Az ember, aki show-t csinált az időjárás-jelentésből

Mai szemmel viszonylag későn, negyvenes évei elején lett ismert tévés. Aigner Szilárdra akkoriban a Kiskegyed is lecsapott, a lap cikkét most teljes terjedelmében itt is elolvashatja. (X)

Aigner Szilárd, a showman:

Program nincs, csak prognózis

 

Vele kelünk. A kocsiban őt hallgatjuk. Tőle tudjuk, hogy adjunk-e reggel kardigánt a gyerekre, esernyő nélkül indulhatunk-e a fodrászhoz, feltetessük-e a téli gumikat. Jelen van az életünkben.

Az időjárás-jelentés mindig is fontos információ volt. Aigner Szilárd show-t csinált belőle. Ezt a megállapítást elhárítja. Úgy véli, a külföldi kollégák a műholdas csatornákon nálánál sokkal jobb műsort adnak. Ő csak a közérthetőségre törekszik. Nem használ latin szavakat, nem misztifikál. Ahogy a lányával megpróbál kamasznyelven beszélni, úgy az előrejelzést igyekszik az utca nyelvén megfogalmazni. Azt mondja, amire az emberek kíváncsiak: öltözzenek-e melegen, locsoljanak-e, kirándulhatnak-e.

Néha egészen belezavarodik. Elismeri, hogy olykor ügyetlenül fejezi ki magát, de a törekvést nem adja fel.

Ok: a szőke

Miért lesz valaki meteorológus? Nos nem azért, mert a holnapi időjárásra kíváncsi. Egy szép, szőke lányért. Évfolyamtársak voltak az ELTE TTK matematika-fizika szakán. A lány elment meteorológiát hallgatni. Követte. A lány abbahagyta. Ő maradt. Fiatalon és lelkesen úgy gondolta, óriási lehetőségek vannak a matematikában, fizikában és kémiában, amelyeket a meteorológia még nem használ ki eléggé. Beleszeretett a tudományba.

Ma: vállalkozó

A Meteorológiai Szolgálatnál az előrejelzés munkaköri kötelessége lett. Ma magánvállalkozó. Úgy érzi, az ő életében olyan az előrejelzés, mint a költőnek versei megjelenése, az orvosnak a gyógyítás.

Hajnali négykor kel, hogy az első, Napkelte-beli bejelentkezéséhez összegyűjtse az információkat. Napközben a Calypso Rádió hallgatóit tájékoztatja az időjárás fejleményeiről, és dr. Járainé Komlódi Magda adatai alapján pollenjelentést is ad.

Zakója: jelmez

Este hét előtt hallhatjuk utoljára, amikor – igaz, reklámként – divattanácsokkal áll elő. Erről rögtön eszembe jut megkérdezni, hogy vajon ő maga miként öltözik.

Otthonában farmerben fogadott, de a televízióban válogatott öltönyöket visel. Jelmez, mondja. Van néhány öltönye, zakója, de a sportos öltözködés híve. Életformájához is az illik. Sok ideje ugyan nincs két bejelentkezés között, de arra szakít, hogy elugorjon biciklizni, evezni vagy szörfözni. Viszi magával a rádiótelefont.

*

Néhány éve nem volt szabadságon. Ezt nem panaszképpen mondja, mert szereti a munkáját. Sőt, ha úgy tetszik, négy éve szabadságon van. De tény: program nincs, csak prognózis van.

Gönczi Annamária

 

Aigner Szilárd

47 éves

Gyermeke: Éva, 14 esztendős

Foglalkozása: meteorológus

 

Ez a cikk a Ringier Axel Springer Magyarország megjelenése. A Kiskegyed 25 rovatban korábban megjelent cikkeket itt találod.

 A cikk eredeti formájában így nézett ki:

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.