hirdetés
hirdetés
hirdetés

Két ezüst, egy arany és egy fél nagydíj

Két ezüst és egy arany dobverőt vehettek át magyarjaink a Golden Drum reklámfesztivál egycsatornás kategóriáinak csütörtök esti díjátadóján. Büszkék lehetünk azonban az egyik Grand Prix-re is, az ukrán színekben induló kétrészes filmsorozat ugyanis magyar szakemberek munkája.

hirdetés

15 döntős magyar nevezésből hármat díjazott a zsűri a 18. Golden Drum nemzetközi reklámfesztivál első blokkjában, a nyolc egycsatornás kategóriát összegyűjtő mezőnyben, azaz többek között a csúcskategóriáknak számító tévészpotok, sajtó- és köztéri hirdetések versenyében.  A két ezüst és egy arany dobverőt csütörtök este, a napfényes szlovén tengerparton ágaskodó Bernardin Hotel 12. emeletén, a Kodak csarnokban vehették át a magyar ügynökségek. (Pontosabban - akárcsak Cannes-ban - az aranyat személyesen, a színpadon vehették át, az ezüstöt majd később, a recepción.)

Az egyik nyertes, amelyik sajnos nem mehetett fel a színpadra, a DDB Budapest, amely nyolc nevezéssel indult el a fesztiválon, és amely a többcsatornás szekció innovatív kampányok kategóriájában még egy díjra esélyes lehet a McDonald’s-nak készített Everyone saves for something kampánnyal. Az ügynökség az ezüst dobverőt ezúttal a sajtóhirdetés kategóriában kapta a Volkswagennek készített Cube című munkával, ami már az Epicán és a New York Festivalson is bronzot ért.

DDB Budapest: Cube (Megbízó: Volkswagen, Porsche Hungaria)

A másik magyar ezüstérem szintén sajtóhirdetés kategóriában született: ez a 12 nevezéssel induló Ogilvynek járt a Modern Alarm Break-In reklámjáért, ami meg a Golden Hammer fesztiválon mutatta már meg, hogy megéri az ezüstöt (ott kettőt is).

Ogilvy Group Hungary: Break-In (Megbízó: Modern Alarm)

Az a szerencsés, aki magyar színekben az idei első Golden Drum díjátadón felvonulhatott a cikázó fényekben úszó színpadra, és arany szobrocskát vehetett át az egycsatornás szekció zsűrielnökétől, Stefan Schmidttől, a TBWA Németország vezető kreatívigazgatójától, Nyéki Attila volt, az Akció 360 kreatívigazgatója. Az ügynökség a WWF A világ legzöldebb szórólap-kampányáért kapott aranyat új és innovatív kategóriában, de a munka esélyes még a többcsatornás szekcióban is, ahol két döntős helyet is szerzett. Ennek eredményét a szombat esti díjátadón hirdetik majd ki.

Nyéki Attila, az Akció 360 kreatívigazgatója az arannyal

 

A három magyar érem mellett büszkén veregethetjük azonban a mellkasunkat a klasszikus reklámok császárának számító filmes kategória fődíjáért is, a filmes Grand Prix-t ugyanis nem másnak ítélte a zsűri, mint a különböző fesztiválokon már számos díjat érő, de Cannes-ban sajnos az oroszlánról lecsúszó Bank Forum-filmeknek, a Surprise-nak és a Passionnak. A két szpotért az aranyat és a nagydíjat ugyan az ukrán Ogilvy-iroda kapta, de mint azt már többször megírtuk, az ötlet a magyar Ogilvy kreatívjainak fejéből pattant ki, és nagyrészt ők dolgoztak az ukrán ügyfélnek (Benesch Ferenc kreatívigazgató, Visy Zoltán art director és Galácz Karolina szövegíró).

A díjakat ennek megfelelően a budapesti Ogilvy egyik kreatívigazgatója, Benesch Ferenc vette át Martin Alles ügyvezető kíséretében, aki egyébként a magyar mellett az ukrán irodát is vezeti. Will Rust, a másik kreatívigazgató, aki szintén dolgozott ezen a kampányon és szintén szimultán irányítja a magyar és az ukrán irodában a kreatív munkát, nem ment fel a színpadra, ő ugyanis a zsűritagok között ült.

Will Rust, Martin Alles és Benesch Ferenc az arannyal és a Grand Prix-vel

Will Rust neve egyébként feltűnt a kivetítőn még négyszer. Egyrészt a  Bank Forum háromrészes print-kampányának egyik darabja is nyert a versenyen: a Hysteria című kreatív sajtó és outdoor kategóriában is ezüstöt kapott.

Ogilvy Ukraine: Hysteria (Megbízó: Bank Forum)

Másrészt feltűnt Rust neve a prágai Ogilvy alatt is, az Amundsen Vodkának készített Stalinclaus print készítésében ugyanis ő is részt vett. A kétrészes hirdetésből ez a darab sajtó és outdoor kategóriában is nyert egy-egy arany dobverőt.

Ogilvy Prague: Stalinclaus (Megbízó: Amundsen Vodka)

Mint Benesch Ferenctől később megtudtuk, mindezek az átfedések azért fordulnak elő, mert a különböző országok Ogilvy-irodái sokszor dolgoznak együtt egy-egy kampányon, ő maga például nemsokára  egy lengyel munkán fog dolgozni, ezért néhány napra Varsóba utazik.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Ügynökségeket és cégeket hívtak ki: mutassák meg legviccesebb fuszeklijüket.

A portálok a 30-59 éves célcsoportban szeretnének erősíteni a Cad Media segítségével.

A cég áprilistól szünetelteti a reklámtevékenységét.

A Wieden + Kennedy Oregon államnak készített kampánya a számszerű tényekre épít.

A social distancing alatt is lehetünk szociálisak a márka szerint.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés