hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egy Grand Prix, egy Golden Drum és hét ezüst Portorozban!

Nagyon komoly sikereknek örülhettek a magyar ügynökségek a 2014-es Golden Drumon, a fesztivál nagydíjat és aranyat is hozott a hazai reklámszakmának. A versenyre összesen 1220 nevezés érkezett, ennyiből válogatta ki a zsűri a díjazott magyar és más országokból származó kampányokat. A 21. Golden Drum számokban.

hirdetés

Fesztiválszámok

Idén 1220 nevezés érkezett a fesztiválra 24 országból, ami némileg kevesebb a 2013-as 1394-nél. Ebből 393 érkezett független ügynökségtől, a többi 30 ügynökségi hálózat között oszlott meg. Összesen 291 különböző ügynökség nevezett a fesztiválra. A legtöbb munkát a sajtó (254), a közterületi (171) és a film kategóriában (123) küldték be.

A legtöbbet nevező országok
  1. Oroszország – 331 nevezés
  2. Törökország – 184 nevezés
  3. Csehország – 107 nevezés
  4. Románia – 88 nevezés
  5. Lengyelország – 85 nevezés
  6. Ukrajna – 81 nevezés
  7. Magyarország – 56 nevezés

A fesztiválra hozzávetőleg 900 résztvevő látogatott el Európa különböző részeiről. A legtöbben Szlovéniából, Ausztriából, Magyarországról érkeztek, ezeket az országokat követte Szerbia, Oroszország, Románia, Csehország és Lengyelország. A napközbeni programok között szerepelt 38 előadás, workshop és vetítés.

Díjözön

A szerdai és a péntek esti díjátadón kiosztott díjak

298 shortlist (összesen 17 kategóriában)

63 Silver Drum

31 Golden Drum

16 Grand Prix

1 „Good Cause” Grand Prix

Az év hálózata a McCann Erickson lett 141 ponttal, őket követte a Y&R hálózata, a legjobb ügynökség pedig 80 ponttal az orosz Voskhod lett, ők vihették haza a Golden Rose díjat is, amely a legjobb független ügynökségnek járt. A legtöbb pontot szerző márka a Vodafone volt.

Hatalmas magyar sikerek

A Young & Rubicam Gifszínháza nagydíjat nyert, ami nagyon komoly siker. Magyar munka 2012-ben nyert utoljára Grand Prix-t, akkor a DDB Budapest nyert egyet innovatív kategóriában a Rajongói szív című kampánnyal, digitális kategóriában pedig arany dobot vihettek haza. Ezelőtt az Ogilvy & Mather Scrabble-nek készített munkája kapott ilyen méretű nemzetközi elismerést.

Galácz Karolina és Falvay László átveszik a nagydíjat
Galácz Karolina és Falvay László átveszik a nagydíjat

A nagy siker apropóján interjút is készítettünk Falvay Lászlóval, a Y&R kreatívigazgatójával és Galácz Karolina kreatív group headdel. A szerdai díjátadón kiosztottak még több magyar ezüstöt is, a nagydíjas Y&R 2 Silver Drumot is nyert, a DDB Budapest pedig egyet, továbbá magyarok nyerték a Golden Drum fiataloknak szóló versenyét is.

Tóth Anikó Dóra és Németh András átveszik a díjat Balogh Zsolttól
Tóth Anikó Dóra és Németh András átveszik a díjat Balogh Zsolttól

A pénteki, második díjátadó szintén komoly magyar sikereket hozott, a DDB Budapest Golden Drumot nyert a Volkswagennek készített plakátjaival, továbbá 3 Silver Drumot vihetett haza a Y&R, egyet pedig a McCann Budapest.

Tordai Péter és Guilherme Somensato átveszik a DDB díját
Tordai Péter és Guilherme Somensato átveszik a DDB díját

A Young & Rubicam eredménye (egy nagydíj és 5 Silver Drum, mindez három különböző kampánnyal) az egyik legkomolyabb magyar ügynökségi teljesítmény az elmúlt évekből, amivel nagyban hozzájárultak a Y&R hálózat második helyéhez a hálózatok versenyében.

Magyar eredmények a 2014-es Golden Drumon

5 shortlist

7 Silver Drum

1 Golden Drum

1 Grand Prix

+ 1 Beat the Drum for Change (a Golden Drum fiataloknak szóló versenye)

 

A címlapképen Falvay László portréja látható a Grand Prixről.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés