Én tudom, hol vásárolsz mostantól

Az online shopping új időszámítása kezdődött: egyesült a Yoox.com és a Net-a-porter.com


Mondhatnánk, hogy hatalmas meglepetést okozott a két online megahatalom egyesülése, de mégsem, hiszen az üzleti trendekbe tökéletesen illeszkedik az, ami történt.

Mindezidáig egymás legnagyobb konkurenciájaként harcoltak világszerte a divatrajongók kegyeiért, most pedig virtuálisan összebútorozott a két online kereskedelmi oldal. A Yoox.com kínálatát az elérhető árfekvésű dizájnermárkák dominálják, itt tehát átlagos bevétellel rendelkezők is válogathatnak a jó minőségű divatcikkek között, míg a Net-a-porter.com kezdetektől az első vonalbeli, tehetős vásárlókra építette az üzletet.
Izgalmas, nagyon tanulságos történet volt, amikor öt évvel a Net-a-porter.com megalapítása után a Condé Nast lapkiadó nemzetközi konferenciáján voltam és ott elhangzott egy prezentációban az a sajnálatos tény, miszerint a Net-a-porter online áruházat tulajdonképpen a Condé Nast lapjai építették fel úgy, hogy a Net-a-porter-nak még hirdetnie sem kellett magát. Hogyan? Úgy, hogy a Vogue, a GQ, az ALLURE, a Glamour és még sorolhatnám a világ legnevesebb lapjait, amik a nagy kiadóvállalat magazinjai, imádták a holmikat, amiket a kereskedelmi oldal árult. A szerkesztők rengeteget használták, ajánlották az ott kapható termékeket és egyik évről a másikra oda terelték az olvasóikat. Kellemetlen és tanulságos felismerés volt ez a lapkiadónak, így megkésve el is indították a saját retail oldalukat, a Farfetch.com-ot. Sokan, sokféleképpen elemezték, miért nem reagált a piaci változásokra gyorsabban a print kiadványokban verhetetlen cég miért nem mozdult már öt-hat évvel azelőtt az e-commerce és a retail irányába, hiszen minden adott volt a számára ahhoz, hogy ebbe sokkal hamarabb belekezdjen: olvasók milliói keresik ugyanis a magazinjaikban, mit érdemes venni, mik a legújabb trendek.

A Net-a-porter így, amolyan kakukk módjára nevelkedett mások drágán kinyomott, terített, kézbesített printfelületein és időben felismerte azt is, milyen fontos a magazin, a profin szerkesztett, ötleteket, inspirációt adó felület is az online üzleten belül. Egyedülálló módon (talán ebben csak a H&M vehette fel velük a versenyt) invesztált a divattartalom előállításába, a legjobb szerkesztőket szerződtette, trendeket diktált, nagy reklámarcokat dobott be a siker érdekében és nem hibázott, mindent aranyárban tudott eladni.
A Yoox.com inkább a választékával, a gyors, praktikus szervizzel, a megbízhatóságával, elérhető áraival, elképesztően vonzó leértékeléseivel vonzotta az évek során a vásárlókat. A fő üzenetük talán az lehetne: „Te is járhatsz dizájner holmikban, hidd el, meg tudod fizetni!”. Ez az üzenet már alapjában véve is a siker záloga. Persze itt hozzá kell tenni, hogy az itt árult holmik zöme nem az adott szezon darabjai, szemben a Net-a-porter.com éppen a kifutókról lesétált modelljeivel, ezért is elérhető az áruk. Nekünk, átlag halandóknak ez azért még mindig elég vonzó ajánlat.

Federico Marchetti (Fotó: Jonathan Frantini)

A kettő vonalat egyesíteni elég kézenfekvő ötlet és úgy tűnik, üzletileg is indokolt. „Az egész játékot újraírja ez a lépés, ami egy 15 éves álom megvalósulása: a szektor vezető vállalatává váltunk. Nagy izgalommal tölt el az, hogy látom azt a szenvedélyt, ami a két csapat összeolvadásával támadt fel. Ez a szívből eredő energia az, ami a Yoox Net-a-porter csoportot építi mostantól. Az egyesített erőink elképesztőek, ahogy a vállalatban rejlő potenciálok is.” - fogalmazta meg az új cég vezérigazgatója Federico Marchetti. A Yoox Net-a-porter 3.6 billió eurót ér.

(x) 

 




 

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 15.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.