hirdetés
hirdetés
hirdetés

Két aranyat ért az Ogilvy hirdetése

Az első arany és két ezüst után újabb két arany dobverővel gazdagodott az idei Golden Drumon a magyar kreatívszakma. Az Ogilvy Police Ticket című munkáját outdoor és sajtó kategóriában is arannyal díjazták, a DDB kiesett. Az év ügynöksége tényleg a török DDB lett.

hirdetés

92 shortlistes munkából 38-nak osztott ki díjat a zsűri szombat este a 17. Golden Drum reklámfesztivál második és egyben utolsó díjátadó ceremóniáján a négy klasszikus kategóriában: a film, a rádió, az outdoor és a sajtó mezőnyben. A tíz díjazott film vagy filmsorozat közül csupán egyetlen, a Kreatív szerkesztői által már Cannes-ban megkedvelt (és díjazott) munka kapott aranyat: a finn TBWA Drama Queen című alkotása, amelyet a Young Director Awardnak készített.

A Grand Prix azonban a lengyel Change Integratednek járt, amely tavalyelőtt az Onovalov-emlékmű kampányával zsebelt be annyi díjat, hogy abban az évben végül az év ügynöksége lett. Idén a film kategória fődíját a Skoda Superb reklámjával nyerte meg, ami bár filmnek nehezen nevezhető, az ötlet tényleg zseniális – nem véletlenül kapott már díjat Cannes-ban is, csak ott a direkt megoldások kategóriájában.

A sajtó és az outdoor kategóriában – ahogy a shortlistről is sejthető volt már – az isztambuli DDB tarolt. Mindkét mezőnyben a CNN-nek készített sorozatuk eleme vitte el a Grand Prix-t: sajtóban a Cameraman, outdoorban pedig a meglehetősen bátor háromrészes sorozat: az Ahmedinejad & Putin, az USD & Riyal és az Oil & Weapon.

Cameraman
DDB&CO Turkey: CNN - Cameraman

Ahmedinejad and Putin
DDB&CO Turkey: CNN - Ahmedinejad & Putin

Oil and Weapon
DDB&CO Turkey: CNN - Oil & Weapon

USD and Riyal
DDB&CO Turkey: CNN - USD & Riyal

Ebben a két kategóriában született meg a két újabb, és egyben utolsó magyar arany is: az Ogilvy Mattelnek készített Police Ticket című reklámja mind outdoorban, mind pedig sajtóban meggyőzte a zsűrit, amelyben egyébként idén Tihanyi Péter, az ACG kreatívigazgatója ült magyar szakemberként. Benesch Ferenc vezető kreatívigazgató mindkét díjat Kismarty-Lechner Balázsnak, az Ogilvy kreatívigazgatójának köszönte meg. A másik shortlistes nevező, a DDB M-szendvicse kiesett – mint Tihanyi Pétertől megtudtuk, csupán egyetlen szavazaton múlott, hogy nem kapott ezüstöt. Az ACG korábbi aranya és ezüstje, valamint a DDB ezüstje után összesen öt díjjal zártuk a fesztivált.

Ogilvy: Mattel Hot Wheels - Police Ticket

Sajtóban összesen 13, outdoorban tíz díj talált idén gazdára, ebből a legtöbbet, összesen tízet a török ügynökségek vittek haza. A legtöbb díjat, összesen hetet, köztük két fődíjat az isztambuli DDB gyűjtötte be, amely ezzel az év ügynöksége címet is megszerezte a tavalyi győztes, a libanoni Leo Burnett után. Az Ogilvy budapesti irodája a két arannyal a lista ötödik helyét szerezte meg. A török irodának köszönhetően lett az év hálózata a DDB - ehhez azonban néhány pontot a magyar DDB is hozzátett az ezüstjével

Benesch Ferenc és Will Rust átveszik a díjat...
Benesch Ferenc és Will Rust, az Ogilvy vezető kreatívigazgatói átveszik az Ogilvy aranyait...

...majd koccintanak a győzelemre
...majd koccintanak a győzelemre, és megosztják a hírt az otthoniakkal is

Rádió kategóriában összesen négy ezüst dobverőt és egy fődíjat osztottak ki: ez utóbbit a Y&R Interactive Tel Aviv kapta az AIDS tudatosítását célul kitűző komplex kampány, a SDIA Project rádiós eleméért. A kampány egyébként média kategóriában már kapott két díjat, és a Szívlapáton írtunk is róla.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés