A látvány a siker kulcsa

Már itthoni munkái is mindig lenyűgöztek, mert olyan profizmus, vizuális eredetiség jellemezte mindet, hogy bármiben fogadtam volna arra, hogy Heni hamarosan elhagyja kis országunkat, és nagyobb játszóteret keres kreativitásának. Így is lett. Bár ősszel a Madách téren, az egyik kocsma előtt állva futottunk össze, ő már másnap utazott is, hogy a highstreet divatmogul, a C&A reklámfilmjét forgassa Varsóban. Maróy Krisztinának, a Glamour főszerkesztőjének interjúja.

Két éve mentél el Magyarországról. Miért mentél el és hol élsz most?

Elfogott az az érzés, hogy itt nincs perspektívám. Jó munkáim voltak, viszonylag stabil keresetem, de mégis új kihívásokra vágytam. Ebben az időben hívott egy Spanyolországban élő régi barátom, akivel a kezdetektől együtt dolgoztam, hogy költözzek oda és folytassuk a korábbi együttműködésünket egy kicsit új formában. Nem sokat gondolkoztam, néhány hónappal később csatlakoztam a Barcelonában éppen alakuló Kinopravda tagjaihoz. 

Kiss Heni
Milyen munkáid vannak? Kik a Kinopravdások, hogyan dolgoztok együtt?

A Kinopravda jelenleg hat rendezőt foglalkoztat, én a csapat művészeti vezetője vagyok. Minden projektet végigkísérek a tenderezéstől a kivitelezésig, és az a feladatom, hogy vizuálisan koherens, az adott munkára illeszkedő, de mégis Kinopravdás látványvilágot hozzak létre. Azért is tudunk jól együttműködni, mert mindannyian megszoktuk, hogy hogyan csináljunk meg mindent magunk, így nem okoz problémát, ha egy konkrét helyzetben például el kell készítenem egy kelléket. Többnyire külföldön dolgozunk, ha elnyertünk egy munkát, utazom a rendezőkkel és a helyi jelmez- és díszlettervező csapattal együtt dolgozva valósítom meg a mi elképzelésünket. A rendezőinknek nagy segítség, hogy ezzel nem nekik kell foglalkozniuk, és szerencsére teljes a bizalmuk bennem. Ha időm engedi, a Kinopravdán kívül is vállalok munkákat itt, Barcelonában is. Forgattam már művészeti vezetőként egy argentin rendezővel és egy helyi szálloda enteriőr tervezésében is részt vettem már. Most épp egy magyar divattervező jövő nyári kollekciójának kampányfotózásához tervezek díszletet, kelléket. Ezek a feladatok nagyon különbözőek méretben és a munkafolyamatot tekintve is, ugyanakkor nekem mindegyik egy fehér lap, amire sokféleképpen „rajzolhatok”. A különböző területek változatosságot is hoznak, illetve támogatják egymást, inspirálnak.

Miben különbözik az itthoni és a nyugati reklám- és kreatívszakma?

Minél több külföldi produkcióban veszek részt, annál jobb érzés azt tapasztalni, hogy valamiért a magyar alkotók, művészek és filmesek, mind attitűdben, mind tehetség terén igazán különlegesek. A kreatív szakma azonban sokkal bátrabb külföldön, ez igaz a látványvilágra, a castingra, a stylingra is. Olyan dolgok is könnyedén keresztülmennek az ügynökségeken és ügyfeleken, amik Magyarországon kevésbé, vagy csak nagyon nehezen. A magyar és a külföldi stáb között nincs olyan nagy eltérés, a legnagyobb különbség a költségvetés mérete. Ha van pénz gördülékenyebb a dolog és mindenre van külön ember. Kisebb projekteknél ez sokkal zötyögősebben zajlik.

Ez a kép Kairóban készült egy egyiptomi Vodafone kampány film forgatásán, a szettben.
„Ez a kép Kairóban készült egy egyiptomi Vodafone kampányfilm forgatásán, a szettben.” További képekért kattintson!

Melyik közösségi média csatornákat használod a legszívesebben a munkáddal kapcsolatban?

Az Instagram napi hírforrás és inspiráció, a reggeli mellett átpörgetve sok mindent meg lehet tudni a világ folyásáról, ami munka szempontból számomra érdekes lehet. Lényegében állandóan képeket gyűjtök, minden lehet inspiráció, egy párizsi teraszon ücsörögve bámulni bambán az elhaladó népeket, egy barcelonai ünnepi forgatag részesének lenni, vagy Ősiben, a Mama hátsó udvarán figyelni, Gyuri kakas hogyan terelgeti a tyúkjait.

Hogyan készülsz fel egy-egy munkára?

Képgyűjtés, moodboard készítés, ráhangolódás az alapja. Amikor a rendezői treatmentekhez képet gyűjtök, a díszlet és a ruha kapcsán már kialakul bennem egy képi világ, ami inspirálja a rendezőt. Persze előfordul az is, hogy konkrét elképzelés érkezik hozzám és azt bontogatom tovább. Az egyik legnagyobb sikerélmény, amikor a treatment képei, színei, hangulata végül felismerhetően visszaköszönnek az elkészült filmben, mert az elejétől megvan egy-egy karakter vagy helyszín a fejemben, és azt később a ruha és díszlet moodokon is konzekvensen követem. 

C&A reklámkampány - forgatás Varsóban. További képekért kattintson!

El tudnád mesélni nagy vonalakban egy nemzetközi feladatodat, ahol a legjobb volt a csapatmunka, hogy jobban belelássunk abba, hogy dolgoztok? Hazajössz valaha?

A legutóbbi munkánk volt az eddigi egyik legkomplexebb feladat. Egy holland ruhamárkának, a C&A-nak készítettük el a karácsonyi kampányfilmjét. A háromnapos forgatásra egy héttel korábban érkeztem meg Varsóba. Mivel ruhamárkáról volt szó, így a stylinggal nem kellett foglalkozni, hiszen az adott volt. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy úgy hozzunk létre tizenegy enteriőrt három különböző házban, hogy még véletlenül se érezze a néző azt, hogy ez a tizenegy díszlet hasonlít egymásra. Szinte teljesen szabadkezet kaptam a rendezőktől, amit megálmodtam majdnem száz százalékban meg is valósult. Természetesen adódtak feszült helyzetek, de az alapvető bizalom, a régi barátság és egy pohár fehérbor mindig segít átlendülni ezeken a pontokon. A hazatéréssel kapcsolatban annyit gondolok, hogy én mindig is kozmopolita voltam, ahol leteszem a fogkefém, már otthon is érzem magam, de biztosan Barcelona marad a bázis, számomra tökéletes elegye mindannak, amitől jól érzem magam. Ettől függetlenül Budapesten is megfordulok majd időközönként és nem csak család és barátlátogatás kapcsán. (X)

 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 15.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.