A Kiskegyed a második lapszám óta nyereséges!

Dr. Bayer József, a Ringier Axel Springer Kft. ügyvezető igazgatója azon kevesek egyike, akik ott voltak a Kiskegyednek nemcsak az indulásánál, de a tervezésénél is. Biztos volt abban, hogy a magazin sikeres lesz, de arra például, hogy a hirdetések elhelyezésének csak a nyomdatechnika „fejlettsége” szab határt, talán még ő sem számított.

A Kiskegyed születésnapja az első lapszám megjelenésének dátuma, azaz 1992. április 7-e. A kiadóban ezt komoly tervezés előzte meg. Mikor merült fel először a Kiskegyed ötlete?

Miskolczi Miklós még 1991 őszén küldött egy rövid ismertetőt arról, hogyan képzel el egy női lapot. Mivel abban az időben számos projekttel foglalkoztunk, autós és tévémagazint indítottunk, ráadásul mindezt a székházépítés kellős közepén, kicsit késett a válaszom, azaz a telefonhívásom.

Mit mondott neki, amikor felhívta?

Miután átnéztem a tervezetet, annyit mondtam neki, Miklós, gyere, beszéljünk. És amikor részletesen is elmondta, mit szeretne és milyen formában, akkor már éreztem, hogy vele megfogtuk az isten lábát. Hittem abban, hogy ő képes lesz egy, a fiatalabb generációnak modern hangon szóló női lapot létrehozni, elindítani. A stílussal és az ezzel összhangban lévő látványtervvel egy rendkívül modern, Nyugat-Európában akkor pár éve elindult laptípust honosítottuk meg Magyarországon. És bejött: abszolút berobbantunk a piacra.

Hányadik termékként érkezett a Kiskegyed az Axel Springer-portfólióba?

Akkor már megvoltak a megyei napilapjaink, volt tévéújságunk, megjelent a Lakáskultúra, a szerelmes regények és az autós lapok is. További piacbővítésre volt szükségünk – és a női szegmens finoman szólva nem volt teljesen lefedve. De mi lefedtük a Kiskegyeddel.

A kiadó akkori méretéhez képest mekkora befektetést igényelt a magazin indítása, mekkora volt a kockázat?

Az indulást saját cashflow-ból, kényelmesen tudtuk finanszírozni.

Mikor térült meg a befektetett pénz?

Szinte pillanatokon belül, mivel a Kiskegyed gyakorlatilag már a második számtól nyereséges volt. Fél éven belül teljes egészében visszajött a pénzünk. Pillanatokon belül a második női lap lettünk a Nők lapja mellett. Egy fiatalabb, dinamikusabb célcsoportot céloztunk meg, egy másfajta témafeldolgozást, ahol a színes, hagyományos női tartalmak keveredtek a sztártartalmakkal.

Dr. Bayer József
Dr. Bayer József

Mi igaz abból a legendából, hogy a cégek sorban álltak, hogy a lapban hirdethessenek?

Ez így volt. 1992-93-94-től a Kiskegyed megkerülhetetlen volt a hirdetési piacon. Ráadásul úgy döntöttünk, a magazin terjedelmének 20%-át fordítjuk hirdetések megjelentetésére, egy oldallal sem többet. Viszont a korabeli nyomdatechnika nem tette lehetővé a terjedelem korlátlan növelését – így valóban volt egy határ, ami a hirdetések mennyiségét illeti. Tény és való, hogy az elején nehéz volt bekerülni a lapba. Gyakorlatilag januárban eladtuk előre az egész évet.

Hogyan emlékszik, mi volt az a hirdetési szegmens, amelyik különösen szerette a Kiskegyedet?

A piac valamennyi szereplője hirdetett folyamatosan a lapban. Az 500-600 ezres példányszám, a fiatal generáció elérése, a vásárlóerő és a rendkívül aktív olvasótábor miatt senki sem tehette meg, hogy kimaradjon belőle.

A Kiskegyed indulásakor Ön is részt vett a lap készítésében?

Csak a termékfejlesztés első szakaszában. Az volt a véleményem, és az ma is, hogy az ember a főszerkesztőt választja, neki kell döntenie a lap tartalmáról és folyamatos fejlesztéséről is. A napi dolgokban akkor sem vettem részt, és ma sem.

Abban, hogy a Ringier Axel Springer mára az egyik legnagyobb magyarországi kiadóvá vált, mekkora szerepe van a Kiskegyednek?

Nem szabad elfelejteni, hogy a magazin indulásakor a megyei napilapok és a TVR-Hét műsorújság már óriási súlyt képviselt, a Kiskegyed az árbevételünk 10-15%-ánál többet sohasem adott. De az vitathatatlan, hogy nagyon jelentős piaci súlyt képviselt, ez tette lehetővé, hogy további női lapokat is indítsunk a Kiskegyed bázisán, és nőilap-piacon is a vezető kiadók közé tartozzunk. Így készült el a Fanny, a Gyöngy, a Glamour, a Hölgyvilág, és megjelentek a Kiskegyed mutációi is, a Kiskegyed Konyhája, a Kiskegyed Otthona stb.

Van-e kedvenc címlap, lapszám, esemény, amire különösen szívesen emlékszik?

Az ember mindig az elsőre emlékszik a legszívesebben, a 100 ezer műmell veszélyben nagy címmel megjelent első címlap ma is előttem van. Azt még közösen választottuk ki.

Milyen a személyes viszonya a Kiskegyedhez? Megkülönböztetett a helye a nagy portfólió többi terméke között?

Hogy mi köt a Kiskegyedhez? Először is Miskolczi Miklósnak a személye kötött, aki világosan megfogalmazta a krédóját is, nevezetesen, hogy ez élete utolsó nagy lehetősége – és ezt tökéletesen meg is valósította. Az utána jövő nagy időszak, a második a jelenlegi főszerkesztő, Bokor Klári nevéhez fűződik, aki az egész átalakulási folyamathoz hozzáigazította a magazint. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az első nagy, növekedési szakaszt követően egymás után jelentek meg a versenytársaink, online lapok indultak. Ezért folyamatosan újra kellett pozícionálnunk a lapot úgy, hogy a piacon, de főleg ebben a piaci szegmensben megőrizzük vezető pozíciónkat. Nagy eredmény, hogy az 1992 óta eltelt 25 év alatt a legnagyobb versenynek kitett piacon, a női lapok között folyamatosan megőrizte pozícióját a Kiskegyed. 

(X)

Ez a cikk a Ringier Axel Springer Magyarország megjelenése. A Kiskegyed 25 rovatban korábban megjelent cikkeket itt találod.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.