hirdetés
hirdetés
hirdetés

A gyerekek oldhatják meg a jövő problémáit

A Young & Rubicam 2014 után másodszor is nagydíjat nyert a Golden Drumon. Galácz Karolina nem csak az ügynökség helyettes kreatívigazgatójaként, hanem zsűritagként is részt vett az idei fesztiválon.

hirdetés

Gratulálok az újabb nagydíjhoz. A Golden Drum single channel főkategóriájának a zsűrijében ültél. Tehát akkor te mindent tudtál már a díjátadó előtt?

Érhettek volna meglepetések, de kevés, mert nyilván a singe channel eredményeit tudtam, a másik zsűri tagjaival pedig sokat beszélgettem.

Elmondtad előre a többieknek, a kollégáidnak, hogy mit nyertetek?

Nem mondtam el. Annyit mondtam csak nekik, hogy készüljenek szép ruhával estére. Azt szerettem volna, ha itt derülne ki számukra is, hogy mennyire nagyon jók.

Galácz Karolina
Galácz Karolina

Jól sejtem, hogy nem a Lego-plakátoktól várt leginkább díjat a csapat?

Valóban, esélyesebbnek tartottuk a Visszaadott szobrokat.

Mi foghatta meg a zsűrit ezekben a hirdetésekben?

Akkor én kijöttem a teremből, szóval fogalmam sincs, hogy mi hangzott el a szavazáskor, de talán az a gondolat tetszhetett nekik, hogy a gyerekek, a fiatalok lehetnek azok, akik megoldhatják majd a jövő problémáit, már ha kreativitásra neveljük őket. Meg hát az sem lehetett utolsó szempont, hogy a legjobb art direktorok dolgoztak a kivitelezésen.

Ezen kívül van két ezüstötök outdoorban, ahol azért a Visszaadott szobrok is nyert egyet. Annak a munkának mi a fő erőssége szerinted?

A visszaadott szobrok azt példázzák, amikor egy márka képes adni valamit a környezetének, jelen esetben visszaadni valamit a városnak, amit az elvesztett. Ez példaértékű egy márka részéről. Szerintem hosszú távon ez a reklám jövője és az ügyfeleket is ebbe az irányba próbáljuk terelni.

Összesen kilenc magyar díj született. Ez a 32 shortlisthez helyhez viszonyítva talán nem olyan sok.

Bár nem ismertem a másik szoba eredményeit, féltem tőle, hogy a konverziónk idén nem lesz olyan jó. Pedig szerintem tisztességes munkákat adtak be a magyar ügynökségek. A legtöbbre büszke vagyok. Nagyon szeretem például a DDB Love Song kampányát, ami sajnos szintén nem nyert végül díjat. De azt gondolom, hogy ez a szakma ilyen, az a lényeg, hogy fenn kell tartanunk ezt a színvonalat a nevezésekben, mert hosszútávon ennek meg lesz a gyümölcse.

Mesélj a zsűrizésről, milyen volt a hangulat, mennyire volt fárasztó?

Végig nagyon jó hangulatú volt, három napig tartott, ebből az első volt csak kicsit hosszú. Remek csapatot hoztak össze a fesztivál szervezői, régió legjobb irodáinak a vezetőivel ültem együtt, akik mind kedves és jó szándékú emberek, meg igazán egyedi karakterek is voltak közöttük. Azt sajnálom, hogy nem kértek fel több nőt. A single channel zsűriben ketten voltunk, a multi channelben pedig csak egy nő ült.

Két napja említetted, hogy szinte közvetlenül a London International Awards (LIA) zsűrizéséről érkeztél ide Las Vegasból. Az milyen volt Portorozhoz képest?

A Golden Drum zsűrizése talán jobb hangulatú volt az emberek miatt. Ez egy nagyon barátságos fesztivál. Las Vegasban viszont globális kreatívvezetőkkel zsűriztem együtt, ami hatalmas élmény volt. Más látni őket előadni egy színpadon, mint amikor együtt reggeliztek és tudtok beszélgetni.

Azt áruld el nekünk, hogy miért van a London International Awards zsűrizése Las Vegasban?

Ezt eredetileg én sem értettem, aztán számomra is kiderült, hogy ez egy amerikai fesztivál, csak valamiért London a neve és mindig is Las Vegasban van a zsűrizése.

Hogyan találtak meg téged a zsűribe?

Azt nem tudom pontosan, de az biztos, hogy a zsűritagsághoz kellett már ott nyerni, nekem pedig van egy LIA-ezüstöm három évvel ezelőttről.

Ott kiegyenlítettebb volt a nemek aránya?

Jobb volt a nemarány, de azért ott sem volt az igazi. Cannes-ban például van egy 30 százalékos kvóta a zsűriben a nők számára, ebben érdemes volna mindenkinek követni őket, hisz mégiscsak ők képviselik a fesztiválszervezés benchmarkját. Annak viszont nagyon örültem, hogy Vegasban találkoztam az egyik női szakmai ikonommal, Dörte Spengler-Ahrensszel a Jung von Matt-tól.

Kaszinózni voltál?

Nem. Nincsenek elvi gondjaim vele, csak nem volt kedvem. Itt, Portorozban viszont elmentünk a kaszinóba, mert most pont volt kedvünk.

Milyen programokat ajánlanál még a környéken a magyar reklámosoknak?

A kaszinó mellett érdemes megnézni Triesztet, néhány zsűritag pedig közösen elment Velencébe, a Biennáléra, ezt szombaton még akár mi is kipróbálhatjuk. Amire még szeretném rávenni a csapatot, hogy menjünk el egyet sétahajózni is.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Zala megyei város mostantól letisztult logóval és kaleidoszkópos dizájnnal nyomul.

Hová kerül idén az Év GastroDesign étterme díj, és melyik hazai szálláshely kapja az Év HotelDesign elismerést?

A Mito túl akart lépni a klasszikus kommunikációs eszközökön. 

Az elmúlt két évtized alapvető változásai miatt volt szükség a frissítésre.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

Július 11-én este tartjuk az online videós tartalmak versenyének díjátadóját. A belépés mindenki számára ingyenes, de regisztrációhoz között.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

hirdetés
hirdetés