Az ember, aki show-t csinált az időjárás-jelentésből

Mai szemmel viszonylag későn, negyvenes évei elején lett ismert tévés. Aigner Szilárdra akkoriban a Kiskegyed is lecsapott, a lap cikkét most teljes terjedelmében itt is elolvashatja. (X)

Aigner Szilárd, a showman:

Program nincs, csak prognózis

 

Vele kelünk. A kocsiban őt hallgatjuk. Tőle tudjuk, hogy adjunk-e reggel kardigánt a gyerekre, esernyő nélkül indulhatunk-e a fodrászhoz, feltetessük-e a téli gumikat. Jelen van az életünkben.

Az időjárás-jelentés mindig is fontos információ volt. Aigner Szilárd show-t csinált belőle. Ezt a megállapítást elhárítja. Úgy véli, a külföldi kollégák a műholdas csatornákon nálánál sokkal jobb műsort adnak. Ő csak a közérthetőségre törekszik. Nem használ latin szavakat, nem misztifikál. Ahogy a lányával megpróbál kamasznyelven beszélni, úgy az előrejelzést igyekszik az utca nyelvén megfogalmazni. Azt mondja, amire az emberek kíváncsiak: öltözzenek-e melegen, locsoljanak-e, kirándulhatnak-e.

Néha egészen belezavarodik. Elismeri, hogy olykor ügyetlenül fejezi ki magát, de a törekvést nem adja fel.

Ok: a szőke

Miért lesz valaki meteorológus? Nos nem azért, mert a holnapi időjárásra kíváncsi. Egy szép, szőke lányért. Évfolyamtársak voltak az ELTE TTK matematika-fizika szakán. A lány elment meteorológiát hallgatni. Követte. A lány abbahagyta. Ő maradt. Fiatalon és lelkesen úgy gondolta, óriási lehetőségek vannak a matematikában, fizikában és kémiában, amelyeket a meteorológia még nem használ ki eléggé. Beleszeretett a tudományba.

Ma: vállalkozó

A Meteorológiai Szolgálatnál az előrejelzés munkaköri kötelessége lett. Ma magánvállalkozó. Úgy érzi, az ő életében olyan az előrejelzés, mint a költőnek versei megjelenése, az orvosnak a gyógyítás.

Hajnali négykor kel, hogy az első, Napkelte-beli bejelentkezéséhez összegyűjtse az információkat. Napközben a Calypso Rádió hallgatóit tájékoztatja az időjárás fejleményeiről, és dr. Járainé Komlódi Magda adatai alapján pollenjelentést is ad.

Zakója: jelmez

Este hét előtt hallhatjuk utoljára, amikor – igaz, reklámként – divattanácsokkal áll elő. Erről rögtön eszembe jut megkérdezni, hogy vajon ő maga miként öltözik.

Otthonában farmerben fogadott, de a televízióban válogatott öltönyöket visel. Jelmez, mondja. Van néhány öltönye, zakója, de a sportos öltözködés híve. Életformájához is az illik. Sok ideje ugyan nincs két bejelentkezés között, de arra szakít, hogy elugorjon biciklizni, evezni vagy szörfözni. Viszi magával a rádiótelefont.

*

Néhány éve nem volt szabadságon. Ezt nem panaszképpen mondja, mert szereti a munkáját. Sőt, ha úgy tetszik, négy éve szabadságon van. De tény: program nincs, csak prognózis van.

Gönczi Annamária

 

Aigner Szilárd

47 éves

Gyermeke: Éva, 14 esztendős

Foglalkozása: meteorológus

 

Ez a cikk a Ringier Axel Springer Magyarország megjelenése. A Kiskegyed 25 rovatban korábban megjelent cikkeket itt találod.

 A cikk eredeti formájában így nézett ki:

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.