hirdetés
hirdetés
hirdetés

Öt kategória, 14 hazai shortlistes

Hivatalosan is kihirdették a 17. Golden Drum reklámfesztivál első öt kategóriájának shortlistjét. Design & art kategóriában az Ogilvy két munkája is bejutott, összesen így már 14 döntős magyar munka várja a végső eredményeket. A Genius Loci plakátverseny legjobbjai között nincs magyar.

hirdetés

Szerda délután a szervezők hivatalosan is kihirdették az idei Golden Drum reklámverseny öt kategóriájának – a pr, az interaktív, a média, az interaktív és a design & art kategóriák – döntős listáját. Azt már korábban megtudtuk, hogy a pr és az interaktív kategóriában négy, illetve öt, a média és az integrált kategóriában pedig kettő, illetve egy hazai nevezés döntőbe jutott, ehhez csatlakozott még a design & art direction kategóriában két print az Ogilvytől.

Ahogy azt mind a szakemberek, mind pedig a Kreatív munkatársai megjósolták, van esély arra, hogy az Ogilvy két Mattel Hot Wheels-es munkája, leginkább a Police ticket díjat nyerjen – még ha a kampánnyal nem is igen találkoztunk a mindennapjainkban. A jóslat beteljesülésének meglett az alapja: a sajtó, outdoor és art & design mezőnyben nevezett Police ticket ugyanis shortlistes lett az utóbbiban – a sajtó és az outdoor shortlistek majd csak pénteken derülnek ki.

Mattel Hot Wheels: Police Ticket
Mattel Hot Wheels - Police ticket

Ugyanebben a kategóriában döntőbe jutott az Ogilvytől a WWF Panda Bike is, amelyet még outdoor kategóriában is nevezett az ügynökség, ezzel az Ogilvy 18 nevezéséből a pr-ben döntős Habitat Reserved kampányával együtt már három döntőbe jutott.

WWF Panda Bike
WWF Panda Bike

Az első öt kategória teljes shortlistjének birtokában látható, hogy nem csak a Golden Drumon az elmúlt években produkált teljesítményünkhöz, de más országokhoz képest is jól állunk. Pr-ben például az összes 21 döntős hely közül négy-néggyel nekünk és a lengyeleknek van a legtöbb, minket pedig az osztrákok és a törökök követnek három-három shortlistessel. Érdekes, hogy a tavaly a dobverők jórészét bezsebelő cannes-i győztesek idén sokkal kevesebb nevezéssel indultak Portorozsban – a shortlisten egyetlen „nyugati” munka van Nagy-Britanniából, – ezzel úgy tűnik, pr kategóriában a kelet- és közép-európai ügynökségek visszahódították a terepet.

Az interaktív kategóriában 200 nevezésből 57 jutott a döntőbe, amiből öt a mienk. Ezzel szintén a lengyelekkel együtt állunk a listán, itt azonban megelőz minket Izrael hét döntőssel, Oroszország és Hollandia pedig hat-hattal. Médiában szintén Izrael vezet: a 45 döntősből kilenc az övék, hat az oroszoké, öt pedig az ukránoké. A magyar nevezők közül ebben a mezőnyben kettő van versenyben. Kettő a mienk a design & art direction kategória 34 shortlistes munkájából is, ezen a pályán, ahogy Cannes-ban is, Portorozsban is a németek a királyok. Nekik tíz nevezésük került a design & art direction kategória döntőjébe, őket az oroszok követik öttel.

A reklámkampánynak elnevezett integrált kategóriában idén 120 nevezésből 27-et választott be a legjobbak közé a Golden Drum zsűrije – köztük egy magyar munkát, a médiában is shortlistes Zebrafestet, amelyet az ACG nevezett, de a dicsfény a kampányban együttműködő Y&R-t és a Wellt is illeti. Integrálásban még mindig úgy tűnik, a nyugati ügynökségek a jobbak – legalábbis a lehetőségeik – ezen a shortlisten ugyanis ők dominálnak. Az USA a shortlistes helyek majdnem egyötödét, összesen ötöt szerzett meg, négy döntős helyet kapott Franciaország, hármat-hármat pedig Nagy-Britannia, Svájc és Lengyelország.

Az ügynökségi verseny mellett megszületett a Genius Loci, Portorozs és Pirán szelleméről szóló plakátverseny shortlistjei is, amin azonban sajnos nem arattunk sikert. Itt a 243 nevezésből 26 lett döntős, de a 13 magyar munkából egy sem jutott be.

Az összes és a döntőbe jutott nevezések száma kategóriánként
Kategória Összes Döntős
Pr 89 21
Interaktív  200  57
Média  235  45
Reklámkampány 120
 27
Design & art direction
 182  34
Genius Loci 243 26
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy digitális eseménysorozattal kötik össze a debreceni és budapesti dolgozókat. 

A Vertical Cinema címet kapó film egy dublőrről szól, aki krimiben, kalandfilmben és musicalben is megállja a helyét.

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából.

A Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket, oly módon, hogy mérhető különbséget érjen el a magyar társadalomban. 

A zeneiparhoz hasonló mentőcsomagért is lobbiznak a rendezvényesek. 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés