hirdetés
hirdetés
hirdetés

Terjed a vírus a Facebookon

A vírusszerűen terjedő oldalak alaposan átalakították 2011-ben a rajongószám szerinti magyar Facebook-toplistát – derül ki a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu éves elemzéséből.

hirdetés

A Front Page Communications által üzemeltett Fészbuker.hu éves tendenciákat összefoglaló elemzéséből az derül ki, hogy bár a cégeknek még mindig a rajongótábor nagysága a legfontosabb mutató, a felhasználói aktivitás kivívása is fontos tényező lehet egy kampány esetében. Az ellenőrzés hiánya miatt azonban sokan a promóciókra és hirdetésekre vonatkozó szabályokat igyekeztek a saját érdeküknek megfelelően alkalmazni.

A magyar Facebook oldalak 2011-es teljesítményének értékelésekor a Fészbuker.hu több szempontot is figyelembe vett: az abszolút rajongószámban mutatott erősödés mellett növekedési arány és aktivitás alapján is rangsorolta az oldalakat.

A rajongószám alapján 2011 nyertesei azok az oldalak voltak, amelyek az év elején még nem is léteztek, de év végére már a legnagyobb magyar Facebook oldalak közé tartoztak. Ezek az oldalak elsősorban annak köszönhetik sikerüket, hogy népszerű kérdéseket felvető alkalmazásaik, okleveles kvízjátékaik a felhasználók üzenőfalára kép formájában posztolják válaszaikat, így biztosítják a vírusszerű terjedést.

Indián hatékonyság

A Fészbuker.hu adatai alapján az időközben mémmé alakult „Mi az indián neved?” kérdést feltevő Extreme Silver ékszer webáruház bizonyult a leghatékonyabbnak: néhány hét alatt sikerült a legnagyobb magyar oldallá válnia, az év végén már 907 ezer rajongóval rendelkezett.

Az Extreme Silvert a Fun7 követte több mint félmillió rajongóval, a harmadik helyen pedig az Utazom.com szerepelt, amely egyébként az elsők között használta ezt a megoldást, arról érdeklődve, hogy „milyen szakács vagy?”.

Az új módszer hatékonyságára jellemző, hogy amíg 2011 első felében néhány tízezer új rajongó összegyűjtése többnyire elegendő volt a havi összesített lista dobogós helyéhez is, addig az év végén nem volt ritka, hogy ennyi rajongót naponta gyűjtöttek a vírusosan terjedő oldalak. A magyar Facebook oldalak összesített sorrendje a rajongógyűjtés új, vírusos módszerének hatására alaposan átalakult az év második felére. Éves összesítésben a Túró Rudi vezette leghosszabb ideig a listát, majd novemberben megelőzte az I Love Alvás, év végére pedig az Extreme Silver és a Fun7 is elé került.

A sztárok és rajongóik

Fontos változás volt 2011-ben, hogy a legnagyobb kereskedelmi televízió tehetségkutató és valóságshow műsorai lényegesen kisebb közösségi médiahatást generáltak, mint egy évvel korábban. Ez részben annak köszönhető, hogy nem sikerült megismételni a korábbi nézettségi adatokat és a körülöttük lévő felhajtást, valamint kevesebb energia irányulhatott a közösségépítésre. Az adatokra jellemző, hogy amíg 2010-ben az X-Faktor és a Való Világ sztárjai az összesített növekedési listák élvonalában szerepeltek, addig 2011-ben ez inkább kivétel volt, mint szabály. Kocsis Tibor, az X-Faktor 2011-es győztese például december végére éppen elérte a 20 ezer rajongót, miközben a korábbi győztes, Vastag Csaba egy évvel korábban ilyenkor már 70 ezernél járt, nem is beszélve Király L. Norbi 150 ezret is meghaladó rajongótáboráról.

A legtöbb rajongóval rendelkező oldalak:

1.

Extreme Silver

907 ezer

2.

I ♥ ALVÁS

591 ezer

3.

fun7

512 ezer

4.

Túró Rudi

500 ezer

5.

Mekizni jó!

487 ezer

6.

♥ Szeretem az anyukámat! ♥

470 ezer

7.

I ♥ Magyarország

418 ezer

8.

I ♥ NYÁR

406 ezer

9.

Showder Klub

397 ezer

10.

utazom.com

391 ezer

A legtöbb új rajongót szerzett oldalak:

1.

Extreme Silver

907 ezer

2.

fun7

513 ezer

3.

utazom.com

391 ezer

4.

♥ Szeretem az anyukámat! ♥

387 ezer

5.

Állatbolondok társasága

361 ezer

6.

ablak - zsiráf

359 ezer

7.

I ♥ ALVÁS

347 ezer

8.

I ♥ Csokoládé

347 ezer

9.

Nézd meg azt a lányt...

341 ezer

10.

BandWars.org

339  ezer

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Netflix, ahogy korábban a Golden Globe-on is, messze elmaradt a Watchmennel és Utódlással vezető HBO mögött.

A rendezvény- és a digitális ügynökség egy ernyő alatt, holding formában folytatja közösen RaconteurXtrm néven.

Az ÖRT kísérleti jelleggel egy 13 éves gyerek profiljával vizsgálta a gyerekeknek megjelenő reklámokat.

Indulhat a pitchelés ezerrel a hazai zenekarok és kiadók részéről.

A Wild Turkey új bourbonjének készült, ő a főszereplő is.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés