Huszonötből tizenöt

Két szám. Az első a Kiskegyed életkorát jelzi, a második pedig azon évek száma, amióta a magazin az én főszerkesztésem alatt készül. Mindkettő elég magas, a magyar sajtóviszonyokat jól (értsd: bentről) ismerők szerint különösen. Csak az utóbbiak, akik nemcsak olvasnak, de figyelnek is, tudják, a Kiskegyed 1992-es indulása óta hány hetilap, női magazin indult és mennyi tűnt el, miközben valamennyi a hirtelen 570 ezres példányszámúra növekedett Kiskegyed konkurenciája akart lenni, még ha ezt nem is vallotta be.

Bokor Klára, a Kiskegyed főszerkesztője
Bokor Klára, a Kiskegyed főszerkesztője
Két kezem is kevés lett volna hozzá, hogy az utánunk jövőket, sőt akár utánzókat megszámoljam, és egy is elég ahhoz, hogy sorra vegyem azokat, amelyek túlélték a sajtópiacon vívott kemény harcot. A Kiskegyed ez utóbbiak között van, és él és virul.

A Kiskegyed – nem érzem túlzásnak a jelzőt – fantasztikus születése és, nevezzük így, túlélése főszerkesztő elődöm, Miskolczi Miklós hatalmas érdeme. Ő találta ki, milyen legyen ez a friss, akkoriban hihetetlen újdonságnak számító magazin, és főleg hogyan szóljon – megteremtve ezzel azt a kiskegyedesnek nevezett stílust, amiről messziről felismerhetők volt a lapban megjelent írások. Ő volt az, aki Soltész Mihállyal közösen kitalálta, hogyan nézzen ki az a magazin, ami pár hét alatt akkorát harapott ki az akkori nőimagazin-piacon egyeduralkodó Nők Lapja mai viszonyokhoz mérten irdatlan méretű olvasótáborából, hogy a fal adta a másikat. Az ő érdeme, írtam, és azoké a munkatársaié, akiket csalhatatlan érzékkel maga köré gyűjtött, akiket éppen a hozzájuk legjobban illő feladattal bízott meg. A magyar sajtópiacon se előtte, se utána sem lehetett akkora berobbanást tapasztalni, mint az először mindössze 30 ezerben nyomott Kiskegyed hirtelen példányszám emelkedése  volt.

De amilyen nagy feladat volt egy új magazint elindítani, legalább olyan kihívás a színvonalat és a példányszámban jelentkező eredményt megtartani. És bár az egyre-másra jelentkező konkurens lapok egy-két-tíz ezret elvittek a Kiskegyed olvasói közül, és a hatszázezres példányszámról hamar tudni lehetett, egyhamar nem jön vissza, a magazin, amelynek neve hallatán egy ország mondta, ha kedd, akkor Kiskegyed, elmozdíthatatlanul ott maradt az élen.

Mindezek után, azt hiszem, egyértelmű, miért remeg kicsit, még ha képletesen is, annak a lába, aki az alapító-főszerkesztő önkéntes távozása után átveszi a Kiskegyed irányítását.

Nagy volt a feladat, és nagy a felelősség.

Ki kellett találni, hogy az akkoriban – ha lassan is, de – meginduló print lejtmenetből hogyan maradhat ki a Kiskegyed, de legalábbis a meredek az ő esetében ne legyen olyan meredek. Nemcsak a piac volt tele, de pár év múlva nagyot harapott az internetes tartalomfogyasztás előretörése, és a 2008-as gazdasági válság is. Mondhatom, igazi kihívás volt a lap példányszámának stabilizálása. Ez természetesen nem csupán főszerkesztői feladat volt, hanem marketinges is, de mindig együtt dolgozott az egész cég azért, hogy ez a gyöngyszem biztonságban maradjon a piacon. A trendek azt mutatták – és ne menjünk messzire: egy sztármagazin a Kiskegyedéhez hasonló berobbanása –, hogy a sztárok, újabban: celebek élete igen érdekes lehet a női olvasóközönség számára. És a váltás után hamar elkészült az a Kiskegyed, amelyik magán hordozza egy női magazin és egy sztármagazin jegyeit, ötvözi a kettőt.

A recept sikeresnek bizonyult. De ezen a piacon a sikernek már nagyon régen nem lehet hátradőlve örülni. Harcos évek állnak mögöttem, és harcos évek állnak előttem-előttünk.

Bokor Klára
főszerkesztő, Kiskegyed

Cikkünk megjelenését a Ringier Axel Springer Magyarország támogatta.
A Kiskegyed 25 rovatban korábban megjelent cikkeket itt találja >>>

(X)

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.