtögették a lapban elhelyezett szelvényeket, ha kértük, bicikliztek, futottak, fogyókúráztak, házasodtak, árvereztek, nyertek, báloztak, fát ültettek, utaztak – és mindezt mindig velünk.

Ötleteink sikerét bizonyította a Kiskegyed virága (a tűzliliom), a Kiskegyed tortája a Gerbeaud-ban, a Kiskegyed Kedvence (akit népszerű színésznőink közül szavaztak meg az olvasóink).

Nagy sikere volt az autós nyereményjátékoknak, melyek a Legyen ki a négy kereke! vagy a Bízzon a szerencsében! címet viselték. A Válasszon a négy közül címűben autót, vásárlási és utazási utalványokat lehetett nyerni.

De adtunk különféle márkájú autókat hétvégi programokhoz találóan Autót csak hétvégére című játékunkkal.

Vágyteljesítő akciónkban két gondtalan napot ajánlottunk a pároknak az Ózon Hotelben Mátraházán, ahová egy vadonatúj piros (azaz Kiskegyed színű) Daewoo-val juthattak el.

Nagy rendezvényeinket a Budapest Kongresszusi Központ 1600 főt befogadó Patria termében tartottuk:

A Kiskegyed Kislányára 16 000 pályázat érkezett, 800 babát és hozzátartozóját hívtuk meg a sorsolás után a rendezvényre. Óriási siker volt. A nyertes babák, a Királykisasszony és Udvarhölgyei értékes ajándékokat, a jelenlévő babák zenélő babahajkefét és fényképes jelvényt kaptak.

Itt rendeztük meg a nevezetes Legényárverést. A jelentkező legények közül a kiválasztott tízre licitálhattak az 1600 fős Patria termet zsúfolásig megtöltő vállalkozó kedvű hölgyek. A műsorban, melyet Vágó István vezetett, népszerű művészek működtek közre. A nagy sikerre való tekintettel még két Legényárverést tartottunk.

Legényárverés a Budapest Kongresszusi Központban
Legényárverés a Budapest Kongresszusi Központban

Hasonlóan hatalmas érdeklődés övezte az egyik talán legnagyobb rendezvényünket, a Legyen a Kiskegyed menyasszonya címűt. Felhívásunkra 1200 településről 963 jegyespár jelentkezett, fotóikat a magazin címlapjára fűzött mellékletekben közöltük, olvasóink szavazhattak a számukra kedves, rokonszenves ifjú párra. A beérkezett 201 395 szavazócédula alapján választottuk ki a 10 legtöbb szavazatot kapott jegyespárt, akik ajándékba kapták tőlünk nemcsak az esküvőt, de a ruhákat, frizurákat – és a nászajándékokat is! A szertartást az Esztergomi Bazilikában Bíró László püspök celebrálta. Amikor megszólaltak a Bazilika esküvőre hívó harangjai, és a jegyespárok elindultak a székesegyházba, nagy kő esett le a szívünkről: megcsináltuk! Az a rendezvény is csodálatosan sikerült.

Kiskegyed-esküvő
Kiskegyed-esküvő

Később szerveztünk Szépséghétvégéket a mátraházi Ózon Hotelben (Szépüljön a Kiskegyeddel), nekünk köszönhetően úszott Szerelemhajó a Dunán, később a Páratlan párok hajója – a nagy érdeklődésre tekintettel egyszerre két hajóval és természetesen két koncerttel.

Ballagási akciónk (Érettségire piros autó) nyertesének Esztergomban adtuk át a piros Seat Ibizát.

Az érettségi ajándékként kapott Seat Ibiza tulajdonosával
Az érettségi ajándékként kapott Seat Ibiza tulajdonosával

Szolnokon a Tisza ligetben Pénz hull az égből című akciónkban óránként 45 léggömbbe elhelyezett cédulák és a Kiskegyedben elhelyezett cédulák összepárosításával lehetett nyerni 1000, 10 000, de akár 100 000 forintot is.

A Mikroszkóp Színpadon Kiskegyed Kabarét rendeztünk, országos autóversenyünk a Mustrally Mollban nevet viselte, 100 bálon táncoltunk az olvasókkal. Nagyberényben ma is emlegetik a Kiskegyed-bulikat: a Skorpiók gyülekezőt, a Katalin-napot és a Derűs ducik buliját.

Országos fogyókúraversenyünkön 16 000 fogyókúrázó vett részt az ország minden részéből, akik összesen 1850 kg-ot adtak le. A főnyeremény egy tűzpiros Opel Vectra volt, de további 80 karcsúsodott hölgy is nagy értékű ajándékkal tért haza.

Első közös utazásunkra kisorsoltunk 28-at helyi képviselőink közül szerte az országból, akiket meghívtunk egy hétnapos tunéziai utazásra Hammametbe. Ekkor jöttünk rá, hogy olvasóink mennyire szeretnek velünk, a szerkesztőség munkatársaival utazni, hiszen további 80 Kiskegyed-olvasó is jelentkezett az útra. Ekkor született meg A Kiskegyed Utazások ötlete. Megannyi helyre utaztunk el nyáron az olvasóinkkal, egy-egy ilyen úton minden estére játékokat szerveztünk nekik nyerési lehetőségekkel, melyek után a Kiskegyed zenészei gondoskodtak a reggelig tartó táncos bulikról. Voltunk Tunéziában, Mallorcán, Korfun, a török riviérán Alanyában és Antalyán, Krétán, Kosz szigetén, Hvar szigetén, Duga Uvalában, Ibizán, Rodoszon, Cipruson, Sharm el Sheikh-ben, Bulgáriában, Marokkóban, Gaetán, Djerbában, Costa hajóúton az Adrián…

Kiskegyed-nyaralás Tunéziában
Kiskegyed-nyaralás Tunéziában

Általában 100-an keltünk útra, az utazások sikerét bizonyítja, hogy bár évek óta nem szervezünk Kiskegyed-utakat, a törzsgárda a mai napig együtt van. Ők huszan-huszonöten a mai napig maguk szervezik az útjaikat, minden alkalommal emlegetve és hiányolva a jó társaságot, a játékokat, a reggelig tartó bulikat. Ehhez én már csak azzal tudok hozzájárulni, hogy meglepem őket a friss Kiskegyeddel. A magazin megjelenésének reggelén szállodai szobájuk ajtaja előtt várja őket kedvenc lapjuk, mert…

…ha kedd, akkor (ma is) Kiskegyed!

Szűcs Teri

(X)

Ez a cikk a Ringier Axel Springer Magyarország megjelenése. A Kiskegyed 25 rovatban korábban megjelent cikkeket itt találod.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.