hirdetés
hirdetés
hirdetés

Terjed a vírus a Facebookon

A vírusszerűen terjedő oldalak alaposan átalakították 2011-ben a rajongószám szerinti magyar Facebook-toplistát – derül ki a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu éves elemzéséből.

hirdetés

A Front Page Communications által üzemeltett Fészbuker.hu éves tendenciákat összefoglaló elemzéséből az derül ki, hogy bár a cégeknek még mindig a rajongótábor nagysága a legfontosabb mutató, a felhasználói aktivitás kivívása is fontos tényező lehet egy kampány esetében. Az ellenőrzés hiánya miatt azonban sokan a promóciókra és hirdetésekre vonatkozó szabályokat igyekeztek a saját érdeküknek megfelelően alkalmazni.

A magyar Facebook oldalak 2011-es teljesítményének értékelésekor a Fészbuker.hu több szempontot is figyelembe vett: az abszolút rajongószámban mutatott erősödés mellett növekedési arány és aktivitás alapján is rangsorolta az oldalakat.

A rajongószám alapján 2011 nyertesei azok az oldalak voltak, amelyek az év elején még nem is léteztek, de év végére már a legnagyobb magyar Facebook oldalak közé tartoztak. Ezek az oldalak elsősorban annak köszönhetik sikerüket, hogy népszerű kérdéseket felvető alkalmazásaik, okleveles kvízjátékaik a felhasználók üzenőfalára kép formájában posztolják válaszaikat, így biztosítják a vírusszerű terjedést.

Indián hatékonyság

A Fészbuker.hu adatai alapján az időközben mémmé alakult „Mi az indián neved?” kérdést feltevő Extreme Silver ékszer webáruház bizonyult a leghatékonyabbnak: néhány hét alatt sikerült a legnagyobb magyar oldallá válnia, az év végén már 907 ezer rajongóval rendelkezett.

Az Extreme Silvert a Fun7 követte több mint félmillió rajongóval, a harmadik helyen pedig az Utazom.com szerepelt, amely egyébként az elsők között használta ezt a megoldást, arról érdeklődve, hogy „milyen szakács vagy?”.

Az új módszer hatékonyságára jellemző, hogy amíg 2011 első felében néhány tízezer új rajongó összegyűjtése többnyire elegendő volt a havi összesített lista dobogós helyéhez is, addig az év végén nem volt ritka, hogy ennyi rajongót naponta gyűjtöttek a vírusosan terjedő oldalak. A magyar Facebook oldalak összesített sorrendje a rajongógyűjtés új, vírusos módszerének hatására alaposan átalakult az év második felére. Éves összesítésben a Túró Rudi vezette leghosszabb ideig a listát, majd novemberben megelőzte az I Love Alvás, év végére pedig az Extreme Silver és a Fun7 is elé került.

A sztárok és rajongóik

Fontos változás volt 2011-ben, hogy a legnagyobb kereskedelmi televízió tehetségkutató és valóságshow műsorai lényegesen kisebb közösségi médiahatást generáltak, mint egy évvel korábban. Ez részben annak köszönhető, hogy nem sikerült megismételni a korábbi nézettségi adatokat és a körülöttük lévő felhajtást, valamint kevesebb energia irányulhatott a közösségépítésre. Az adatokra jellemző, hogy amíg 2010-ben az X-Faktor és a Való Világ sztárjai az összesített növekedési listák élvonalában szerepeltek, addig 2011-ben ez inkább kivétel volt, mint szabály. Kocsis Tibor, az X-Faktor 2011-es győztese például december végére éppen elérte a 20 ezer rajongót, miközben a korábbi győztes, Vastag Csaba egy évvel korábban ilyenkor már 70 ezernél járt, nem is beszélve Király L. Norbi 150 ezret is meghaladó rajongótáboráról.

A legtöbb rajongóval rendelkező oldalak:

1.

Extreme Silver

907 ezer

2.

I ♥ ALVÁS

591 ezer

3.

fun7

512 ezer

4.

Túró Rudi

500 ezer

5.

Mekizni jó!

487 ezer

6.

♥ Szeretem az anyukámat! ♥

470 ezer

7.

I ♥ Magyarország

418 ezer

8.

I ♥ NYÁR

406 ezer

9.

Showder Klub

397 ezer

10.

utazom.com

391 ezer

A legtöbb új rajongót szerzett oldalak:

1.

Extreme Silver

907 ezer

2.

fun7

513 ezer

3.

utazom.com

391 ezer

4.

♥ Szeretem az anyukámat! ♥

387 ezer

5.

Állatbolondok társasága

361 ezer

6.

ablak - zsiráf

359 ezer

7.

I ♥ ALVÁS

347 ezer

8.

I ♥ Csokoládé

347 ezer

9.

Nézd meg azt a lányt...

341 ezer

10.

BandWars.org

339  ezer

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A mai mutatványszám után január 13-tól indul a napi terjesztés.

Ezt mondta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója az Indexnek adott podcast-interjújában.

Rajtuk kívül az Eletforma.hu női portál is a sales house-hoz került január 1-jével.

A felek azonban keresik az üzleti együttműködés további lehetőségeit.

Kirády Attila, eddigi kreatív igazgató pozíciója megszűnik, de marad a cégnél.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés