hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Vodafone a régió legjobb márkája

A piros telkó-cég romániai kampányaiért elnyerte a 2011-es Golden Drum reklámfesztivál legjobb márkájának járó díjat, ügynöksége meg a legjobbnak járó Golden Rose-ot. A hálózatok közül viszont nem a McCann lett a legjobb.

hirdetés

Mint az már a korábbi beszámolóinkból kiderült, a Golden Drum új vezetése egy csomó módosítást hajtott végre, és egy csomó szabályt megváltoztatott. Azon túl, hogy a tavalyelőtt számos kategóriában nyitottá és valóban nemzetközivé váló fesztivált újra az úgynevezett Új Európa országaira korlátozta, teljesen átvariálta a kategóriákat és ezáltal össz-vissz kettőre csökkentette a zsűrik számát, megszüntette a bronz díjakat is, egy rakás más díjnak is véget vetett.

Idén nem volt az év pr-ügynökségének, produkciós cégének, független ügynökségének, balti és adriai ügynökségének járó díj, a márkadíjakat nem osztották kategóriákra, nem mérkőztek egymással meg rendezők, sem diákok, és nem osztották ki az aranyszárnyú Nikét sem. Persze így sem volt hiány díjakban, talán jobb is, hogy kicsit korlátok közé lett szorítva az embertelen díjeső.

Természetesen nem szűnt meg a Golden Drum, és általában a reklámfesztiválok egyik legfontosabb elismerése, az év ügynökségének járó Golden Rose díj, amelyet – a többcsatornás kategóriákban aratott sikerei alapján egyáltalán nem váratlanul – a bukaresti McCann Erickson nyert 93 ponttal. Nem volt igazán szoros a verseny a második helyen végző lengyel Leo Burnettel: ez utóbbi 71 pontot szerzett, főképp a krakkói nemzeti múzeumnak készített Secrets Behind Paintings című mobilalkalmazással. A harmadik legjobb ügynökség az osztrák Demnek, Merlicek & Bergmann lett, amely egy Ipad-alkalmazással nyerte el az egycsatornás zsűri tetszését, és amely csak az egycsatornás eredményeket nézve az első lett volna. A tavaly díjnyertes török DDB&Co. idén csupán az ötödik lett.

Szintén kiosztották az év hálózatának járó Golden Net díjat, amelyet a tavalyi kihagyás és DDB-s győzelem után ismét a Leo Burnett szerzett meg, akárcsak 2009-ben. A 133 pontos győztes után a második, 119 ponttal az Ogilvy lett – főleg az ügynökségek versenyében negyedik helyen végző prágai irodának, valamint a filmes nagydíjat is elnyerő ukrán irodának köszönhetően is. A multicsatornás Grand Prix-ket és az év ügynöksége díjat zsebre vágó McCann a hálózatok között csupán a bronzérmet szerezte meg, a tavalyi győztes DDB pedig a negyedik lett.

A márkák nagydíját a Vodafone kapta meg, amelyet a krakkói nemzeti múzeum követ, majd a román Rom csokoládémárka. Negyedik a Commerzbank ukrán leányvállalata, a Bank Forum, amelynek díjnyertes szpotjait jelentős részben a budapesti ogilvysek készítették. A fesztivál legjobb kampányának járó egyedülálló Golden Watch díjat a Secrets Behind Paintings kapta.

A korábbi rendezői meg egyéb különdíjak helyett  ezúttal a legjobb fotónak, illusztrációnak és filmes megoldásnak osztottak ki díjat Virtuoso Awards néven a Kodak szponzorálásával. Az egycsatornás zsűri azonban úgy döntött, a fotó kategóriában senki nem érdekli meg a díjat – ahogy Stefan Schmidt elmondta, több energiát és pénzt kellene fektetni bele, hogy a díj érdemi gazdára találjon. Az illusztráció kategóriában a díjat a BBDO Oroszország kapta az Aspirin Before & After reklámokért.



 

A Best Cinematography-ért, avagy a legjobb filmezésért a Year Zero című, nagyon nyomasztó, hatperces online film kapott Virtuoso-díjat. A filmet a prágai Savage produkciós cég nevezte a versenyre, amely az amszterdami PostPanic-kal közösen készítette el, a barcelonai OFFF filmfesztiválnak.

Idén is kaptak lehetőséget továbbá a harminc év alatti fiatalok, akik a hagyományos Piran Portoroz Poster Awardra küldhettek be terveket. A Fiction 2011 alcímmel futó poszterversenyre a pályázóknak idén kedvenc filmjükhöz vagy regényükhöz kellett plakátot tervezni, miközben a témát a két város környezetébe illesztették. A versenyre összesen 210 nevezés érkezett, ebből a fődíjat a lengyel Netizens párosának sorozata nyerte, amelyet az Ollókezű Edward ihletett.



 

A poszterpályázat második helyezettjét a Muzsika hangja inspirálta, a plakát készítője a román XSR MG csapatának tagja.




A harmadik helyen pedig a Simpsons ihlette plakát végzett, amelyet a szlovák Wiktor Leo Burnett munkatársa készített.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

18-23 évesek jelentkezését várják a Roger Hatchuel Academy 6 napos tréningjére.

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés