hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még egy ezüst az Akciónak

A még versenyben levő három magyar nevezésből csupán egyet tüntetett ki díjjal szombaton a Golden Drum többcsatornás kampányokat értékelő zsűrije. Színpadra azonban sajnos már nem mehettünk fel, szinte minden aranyat és nagydíjat a románok vittek el.

hirdetés

221 nevezés és 49 döntős között összesen 12 ezüstöt, ugyanennyi aranyat, ez utóbbiak között pedig hat nagydíjat osztott ki a multicsatornás kategóriákban a zsűri szombat este, a portorozi Golden Drum reklámfesztivál második és egyben utolsó díjátadó gáláján. A zsűrielnök Matias Palm-Jensen, a McCann Worldgroup EMEA térségének innovációs vezetője személyesen már a délutáni sajtótájékoztatón sem tudott megjelenni – így helyette egy másik zsűritag, Felix Del Valle, a BBDO spanyolországi irodájának vezető kreatívigazgatója tájékoztatta a sajtómunkásokat, majd adta át este a díjakat –, videóüzenetben azért üdvözletét küldte a zsűrielnök is, és jelenléte érezhető volt abban is, hogy a színpadon szinte csak mccannes kollégák jelentek meg díjátvétel céljából, a bukaresti irodából. A legtöbb díjat ráadásul ugyanazzal az ügyféllel, a Vodafone-nal nyerték el.

A többcsatornás kategóriák  díjazottjai között ugyan volt libanoni, grúz, török és cseh nevezés is, a helyszínen kiosztott 18 szobrocskából – az ezüstöt ugyanis csak a fesztivál után lehet átvenni – tízet a romániai McCann vett át – köztük a hatból négy nagydíjat. A többcsatornás szekcióban döntőbe kerülő három magyar nevezésből – a DDB Everyone Saves For Something című mekis kampánya és a két kategóriában shortlistes, egy aranyat már bezsebelt  WWF-kampány az Akció 360-tól – csupán egy, a világ legzöldebb szórólap-kampánya kapott ezüstöt, ezzel a kampány és az ügynökség összesen két díjjal, Magyarország pedig három ezüsttel és egy arannyal zárta a fesztivált.

A szombati díjátadó egyik legkisebb meglepetést okozó nagydíját a bukaresti McCann Erickson a Kandia Dulce Rom márkájú csokoládéjának készített kampányért hozta el, amely már Cannes-ban is két Grand Prix-t kapott. Ezúttal a többcsatornás mezőny csúcskategóriájának számító, és a többinél magasabb pontszámot is érő integrált kampány kategória nagydíját kapták, egy aranyat pr-ben meg egy ezüstöt direkt kategóriában (érdekes, hogy Cannes-ban ebben lett fődíjas).

Ez utóbbiban a McCannt a lengyel Leo Burnett előzte meg, amely az egyetlen aranyérmesként a  fődíjat is kapta a krakkói nemzeti múzeumnak készített kiterjesztett valóság kampányával, Secrets Behind Paintings címmel. A kampány a többcsatornás szekció más kategóriában még egy ezüstöt meg két aranyat kapott még, így egész előre tornázta az ügynökséget és a hálózatot, sőt az ügyfelet is az összesített listákon.

Három különböző nagydíjat kapott még a bukaresti McCann Erickson a Vodafone-nak készített különböző kampányaival. A digitális kampányok közül a Vodafone Cerebel című kampányt választotta legjobbnak a zsűri, az események közül az Esküvőt, public relations kategóriában pedig a Vodafone Chivut.

Vodafone Cerebel:

Vodafone The Wedding:

Vodafone Chivu:

(Forrás: Creative Society)

Az innovatív kampányok kategória fődíját a török Rabarba ügynökség nyerte el a Turkcell Tweet kampányával.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A kötet szerzője a zwoelf digital tulajdonosa, Serfőző Péter.

A Nyerő Páros után új szerepben tér vissza a csatornára a színész.

A konzervatív feminista fórum podcastokat is indított.

Nyerspezsgő-pincétől a helyi menő péksékig. Rádiós, online és magazinos megjelenéseket értek el vele.

A SorozatWiki szellőztette meg.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés