hirdetés
hirdetés
hirdetés

Terjed a vírus a Facebookon

A vírusszerűen terjedő oldalak alaposan átalakították 2011-ben a rajongószám szerinti magyar Facebook-toplistát – derül ki a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu éves elemzéséből.

hirdetés

A Front Page Communications által üzemeltett Fészbuker.hu éves tendenciákat összefoglaló elemzéséből az derül ki, hogy bár a cégeknek még mindig a rajongótábor nagysága a legfontosabb mutató, a felhasználói aktivitás kivívása is fontos tényező lehet egy kampány esetében. Az ellenőrzés hiánya miatt azonban sokan a promóciókra és hirdetésekre vonatkozó szabályokat igyekeztek a saját érdeküknek megfelelően alkalmazni.

A magyar Facebook oldalak 2011-es teljesítményének értékelésekor a Fészbuker.hu több szempontot is figyelembe vett: az abszolút rajongószámban mutatott erősödés mellett növekedési arány és aktivitás alapján is rangsorolta az oldalakat.

A rajongószám alapján 2011 nyertesei azok az oldalak voltak, amelyek az év elején még nem is léteztek, de év végére már a legnagyobb magyar Facebook oldalak közé tartoztak. Ezek az oldalak elsősorban annak köszönhetik sikerüket, hogy népszerű kérdéseket felvető alkalmazásaik, okleveles kvízjátékaik a felhasználók üzenőfalára kép formájában posztolják válaszaikat, így biztosítják a vírusszerű terjedést.

Indián hatékonyság

A Fészbuker.hu adatai alapján az időközben mémmé alakult „Mi az indián neved?” kérdést feltevő Extreme Silver ékszer webáruház bizonyult a leghatékonyabbnak: néhány hét alatt sikerült a legnagyobb magyar oldallá válnia, az év végén már 907 ezer rajongóval rendelkezett.

Az Extreme Silvert a Fun7 követte több mint félmillió rajongóval, a harmadik helyen pedig az Utazom.com szerepelt, amely egyébként az elsők között használta ezt a megoldást, arról érdeklődve, hogy „milyen szakács vagy?”.

Az új módszer hatékonyságára jellemző, hogy amíg 2011 első felében néhány tízezer új rajongó összegyűjtése többnyire elegendő volt a havi összesített lista dobogós helyéhez is, addig az év végén nem volt ritka, hogy ennyi rajongót naponta gyűjtöttek a vírusosan terjedő oldalak. A magyar Facebook oldalak összesített sorrendje a rajongógyűjtés új, vírusos módszerének hatására alaposan átalakult az év második felére. Éves összesítésben a Túró Rudi vezette leghosszabb ideig a listát, majd novemberben megelőzte az I Love Alvás, év végére pedig az Extreme Silver és a Fun7 is elé került.

A sztárok és rajongóik

Fontos változás volt 2011-ben, hogy a legnagyobb kereskedelmi televízió tehetségkutató és valóságshow műsorai lényegesen kisebb közösségi médiahatást generáltak, mint egy évvel korábban. Ez részben annak köszönhető, hogy nem sikerült megismételni a korábbi nézettségi adatokat és a körülöttük lévő felhajtást, valamint kevesebb energia irányulhatott a közösségépítésre. Az adatokra jellemző, hogy amíg 2010-ben az X-Faktor és a Való Világ sztárjai az összesített növekedési listák élvonalában szerepeltek, addig 2011-ben ez inkább kivétel volt, mint szabály. Kocsis Tibor, az X-Faktor 2011-es győztese például december végére éppen elérte a 20 ezer rajongót, miközben a korábbi győztes, Vastag Csaba egy évvel korábban ilyenkor már 70 ezernél járt, nem is beszélve Király L. Norbi 150 ezret is meghaladó rajongótáboráról.

A legtöbb rajongóval rendelkező oldalak:

1.

Extreme Silver

907 ezer

2.

I ♥ ALVÁS

591 ezer

3.

fun7

512 ezer

4.

Túró Rudi

500 ezer

5.

Mekizni jó!

487 ezer

6.

♥ Szeretem az anyukámat! ♥

470 ezer

7.

I ♥ Magyarország

418 ezer

8.

I ♥ NYÁR

406 ezer

9.

Showder Klub

397 ezer

10.

utazom.com

391 ezer

A legtöbb új rajongót szerzett oldalak:

1.

Extreme Silver

907 ezer

2.

fun7

513 ezer

3.

utazom.com

391 ezer

4.

♥ Szeretem az anyukámat! ♥

387 ezer

5.

Állatbolondok társasága

361 ezer

6.

ablak - zsiráf

359 ezer

7.

I ♥ ALVÁS

347 ezer

8.

I ♥ Csokoládé

347 ezer

9.

Nézd meg azt a lányt...

341 ezer

10.

BandWars.org

339  ezer

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés