Veszélyben a multik marketingesei
A P&G ezer marketingest rúgott ki egy éve. Az Unilever múlt héten jelentette be, hogy elküld 800-at. Mi jöhet még?
A világ második legnagyobb hirdetőjének számító Unilever múlt héten jelentette be, hogy világszinten csökkenti a marketingosztályok létszámát és 800 marketingest kirúgnak a cégtől. Ez talán nem is meglepő azután, hogy a cég harmadik negyedéves jelentése nem volt túl fényes. Mivel a bejelentés egy évvel azután érkezett, hogy a nagy rivális P&G is bejelentett egy nagy létszámú elbocsátást – végül 5000 főt küldtek el, amelyből 1000-en marketingesen voltak –, így az Adage egy cikkben máris elkezdte firtatni, hogy mely cégeknél várhatók hasonló lépések.
Illetve nem csak várhatóak, hanem történtek is, ugyanis a cikk tovább sorolja a fontos hirdetőket, akik a közelmúltban alakították át vagy építették le a marketingosztályukat. Ezek között van a Colgate-Palmolive, az Energizer és a Johnson & Johnson is.
Az Egyesült Államokban tapasztalható forgalmi mutatók azonban arra utalnak az Adage által megkérdezett szakértők szerint, hogy további nagy hirdetők, így a Coca-Cola és a Pepsi is kénytelenek lesznek marketingesektől megválni, akárcsak az Avon. Az érintettek mindenesetre nem reagáltak az Adage kérdéseire.