Aki innen elmegy, rögtön főszerkesztő lesz?!

Egyik kolléganőnk fogalmazta meg: aki tőlünk elmegy, pillanatok alatt főszerkesztő lesz – a konkurenciánál. És leltárt tartottunk: a többség tényleg más kiadóknál találta meg az előrejutás lehetőségét. De ma sem tagadják: a nálunk eltöltött hónapok, évek jó ajánlólevélnek bizonyultak.

A Kiskegyed 20. születésnapján a szerkesztőség számba vette, mi lett azokkal a régi munkatársakkal, akik valamikor a szerkesztőséget erősítették. Kiderült az, amit azért mindig is tudtak: azok közül, akik elmentek, jó páran főszerkesztők lettek más médiumok élén.

Itt nőttem föl!

Zellei Dóra, aki öt éven át volt a Maxima főszerkesztője

– Nagyon fiatalon, édesapám váratlan halála után kerültem a Kiskegyedhez. A tragédia következményeként minden megkérdőjeleződött körülöttem, a Kiskegyedben azonban új célokat találtam. Sőt, szinte új apukákat is kaptam a szerkesztő urak, Gráner István és Eördögh Bertalan személyében. Az egész szerkesztőség olyan volt számomra, mint egy második család. Itt nőttem fel. Szakmailag, emberileg mindent megtanultam, amit az újságíróiskolában nem. Lehetőségek sora talált rám, aztán amikor „felnőttem”, utamra bocsátott a Kiskegyed. De talán ami a legfontosabb: pár kollégával életre szóló barátságokat kötöttem, ma is meghatározó szereplők az életemben - pedig már tíz év telt el azóta, hogy itt dolgoztam.

Izgalmas munka volt 

Tomsits Tímea, aki a Shape magazin alapító-főszerkesztője volt 2007-ig

– Mostanság egyre többször jut eszembe a kiskegyedes időszak. Az még „békebeli” újságírás volt, többnyire riportokat írtam a lapba. A szakma ugyan nem tapsolt a Kiskegyed név hallatán – tizenkét éve enyhén bulvárnak számított a magazin, és akkoriban ennek még egészen más volt a megítélése, mint manapság. Mégis, életem legjobb feladatait kaptam meg a főszerkesztőmtől, Miskolczi Miklóstól, akinek örökre hálás leszek még a szúrós stílusáért is. Izgalmas munka volt egyszerű hétköznapi emberekről írni, arról, hogyan élnek, gondolkodnak. Csak olyan történetekkel foglalkoztam, amik szívből érdekeltek. Ez a műfaj ma már nem létezik. Ha nincs benne óriási tragédia, bukás – senkinek sem kell a téma. Nemrégiben belelapoztam a Kiskegyed régi számaiba: és meglepődtem, a mai bulvár – vagy akár a női magazinok színvonalához képest, milyen igényesen voltak megírva, megszerkesztve a cikkek. Pedig akkoriban tényleg sokan fanyalogtak a lapon. Hát ennyit változott azóta a világ... Arra is szívesen emlékszem vissza, hogy ez volt az egyetlen szerkesztőség, ahol nem találkoztam fúrással-faragással. Megtartó közeg volt, mai napig bármikor örömmel találkozom a volt kollegákkal.

Kétszer tíz év

Dús Ágnes, a Kiskegyed Konyhája főszerkesztője, majd felelős szerkesztője

– Az első Kiskegyedben egyetlen recept jelent meg, és ez az első évtizedben így is maradt. Igaz, közben 1993-ban megjelent a Kiskegyed Konyhája első száma, akkor még kísérletként. Majd havilap lett. Jól elvoltunk egymással, hiszen egy idő után mindkettő elkészítésében intenzíven részt vettem. Aztán 2002-ben „A Konyha” – legalábbis az én sorsomban – önálló életre kelt. A második tíz év már csak róla szólt. Nem volt egyszerű, hiszen közben a női magazinok egyre több receptoldallal jelentkeztek, és nekünk állni kellett a versenyt. Tíz év, havi 70-80 recept, piacvezető pozíció. Talán nem voltak sikertelen esztendők!

Remek referencia 

Pásztor László, a Story Online alapító főszerkesztője:

– Nagyszerű volt a Kiskegyed szerkesztőségében. Életemben először dolgozhattam egy karizmatikus főszerkesztővel, Miskolczi Miklóssal. Hihetetlen alázatra tanított bennünket. Tőle tanultam meg, hogy a szövegeket hatalmas tisztelettel, odafigyeléssel kell kezelni. Nagyszerű volt, hogy számos izgalmas témáról írhattam. Azóta sem adatott meg sehol máshol, hogy olyan komoly riportokat írhassak, mint ott. A Kiskegyed szerkesztősége – a munkahely – azóta is remek referencia. Aki onnan kerül ki, az biztosan tud valamit.

Szigorú favágás volt 

Winkler Róbert, a TotalCar főszerkesztője, jelenleg vezetőszerkesztője

– Igazi, fullextrás rémálom volt a Kiskegyed szerkesztőségében töltött évem. Hétről hétre kellett írnom egy rendes, sok munkával és telefonálással járó cikket, viszont életemben először volt saját íróasztalom, rajta egy telefonnal, lett szürke öltönyöm a ruhapénzből, és minden hónapban megkaptam a fizetésem, ami szédítő életpályamodellt jelentett. Maga a munka elsőre szigorú szakmai favágásnak tűnt, az is volt. Ugyanakkor az újságírásról ez alatt az egy év alatt tanultam a legtöbbet. Miskolczi Miklós igazi guruként tartott nekem újságíró-iskolát, de sok mindent nem is mondott el, csak láttam rajta, miről mit gondol. Összesen két kemény, de tanulságos évem volt eddig az életemben: ez és a katonaság.

Kopogtam, és jöhettem

Anry Soós Éva, a JOY, később a Shape és a Fitt Mama volt főszerkesztője

– Alig múltam 19 éves, amikor bekopogtattam a Kiskegyed szerkesztőségében Miskolczi Miklós ajtaján, hogy márpedig én ott szeretnék dolgozni. Mai eszemmel nem is tudom, honnan vettem a bátorságot, de utólag örülök, hogy megtettem. Hálás vagyok, hogy lehetőséget kaptam, és szerencsésnek érzem magam, amiért tőle és más remek szakemberektől tanulhattam meg az újságírás fortélyait. Eleinte még pisszenni sem mertem, csak hallgattam és figyeltem a „nagyokat”. Közel hét esztendeig voltam munkatársa a lapnak.  Egyik nap a Parlamentben, másik nap kávézóban egy hírességgel, harmadik nap vidéken riporton. Változatos, színes jó hangulatú évek voltak ezek. S hogy mennyire volt ez jó és erős iskola, talán az is bizonyítja, hogy a Kiskegyed után nagyjából rögtön a JOY magazinhoz kerültem, melynek 11 éve vagyok a főszerkesztője. Fontosnak tartom, hogy a régi iskolát mostani, fiatal kollégáimmal is megismertessem.

Azóta minden sétagalopp... 

Vágó Ágnes a Vendég & Hotel főszerkesztője

– Miskolci Miklós alapító főszerkesztő elsők között hívott az alakuló szerkesztőségbe. Ismert, hiszen korábban kollegák voltunk a Képes Hétnél. Bocs, Miklós, nem megyek, válaszoltam. El nem tudom képzelni, hogy ezzel a névvel lapot lehessen eladni. És elmentem a Reformhoz. Egy év múlva – amikor a Reformot megvette egy politikai párt – Miklós kis híján elütött a Wartburgjával. Most megyek, mondtam, mert nem akarok politikai újságírással foglalkozni. Öt évig voltam a Kiskegyednél, a korábbi elutasító mondatomat M.M. minden értekezleten a fejemhez vágta. Nem elég, hogy a kötelező leadáson stresszeltem, még a hétvégéink is foglaltak voltak, amikor országszerte Kiskegyed bálokra utaztunk. Eldugott helyeken fogadtak nagy szeretettel, táncolnom illett a polgármesterrel, az iskolaigazgatóval és a boltossal. Éjfél előtt sehonnan sem jöhettem el. Iszonyatosan szenvedtem, rengeteget dolgoztam. Nem tudtam, hogy ez még hasznomra válik. Azóta valamennyi munkahelyem sétagaloppnak tűnik. Voltam a Meglepetés, a First Class utazási magazin főszerkesztője, és sosem lettem hűtlen az állatokhoz: szerkesztettem a kutya- és cicalapokat is.

Cikkünk megjelenését a Ringier Axel Springer Magyarország támogatta.
A Kiskegyed 25 rovatban korábban megjelent cikkeket itt találja >>>

(X)

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Október 12-én ismét Youtube hajó a Google és a Kreatív szervezésében!

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.