hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egy Grand Prix, egy Golden Drum és hét ezüst Portorozban!

Nagyon komoly sikereknek örülhettek a magyar ügynökségek a 2014-es Golden Drumon, a fesztivál nagydíjat és aranyat is hozott a hazai reklámszakmának. A versenyre összesen 1220 nevezés érkezett, ennyiből válogatta ki a zsűri a díjazott magyar és más országokból származó kampányokat. A 21. Golden Drum számokban.

hirdetés

Fesztiválszámok

Idén 1220 nevezés érkezett a fesztiválra 24 országból, ami némileg kevesebb a 2013-as 1394-nél. Ebből 393 érkezett független ügynökségtől, a többi 30 ügynökségi hálózat között oszlott meg. Összesen 291 különböző ügynökség nevezett a fesztiválra. A legtöbb munkát a sajtó (254), a közterületi (171) és a film kategóriában (123) küldték be.

A legtöbbet nevező országok
  1. Oroszország – 331 nevezés
  2. Törökország – 184 nevezés
  3. Csehország – 107 nevezés
  4. Románia – 88 nevezés
  5. Lengyelország – 85 nevezés
  6. Ukrajna – 81 nevezés
  7. Magyarország – 56 nevezés

A fesztiválra hozzávetőleg 900 résztvevő látogatott el Európa különböző részeiről. A legtöbben Szlovéniából, Ausztriából, Magyarországról érkeztek, ezeket az országokat követte Szerbia, Oroszország, Románia, Csehország és Lengyelország. A napközbeni programok között szerepelt 38 előadás, workshop és vetítés.

Díjözön

A szerdai és a péntek esti díjátadón kiosztott díjak

298 shortlist (összesen 17 kategóriában)

63 Silver Drum

31 Golden Drum

16 Grand Prix

1 „Good Cause” Grand Prix

Az év hálózata a McCann Erickson lett 141 ponttal, őket követte a Y&R hálózata, a legjobb ügynökség pedig 80 ponttal az orosz Voskhod lett, ők vihették haza a Golden Rose díjat is, amely a legjobb független ügynökségnek járt. A legtöbb pontot szerző márka a Vodafone volt.

Hatalmas magyar sikerek

A Young & Rubicam Gifszínháza nagydíjat nyert, ami nagyon komoly siker. Magyar munka 2012-ben nyert utoljára Grand Prix-t, akkor a DDB Budapest nyert egyet innovatív kategóriában a Rajongói szív című kampánnyal, digitális kategóriában pedig arany dobot vihettek haza. Ezelőtt az Ogilvy & Mather Scrabble-nek készített munkája kapott ilyen méretű nemzetközi elismerést.

Galácz Karolina és Falvay László átveszik a nagydíjat
Galácz Karolina és Falvay László átveszik a nagydíjat

A nagy siker apropóján interjút is készítettünk Falvay Lászlóval, a Y&R kreatívigazgatójával és Galácz Karolina kreatív group headdel. A szerdai díjátadón kiosztottak még több magyar ezüstöt is, a nagydíjas Y&R 2 Silver Drumot is nyert, a DDB Budapest pedig egyet, továbbá magyarok nyerték a Golden Drum fiataloknak szóló versenyét is.

Tóth Anikó Dóra és Németh András átveszik a díjat Balogh Zsolttól
Tóth Anikó Dóra és Németh András átveszik a díjat Balogh Zsolttól

A pénteki, második díjátadó szintén komoly magyar sikereket hozott, a DDB Budapest Golden Drumot nyert a Volkswagennek készített plakátjaival, továbbá 3 Silver Drumot vihetett haza a Y&R, egyet pedig a McCann Budapest.

Tordai Péter és Guilherme Somensato átveszik a DDB díját
Tordai Péter és Guilherme Somensato átveszik a DDB díját

A Young & Rubicam eredménye (egy nagydíj és 5 Silver Drum, mindez három különböző kampánnyal) az egyik legkomolyabb magyar ügynökségi teljesítmény az elmúlt évekből, amivel nagyban hozzájárultak a Y&R hálózat második helyéhez a hálózatok versenyében.

Magyar eredmények a 2014-es Golden Drumon

5 shortlist

7 Silver Drum

1 Golden Drum

1 Grand Prix

+ 1 Beat the Drum for Change (a Golden Drum fiataloknak szóló versenye)

 

A címlapképen Falvay László portréja látható a Grand Prixről.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az elismerést Zirig Árpád a Csak az reszel neked almát, aki igazán szeret című publicisztikájáért kapta.

Valótlan tényeket állítottak a termékről. A cég „visszaeső jogsértő" a hatóság szerint.

A Trónok harca előzménysorozat pedig 2022-ben érkezik. Összeszedtük a legfontosabb infókat az HBO amerikai sajtónapjáról.

Rendezők, producerek, operatőrök, vágók, hangmérnökök, fesztiválszervezők és filmforgalmazók is ott vannak már a tagok között.

Az RTL Klub is kapott egy 200 ezer forintos bírságot az NMHH Médiatanácsától.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés