hirdetés
hirdetés
hirdetés

Öt kategória, 14 hazai shortlistes

Hivatalosan is kihirdették a 17. Golden Drum reklámfesztivál első öt kategóriájának shortlistjét. Design & art kategóriában az Ogilvy két munkája is bejutott, összesen így már 14 döntős magyar munka várja a végső eredményeket. A Genius Loci plakátverseny legjobbjai között nincs magyar.

hirdetés

Szerda délután a szervezők hivatalosan is kihirdették az idei Golden Drum reklámverseny öt kategóriájának – a pr, az interaktív, a média, az interaktív és a design & art kategóriák – döntős listáját. Azt már korábban megtudtuk, hogy a pr és az interaktív kategóriában négy, illetve öt, a média és az integrált kategóriában pedig kettő, illetve egy hazai nevezés döntőbe jutott, ehhez csatlakozott még a design & art direction kategóriában két print az Ogilvytől.

Ahogy azt mind a szakemberek, mind pedig a Kreatív munkatársai megjósolták, van esély arra, hogy az Ogilvy két Mattel Hot Wheels-es munkája, leginkább a Police ticket díjat nyerjen – még ha a kampánnyal nem is igen találkoztunk a mindennapjainkban. A jóslat beteljesülésének meglett az alapja: a sajtó, outdoor és art & design mezőnyben nevezett Police ticket ugyanis shortlistes lett az utóbbiban – a sajtó és az outdoor shortlistek majd csak pénteken derülnek ki.

Mattel Hot Wheels: Police Ticket
Mattel Hot Wheels - Police ticket

Ugyanebben a kategóriában döntőbe jutott az Ogilvytől a WWF Panda Bike is, amelyet még outdoor kategóriában is nevezett az ügynökség, ezzel az Ogilvy 18 nevezéséből a pr-ben döntős Habitat Reserved kampányával együtt már három döntőbe jutott.

WWF Panda Bike
WWF Panda Bike

Az első öt kategória teljes shortlistjének birtokában látható, hogy nem csak a Golden Drumon az elmúlt években produkált teljesítményünkhöz, de más országokhoz képest is jól állunk. Pr-ben például az összes 21 döntős hely közül négy-néggyel nekünk és a lengyeleknek van a legtöbb, minket pedig az osztrákok és a törökök követnek három-három shortlistessel. Érdekes, hogy a tavaly a dobverők jórészét bezsebelő cannes-i győztesek idén sokkal kevesebb nevezéssel indultak Portorozsban – a shortlisten egyetlen „nyugati” munka van Nagy-Britanniából, – ezzel úgy tűnik, pr kategóriában a kelet- és közép-európai ügynökségek visszahódították a terepet.

Az interaktív kategóriában 200 nevezésből 57 jutott a döntőbe, amiből öt a mienk. Ezzel szintén a lengyelekkel együtt állunk a listán, itt azonban megelőz minket Izrael hét döntőssel, Oroszország és Hollandia pedig hat-hattal. Médiában szintén Izrael vezet: a 45 döntősből kilenc az övék, hat az oroszoké, öt pedig az ukránoké. A magyar nevezők közül ebben a mezőnyben kettő van versenyben. Kettő a mienk a design & art direction kategória 34 shortlistes munkájából is, ezen a pályán, ahogy Cannes-ban is, Portorozsban is a németek a királyok. Nekik tíz nevezésük került a design & art direction kategória döntőjébe, őket az oroszok követik öttel.

A reklámkampánynak elnevezett integrált kategóriában idén 120 nevezésből 27-et választott be a legjobbak közé a Golden Drum zsűrije – köztük egy magyar munkát, a médiában is shortlistes Zebrafestet, amelyet az ACG nevezett, de a dicsfény a kampányban együttműködő Y&R-t és a Wellt is illeti. Integrálásban még mindig úgy tűnik, a nyugati ügynökségek a jobbak – legalábbis a lehetőségeik – ezen a shortlisten ugyanis ők dominálnak. Az USA a shortlistes helyek majdnem egyötödét, összesen ötöt szerzett meg, négy döntős helyet kapott Franciaország, hármat-hármat pedig Nagy-Britannia, Svájc és Lengyelország.

Az ügynökségi verseny mellett megszületett a Genius Loci, Portorozs és Pirán szelleméről szóló plakátverseny shortlistjei is, amin azonban sajnos nem arattunk sikert. Itt a 243 nevezésből 26 lett döntős, de a 13 magyar munkából egy sem jutott be.

Az összes és a döntőbe jutott nevezések száma kategóriánként
Kategória Összes Döntős
Pr 89 21
Interaktív  200  57
Média  235  45
Reklámkampány 120
 27
Design & art direction
 182  34
Genius Loci 243 26
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés