hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Geszti megint mémet akar gyártani

A webáruház reklámjai négy hétig futnak. Az alkotók szeretnék, ha mémmé válnának.

 
Tovább a cikkhez
 
Hozzászólások (20 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
"Az alkotók szeretnék, ha mémmé válnának." Nem mémet akar gyártani, csak szeretné, ha utólag az lenne belőle... Ez szinte minden reklámos vágya, így marad fent
leginkább az érdeklődés, van annál jobb, mikor a munkád megihlet másokat? Így a cím kicsit félreérthető, de gyanítom, azzal, hogy mémet előre gyártani nem lehet,
Geszti is tökéletesen tisztában van. Vágyai meg csak lehetnek, nem?
#
Azt gondolom, hogy ez elég nagy mértékben függ a rá fordított kommunikációs budgettől is, hogy a grandózás mint fogalom meddig jut.

A korábbi kommentelőknek pedig jelezném, hogy senki nem véleményezte a reklámot, azt mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem - nekem sajnos nem, de
nekem mondjuk a Lolipop nyertesek munkái sem tetszenek, de ez CSAK az ÉN véleményem.

Egyedül a mémről és annak "kialakításáról" vagy "gyártásáról" mondtam el a véleményemet.
#
Bár ugyanaz a tulajdonosa a márkáknak, a grandózás = online vásárlás nem fog ugyanúgy elterjedni mint anno a vaterázás = online aukciózás. Ahhoz ui. kellett, hogy a
Vatera tényleg az első legyen abban, amit csinál. Azt viszont nehéz lenne kijelenteni, hogy a Grando az első hely az interneten, ahol vásárolni lehet.
A reklám egyébként biztosra akar menni, és hozza a Szőke kapitány, Budapest Bank Emese abszurd vonalat. Ezek a színészválasztáson múlnak, ami itt is elég jól
sikerült. Műfajt viszont nem fog teremteni de nem is ez a cél.
#
Összefoglalva kérkérdésre a válaszokat: én nem ítéltem meg a konkurrencia reklámját, és az alkalmazott mechanizmusról értekeztem, kifejezetten a mémekre
koncentrálva. Az, hogy ez a stílus új, vagy újszerű, vagy rendkívüli, illetve formabontó, tetszik, nem teszik, esetleg netán gagyi, azt nem elemeztem, pont azért, mert
talán nem lenne elegáns így egy kommentben, és nem is ezt találtam érdekesnek ebben az egészben, ráadásul nem is itt fog eldőlni, hogy tetszik-e a közönségenk, vagy
nem. Láttam már sokkal jobbat, de láttam ezerszer rosszabbat is, sőt, talán még csináltam is jobbat, és attól tartok, rosszabbat is már.
A mém kifejezés viszont eléggé felkapott dolog lett mostanában, nyilván nem rossz az, ha egy szófordulatot, akár a márkanévvel együtt a szájukra vesznek az emberek,
hiszen egyre szűkülnek a büdzsék, és mégis egyre nagyobbat kellene durrantani. A mémmé válás lehet ennek nagyon jó eszköze (azért vannak kivételek is, nyilván).
S ennek kapcsán úgy gondoltam, talán érdemes beszélni arról, hogy mi is a mém, mitől lesz valami az, és egyáltalán, mikor lehet azt mondani valamire, hogy ez már mém
lett. Az elbutulással talán túloztam, nem akartam senkit megbántani, de talán ügyféloldalon is érdemes képben lenni, mert van pár magic bullsiht a szakmában már, ami
elad olyan ötleteket, amiket talán nem jó megvenni, és ha csak azért veszi meg, mert mondjuk "mém" lesz belőle tutira, akkor esetleg érdemes tudni, hogy ennek azért vannak
elég komoly akadályai, korlátai, már a mémmé válásnak, és elég sokszor ez véletlenszerű, kiszámíthatalan folyamat, amit kis odafigyeléssel lehet erősíteni, de
garancia erre azért nincs. Kicsit félrement a téma, de az eredeti terv ez volt, és igen, főleg a cím alapján. S szándékosan ügyeltem, legalábbis próbáltam ügyelni
arra, hogy ne a kampány minőségéről legyen szó, hanem kifejezetten a mémekről, nyilván ezen kampány kapcsán azért, hiszen erről szól a cikk, de igazából
legszívesebben elvonatkoztatnék tőle, mert ez egy külön cikket is megérdemelne akár, a "valós digitális átállás" kellős közepén...

#
A mém az jelenleg egy sikeres mém.

A köznyelv azt tekinti mémnek ami terjed. Balotelli, Hummer, stb.
A szakmai irodalom szerint a mémek a gondolatok azon legkisebb, már önmagukban is értelmes egységei, amelyek nem genetikusan meghatározottak, és amelyek eléggé
megbízhatóan és termékenyen másolódnak az egyik emberi agyból a másikba.


A köznyelvi értelmezés alapján, ha terjed majd a grandózás mémje, akkor sikeres a kampány. Ha az ismertség növelése volt a kampány célja, akkor valószínűleg
teljesíti a feladatot.

Memetika alapú kommunikációs szempontból akkor lesz sikeres a kampány, ha a létező grandos mémekből olyan mémeket aktivizál, illetve olyan új mémeket indít el, amik
a versenytársakkal szemben, túl az ismertségen, előnyt kovácsolnak.
Ehhez persze ismerni kellene a grando, illetve a kategória jelenlegi memetikai készletét, de ha mondjuk az online vásárlás kapcsán a választék milyensége a mémek
legfontosabb szervezőereje, akkor a kampánynak is érdemes lenne a legnagyobb választék a grandon van mémjeit erősíteni.

Jelenleg az üzenet: grandózás=ésszel vásásolni a neten, ami valójában kategória üzenet.
#
"Geszti megint mémet akar gyártani" -> milyen cím ez már? Milyen elfogulatlan a kreatív. Benne van a Geszti meg a mém szó, rögtön mindenki forgatja a szemét. Pedig a
"mémet nem lehet gyártani" elv milyen szépen megdőlt már az RTL II-n! Egyébként leszarom a gesztit meg a mémet is, a reklám odabasz. Hát.
válasza hozzászólásához
#
ez totál szubjektív dolog! neked nem tetszik nekem igen, én speciel nem vagyok szakmabeli, viszont te pedig hogyan tudod megítélni a konkurencia reklámját objektíven??
válasza hozzászólásához
#
Amennyiben az érintettség annyit jelent, hogy láttam a reklámot és tetszett, akkor igen, érintett vagyok. Egyébként nincs közöm a műhöz, mégcsak a "szakma" közelében
sem vagyok (sőt nem is grandózom).

Újszerűség alatt - jól éreztél rá - a karaktert és a stílust értettem és hogy sikerült meglepetést okoznia (kivételesen nem azzal, hogy mennyire banális és
erőltetett az alkotás). Nekem bejött a filmek hangulata és - laikus médiafogyasztóként - őszintén örülnék, ha több hasonló elborult alkotással találkoznék egy
reklámblokkban.

A mémekkel kapcsolatos mondanivalóddal egyébként egyetértek, ezek jellegükből adódóan véletlenszerűen keletkeznek, tehát a mémgyártás nehezen elképzelhető
sztenderd, beárazott ajánlati elemként, ami biztosan szállítható.

Pont ezért nem értettem, miért ennyire a mém kérdés a téma a hozzászólásaidban, amikor a cikkben a - meglehetősen bulváros - címet leszámítva nincs szó erről.

Mint írtam, nem ismerem a szakmát, de engem meglepett az aggodalmad a döntéshozók elbutulásával kapcsolatban. Ha valóban el lehet adni a bölcsek kövét a
megrendelőnek, akkor ez valóban szomorú állapot. Sok sikert és türelmet az ez ellen folytatott harchoz.
válasza hozzászólásához
#
Arra gondoltam, hogy érdemes tudni, mi az a mém, és mitől lesz mém valami, de ezt azt hiszem elég szépen körülírtam vagy 3x. Így ha mondjuk egy ügyfél azért vesz meg
egy ötletet, mert az mém, akkor hibát követ el, mert az nem mém, érted, mit akarok mondani? Egyébként szerintem én nem köveztem senkit, sőt, próbálok ügyelni arra,
hogy minél óvatosabban fogalmazzak, mert nem ekézni akarok, mindössze a mémekről próbáltam értekezni, de eléggé úgy tűnik, van, akiknek a lelkébe gázoltam
akaratlanul is...

Az újszerűség alatt itt mit értesz különben, ha már megszólítottál és felvetetted? A karaktert? Vagy a stílust? Vagy mit?

(elnézést, ha tévedek, de erősen érintettnek tűnsz az ügyben, ami egyáltalán nem baj, csak a hangnem alapján mondom :)
válasza hozzászólásához
#
"Akik a szakmában dolgoznak, igenis formáljanak véleményt a dolgokról, hiszen mindenki ugyanazon a piacon akar túlélni, és teljesen jogos, hogy mindenki tisztán lásson
bizonyos ügyekben, mert különben elbutulnak a döntéshozók, ha nem figyelnek oda."

