A Kiskegyed egy férfi olvasó szemével

Hogyan látta a Kiskegyedet olvasóként egy jelenlegi szerkesztője? Miért vette meg minden héten? (X)

A Kiskegyeden megakadt a szemem

A Kiskegyed indulásakor huszonhárom éves voltam. Emlékeim szerint akkoriban a Nógrád Megyei Hírlapnál kajtattam a bűnügyi hírek után, s munkahelyi ártalomként ettem nagykanállal az újságokat, magazinokat. A családba anno járó politikai hetilap, a fekete-fehér Magyarország után felüdülés volt a színes és hangvételében jóval modernebb Reform, hasonló indokból a Magyar Narancs. Az akkoriban egy szem női hetilap nem nagyon akadt a kezembe, hasonlítani nem volt mihez, de a Kiskegyeden így is megakadt a szemem. De olyannyira, hogy később, iskolába és hazafelé vonatozva ez volt az a magazin, amelyiket minden héten megvettem. Mert színes volt, mert érdekes, érezhető volt minden címéből, cikkéből, képeiből, hogy valami újat látok, olyasmit, ami addig még nem volt Magyarországon. Úgy írt hírességekről, színészekről, énekesekről, ahogy addig egyik lap sem, éppen azt a tömörséget, rövid, ám annál érdekesebb tartalmat adta, ami úgy hiányzott, hogy nem is tudtam róla, hogy hiányzik. Meg nem fordult a fejemben, hogy fiatal férfiként tán nem kéne női magazint olvasnom. Pedig az olyan címek, mint a „Papucsfeleség pedig nincs” vagy a „Bemutatom a fiúmat”, nem is beszélve „A Szüzet is el lehet csábítani”-ról, nem az úri közönséget célozták.

Megfogott benne az is, ahogy az olvasókhoz szólt valamennyi lapszám, olykor több oldalon, más és más akcióval, játékkal. Így aztán nem is lepődtem meg nagyon, amikor magam is munkatársa lettem a korábban csak a távolból (nem tudok erre jobb szót) csodált magazinnak, maximum az e helyütt már más által ecsetelt irdatlan levélmennyiségen, mert azt aztán tényleg nem gondoltam volna. Ma, az emailek és kommentek korában már tényleg hihetetlen a kényszerűen fenntartott több postafiók, hogy győzzék a levelek áradatát, a szerkesztőségben külön erre ráálított munkatársak, akik a legérdekesebb, legmegmosolyogtatóbb levelek másolatait nagy irodájuk egyik falán gyűjtötték. Ott sem fértek: négy vagy öt rétegben is gyűltek a kirajzszögezett olvasói üzenetek nagymamáktól, feleségektől, fiatal lányoktól, fiúunokáktól, férjektől, mindenkitől.

Aztán a levelek a technika fejlődésével elmaradoztak, mostanság is érkezik azért jó pár, helyüket átvették az emailek, kommentek, de az olvasókkal való szoros kapcsolat és persze a Kiskegyed maradt.

Hídváry Péter

Ez a cikk a Ringier Axel Springer Magyarország megjelenése. A Kiskegyed 25 rovatban korábban megjelent cikkeket itt találod.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Díjátadó: 11.28. (Helyszín: Akvárium 1051 Erzsébet tér 12.)

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.