Ez úgy értendő, hogy mindenki lássa tisztán, hogy milyen reklámokat lehet gyártani és kövezzük meg, aki eltér a kánontól?
(lásd még "elbutult döntéshozók")

Ez nyilván szubjektív, de engem a reklámban megfogott az újszerűsége (nem "újdonsága") és igenis örömmel látok a reklámblokkban valamit, ami más, mint a szokásos
sablonok és meghökkent elgondolkodtat, vagy csak szimplán szórakoztat. Én ennek a reklámnak kapcsán így éppen nem az elbutult döntéshozókra (megrendelő? kreatív?)
asszociáltam.

A "Geszti megint mémet akar gyártani" cím egyébként jó eséllyel nem a kivitelező ügynökségtől, hanem a kreativ.hu munkatársától származik. Lehet, hogy nem mémet,
csak egy jó kampányt szerettek volna létrehozni, ami szerintem sikerült.
#
Ki ez a csávó? A magyar Sean Penn? Nagyon el lett találva. Arról nem beszélve, hogy végre egy reklám, amely azt tanítja, hogy az online vásárlás nem ördöngösség.
válasza hozzászólásához
#
Van egy ilyen általános válasz a nem teljesen pozitív illetve kérdéseket felvető kommentekre, hogy "A fanyalgók" irigykednek, ezzel mindennek az élét el lehet venni, de
azért nem teljesen igaz.

Akik a szakmában dolgoznak, igenis formáljanak véleményt a dolgokról, hiszen mindenki ugyanazon a piacon akar túlélni, és teljesen jogos, hogy mindenki tisztán lásson
bizonyos ügyekben, mert különben elbutulnak a döntéshozók, ha nem figyelnek oda. A kampány minőségéről, "újdonságáról" nem szeretnék értekezni, mert az nem
releváns jelen esetben számomra, de azt fenntartom, hogy a mémek nem attól mémek, hogy annak készülnek, hanem attól, hogy valami azzá válnak. Ezt lehet előre kitervelni,
de semmiképp nem az alkotó dönti el, maximum mindent megtehet ennek érdekében.

Ez azonban nem olyan egyszerű, hogy mindenhol elmondjuk, hogy mémet gyártottunk, hanem olyat kell kitalálni, hogy életre keljen a köznyelvben. Ha te ezentúl "grandózni"
fogsz, akkor egy ember már átvette. Ha nem fogsz, akkor miért nem fogsz, hm?


#
JÓ JÓ JÓ, új stílus, új képek, egy új ŐŐRÜLT, szerintem ettől megőrül a többi néző is, hát ez mennyire irritáló már a jammi-jammmi danette forgó vaníliás
borzadály reklámok között???

Geszti Péter gratulálok, új stílust teremtettél!! ne hallgass a sok fanyalgó "szakmabelire"!!!
#
véletlenül találtam erre a cikkre, nem szoktam kommentelni főleg nem ilyen helyeken, de már bocsánat SZERINTEM KRVAJÓ EZ A REKLÁM, amikor először megláttam fel se fogtam
mi ez????
#
Nekem már ott furcsa egy kicsit a dolog, hogy a mém azért inkább közösségi dolog vagy legalább webes megjelenés, semmiképpen sem a TVn keresztül próbálom előidézni.

Lehet rosszul gondolom, de a mémet az adott szitu szüli és nagyon nagyon nehéz generálni, mert minden céltól totálisan független.

Nem hiszem hogy Balotellinek előre szóltak az Olasz / Német előtt, hogy pózoljon vagy az Angol királynő sem szándékosan nézett morcosan az Olimpia megnyitója alatt.

Ha egy mém esetében megjelenik a márka, akkor egyszerűen elbukott a dolog - hiteltelen lesz.

AZ RTL2 esetében is nem azért tudom, hogy lett RTL2 mert mém lett a kampány, hanem mert mindenhonnan ez a kommunikáció jött szembe (plakát, plakét hátán).

Én értem, hogy felfigyeltek a mémben rejlő lehetőségekben, de szerintem ezt nem lehet irányítani (SZERINTEM) vagy ha igen, akkor nem így.

#
Annyival kiegészíteném, hogy nyilván lehet törekedni arra, hogy olyat hozzon létre az ember, amiből aztán mém lesz majd, ha minden jól megy, gondolom, erről van itt is
szó. De ahhoz tényleg olyan ötlet kell, ami erre alkalmas. Ez nem tudom, az-e, ezt majd eldönti a közönség, ha nekem kellene válaszolnom, csodálkoznék, ha az online
plázázás(?) grandózás néven maradna fent az utókornak, de én is tévedhetek (egyszer az életben:).

Amúgy ezt csak azért tartottam fontosnak elmondani, mert a "feltaláltam a kereket!" elég jól hangzik valakinek, akinek nincs tudomása a keré történelmérőll, de egy
kerékgyárban csak nem kellene ezen elcsodálkozni.
#
Több szempontból is egyetértek lebowsky-val. Számomra ez a kampány több sebből vérzik: Egyrészt már a mémgyártás fogalmát is furának tekintem, hiszen mémeket
gyártani véleményem szerint nem lehet. Azok maguktól válnak azzá. Amikor a fogyasztó (vagy hívjuk prosumernek) azt érzi, hogy ezt szándékosan akarják hogy terjessze
tolakodásnak éli ezt meg. Ezzel szemben egy mém azért alakul azzá, ami, mert szórakoztat, megnevetett, valami pluszt ad.
Ami pedig a kampány célját illeti, nem igazán értem, hogy egy "mémkampány" (ha már ennyire ragaszkodunk ehhez) hogyan szolgálhatja az értékesítés növelést. A
mémek terjedésének fő célja nem a márkaismertség, vagy márkajelenlét tudatosítása?
#
a Traubi reklám mellé pont befért volna a 80-as években.
Inább a edukációs reklámnak hatékony, ai az online vásárlást népszerűsíti 50+-osoknak
#
Először is:

Ha kevés pénzből készült is maga a kreatív, viszont 4 héten keresztül nyomatjuk a TV-ben az nem nevezhető "fapados" kommunikációnak.

A "fapados" kommunikáció, amikor egy ügyfélnek 5 millió forintja van kommunikációra egy évben.
Hasonlóan az RTL2 "kevés pénzből kellett megoldani" nyilatkozatához,
ha hónapokon keresztül tele van az ország RTL2 óriásplakátokkal az nem a "kevés" pénzből kellett megoldani kategória.

Úgy érzem, hogy ezek az ügynökségek nem is igazán tudják, hogy mi az a kevés pénz...

Lebowsky hozzászólóhoz hasonlóan azt érzem, hogy a mém nem ez.

Ha van elég pénzem és felrakok egy óriásplakátra egy embert, aki éppen könyökig benne van az orrában (magyarul túrja azt) majd alárakom, hogy vmilyen papírzsebkendő
"Ne túrja, inkább fújja" headline mellett, akkor ebből is mém lesz, mert kitűnik a kommersz papírzsebkendő és úgy általában a kommunikációs zajból.
100 millió helyre be lehet majd a fejét illeszteni, ahol "mókásan" néz ki.

A mém nem ez, de lehet, hogy csak pici hazánk még ebben is gyerekcipőpen jár, és vki (megbízó) azt gondolja, ha korunk vmelyik marketing zsenije tanácsolja, hogy egy
COOL lesz, akkor az COOL lesz.

Sajnos nem lesz.

De nem kell aggódni, mert közben "észrevétlenül" olyan kibaszott mennyiségű pénzt elkölt a kommunikációra (mémre), hogy az eladások felpörögnek és mindenki happy.

JÓ REGGELT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#


Egy kérdés: ha megfelelő mennyiségű médiaháttérrel mindenki arcába beletoljuk az üzenetünket, attól az mém lesz? Vagy attól lesz mém, hogy az emberek megszeretik,
és beépítik a mindennapjaikba? Nem mindegy.

Azt gondolom személy szerint, hogy egy mémet eleve mémnek gyártani az kicsit fura. Az őszinte mémek nem mémnek készültek erőszakosan, döcögősen, de televerve velük
az ismert univerzumot, hanem a születésük után töltődnek fel a tartalommal, ami sima kinyilatkoztatásból mémet varázsol belőlük.

Pl.: A hétvégén anyósom ránázett az iPhone-ra a kezemben és kérdezi, hogy "Te, ez új?"

Mire apósom egyből rávágta (bepálinkázva): "Nem, csak Perwollal mossa!"


Ez így akár mémnek is nevezhető - szerintem.

Vagy elémvágott egy taxis a Nagykörúton, és nyilván ráüvöltöttem, hogy "Ember, takarodj!"

Mire a taxis nagy vigyorogva ezt mondta: "Szori, pajtás, én Cofidis-es vagyok!"


Szal ha egy ilyen életre kel, szárnyra kap, akkor mém lesz belőle, beépül az életünkbe, és használjuk, még akár szerethetjük is. De ehhez az ötletnek olyannak kell
lennie, ami alkalmas erre. Letolni az emberek torkán, hogy mostantól az online plázázás az a "grandózás", így, kimondva, elmagyarázva, hogy "érted, öcsém!", az nem túl
elegáns, ettől még akár működhet is, de nekem ez a véleményem, függetlenül a továbbiaktól. És tudom, most majd jön, hogy irigy vagyok, meg keserű, meg sárga és
pici, de nem így van, csak tegyük helyre, hogy mi a mém létrejöttének természetes(!) útja, ellenvéleményeket nyugodtan, no hard feelings :)
hirdetés
hirdetés

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Meghosszabbított nevezési határidő: 2018.05.25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés