hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Provident reklámok igenis jók

Egyszerű, logikus, következetes. Mi kell még? Román Balázs reklámkritikája. 

 
Tovább a cikkhez
 
Hozzászólások (16 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Amikor először rátaláltam az oldalra, azt hittem, a kreatív online az valami jó kis művészeti/iparművészeti/tipográfiai témákkal, formatervezéssel stb. foglalkozik,
erre mit látok: marketinges izével... A kreatív munkatárs pedig az, aki kitalálja azt a sok ötvenes/hatvanas évekbeli szovjet folyóiratok „címlaplányait/-fiúit”
megszégyenítően piros arcú és optimistán vigyorgó anyukákat, apukákat, cuki gyerekeket és a többi bikakakit.

Itt van ez a providentes izé is. Ha csak egy kicsi hiányzik... háááát... Be kell valljam, a régit jobban szerettem, egyszerűen vicces volt, amikor azt mondta: itt egy
OLCSÓ számítógép, vegyük meg, mielőtt lecsúszunk róla, arra való a GYORSKÖLCSÖN! No ez volt a zseniálisan kreatív reklám! Ezt elismerem. És az, hogy ezért a nyílt
átverésért sem a cég vezetői, sem a reklámot kitaláló kreatív kolléga nem ült egy napot sem!

Nem is beszélve természetesen arról, aki mindennek bedőlt. Na de a szellemi fogyatékos gyerekeket bántani nem illik iskolában sem…
#
Azzal teljesen egyetértek, hogy van egy egészséges egyensúly a "csakfesztiválos" és a "csakfunkcionális" reklámok között. Bár nem gondolom, hogy ezt ennyire szét
kellene választani. Félreértetted, ha azt gondolod, hogy bajom van a reklámfesztiválokkal. Csak szeretném látni az életben is a minőséget. Azzal is egyetértek, hogy van
egy-két igen tehetséges ember a szakmában. A bökkenő az, hogy a reklámügynökségi munkához igenis hozzátartozik az is, hogy eladjuk a jó (értsd: minőségi) reklámot a
megrendelőnek. És ez nagyon nehéz.

A másik gond szerintem - de ez nem is annyira ehhez a támához tartozik - hogy Magyarország egy gyarmat lett, nincsenek már olyan magyar termékek, amik nemzetközileg
ismertek lennének. Innen csak a legritkább esetben indulnak (indulhatnak) nemzetközi kampányok. (Remélem tévedek.) Az igazán nagy cégek nem itt, hanem országukon belül
igyekeznek elkészíteni a kampányanyagukat. Ezzel pont azt szeretném mondani - vagy legalább is remélni - hogy csak azért mert itt sokkal kevesebb komoly fesztiválgyőztes
van, az nem feltétlenül annak köszönhető, hogy ott ügyesebb, jobb szakemberek vannak. Csak annak, hogy ott van mit csinálni. :-(

Na, ennek már tényleg semmi köze nem volt az "uzsorásreklámhoz".

Peace. :-)
válasza hozzászólásához
#
Peace & respect
:)))
válasza hozzászólásához
#
na, nincs itt semmi indulat, legalábbis rossz értelemben :)

a lényeg, hogy nem szabad átesni szerintem a ló túlsó oldalára. egyik irányban sem, és akkor mindenki heppi lesz, a kecske megmarad, és a káposzta se fogy el.

én mindig azt a díjnyertes ötletet tartottam valamire, ami azért egyben megoldotta az adott brífet is szépen, és segített elérni a kitűzött marketing célokat, nemcsak
szimplán jópofa, ötletes, kreatívkodó volt (van). azt egy kicsit nehezebb összehozni, mint könnyeket csalni szemekbe éhező gyerekekkel, pusztuló világegyetemmel,
satöbbi, de hát pont ez a kihívás. és hát így, erre gondoltam, mindenféel indulat nélkül, komolyan :))

jó példa erre a most futó djuice kampány, amin jókat szórakoztam, jól van összerakva, és el is mondja, amit akar.
#
" Van egy egészséges balansz a "csakfesztiválos" és a "csakfunkcionális" reklámok között,szerintem. " (lebowsky)

Szerintem is!
És ha a véleményednek ez a leglényege, akkor a többi "indulatoddal" is teljességgel egyetértek. Mindazok "ellenére", amiket itt eddig leírtam...
válasza hozzászólásához
#
Pont azért kellenek a fesztiválok, hogy ne csak az okádék, "Mari néni nem fogja érteni" kommentek következtében lónyugtatóval és elektromos sokkolóval leszedált
oldalát lássuk a reklámvilágnak. És talán érdemes elgondolkozni azon is, hogy ha látsz olyan reklámot ilyen fesztiválok nyertesei között, ami akár még tetszik is,
akkor miért nem főleg ilyenek vannak az utcán az okádéknak nevezettek helyett.
Vannak nagyon tehetséges emberek ebben a szakmában, akik ki akarnak tűnni, épp úgy mint minden más szakmában, és a "marinéni" kommentek között (amik nem feltétlenül
házon belülről jönnek) ez nem mindig lehetséges a napi munka során. Erre teljesen jók a fesztiválok, és aki kicsit is ért hozzá, az pontosan tudja, hogy a munkája
megüti-e azt a mércét, ami már érdemes arra, hogy nevezze, függetlenül attól, hogy ki veregeti a végén kinek a hátát (mert ilyen is van, de azért nem ez a jellemző,
hidd el).

Egy reklám igenis attól jó, hogy egyészt elad, másrészt azonban legalább ennyire szórakoztat, vagy valahogy megérint, hiszen olyan közegben látjuk, ahol ilyen
impulzusokat szeretnénk átélni, természetesen a tényszerű közlés mellett.

És még annyi, hogy hidd el, sokkal könnyebb olyan kreatívokkal dolgozni (a marinéni kommentek ellenére is), akik szeretnének kitűnni a többiek közül, részt venni a
munkáikkal a fesztiválokon is, büszkék akarnak lenni az ötleteikre, és annak kivitelezésére, mint olyanokkal, akiknek herótja van az egésztől, és hagyják őket békén
a francba, hiszen amit kitalált, korrektül elmondja, hogy 7%, meg ajándék klíma, meg 20%, és szerintük kapja be egyébként minden fesztiválos majom. Van egy egészséges
balansz a "csakfesztiválos" és a "csakfunkcionális" reklámok között, szerintem.

Ez a személyes véleményem, természetesen lehet nem egyetérteni vele.
#
Üdv, Pinkpöröly!

Mondom, hogy szakmailag alapvetően egyetértünk (szerintem mindhárman!)
Nem állította senki, hogy ezek a reklámok azért jók, mert "meglepőek és szépek", vagy magas szinten kreatívak. Arról beszélünk, hogy "alkalmazott tudományként" az
összes körülményt figyelembe véve hatékonyan működnek.
Azt a szempontot, hogy "jó ócsó" legyen valóban nem írtuk le még így nyíltan. Márpedig ebben a kampányban ez biztosan szempont volt! Ezen persze el lehet vitatkozni,
hogy az "ócsóság", mint kiinduló alapszempont jó, márkaépítés szempontjából okos szempont-é (szerintem egy bizonyos szint alatt NEM!), de ez mindig a megrendelő (itt
Provident) szuverén döntése. (Lehet, hogy ez csupán egy "kísérleti előtanulmány", és annyira "ócsóér'" akarták/tudták megoldani, hogy ahhoz képest már ez a
kreatívszint is csúcsteljesítmény...). Nem tudjuk! Mindenesetre a korábban "szegénykisemberkiszipolyozó" márkakép most valamelyest pozitívabb fényt kapott! Tán pont
attól, hogy nem "szivaros bankáros" pénzügyi "okosságként" akarja eladni a szolgáltatást.
Mondom, a "garasoknak foghoz verése" mint alapszempont, lehet hiba, ám ez a márka hibája, nem a róla készült/szóló reklámoké. Ezek vitathatatlanul "jó ócsó"
(ócsó, de jó, mert működik) reklámok, mesefilmek (retro tekerős diavetítőn...) ezt kezdettől senki nem vitatja. Hosszú távon -ha van egy csöpp esze- maga a márka is
váltani fog egy magasabb minőség felé, mert különben valóban "ócsójános" márkaképpé változik a most pozitívvá "mesélt" imázs. A jelen kampány végső
értékének megítélhetősége tehát igen sokban függ attól is, hogy mit tesz, hogyan kommunikál a továbbiakban a márka. Ha mindvégig ennél a "stílusnál" marad, akkor
unalmasan szegényes lesz, és öngól! Ám ha ez egy jól átgondolt stratégia első "kísérletezőn óvatos" eleme, akkor még telitalálat is lehet!

Summa summarum, ezek jól működő reklámok (Balázs is csupán ennyit állított...), még ha kreatív szempontból "kezdetlegesek" is. És természetesen vannak, és
örvendetesen üdvözlendők, más, sokkal látványosabban, ötletesebben kreatív reklámok is. Ami a vitatott reklámokban igen feltűnő és vonzó, az a költséghatékonyság
(és most nem azt állítom, hogy csak a "kezdetleges" lehet költséghatékony!!!).
Gondolom, tán épp ezért kezdtünk róluk beszélgetni egyáltalán!
Annyira azonban nem jók, hogy a következő évtizedekben csakis az "ilyenekről" beszélgessünk! Túlbeszélni, túlspilázni nem kell!

Mindazonáltal rendíthetetlenül állítom, hogy a reklám "alkalmazott művészet-tudomány"! Feladata a megrendelői célok szolgálata, és ha ezt a piac mellett néha,
"állami ünnepeken" még különféle grémiumok egy-egy díjjal is elimerik, akkor az "hab a tortán"! De semmiképp sem válhat céllá a szipla "díjgyűjtés" a reklámot
"alkalmazó" megrendelő pénzén! Az a "művészeti mecenatúra" tárgykörébe tartozik. Az "alkalmazott reklám" meg kőkemény üzlet, ahol "az húzatja a nótát, aki a
bankót a vonóba húzza". Ez jó esetben (amikor a megrendelő és az ügynökség alkotó partnerpár-kapcsolatban/"jó házasságban" él...) igen ösztönző, ám egyszersmind
meghatározza a kreativitás reális határait meg szükséges alázatának mértékét is.

Még annyit: a véleményeimet nem fogyasztói kutatások alapján fogalmazom meg (azt mondják némely kutatók, hogy minden kutatás szubjektív...), de már épp eleget
láttam, éltem, dolgoztam ahhoz, hogy merjek bátran, "objektív" lenni.

Azt pedig, hogy lényeges szakmai témákban jól érvelő véleményeket formálsz, vitakozol és állást foglasz, szóval e hozzáállást kifejezetten díjazom, élvezem és
köszönöm. Ez azt jelzi, Te egy vagy azok közül, akiket komolyan foglalkoztat a reklámszakma "hogyan- és hovatovább"-ja. Üdv a Klubban!...
#
Üdv Mindenkinek!

Három fronton reagálnék ezekre:

1) Ez csak egy kicsit tartozik ide, de már nagyon tele van a tököm ezekkel a fesztiválokkal és díjakkal, amiket egymás között osztogatnak ki maguknak a "kreatívok".
Egyszer én veregetem meg a válladat, a következő héten meg te az enyémet. Értem én, hogy kell ez nekik, de könyörgöm, nézzetek már szét az utcán, milyen okádék
óriásplakátok vannak! A sajtó- és tv-hirdetésekről meg ne is beszéljünk. Ezeket is ti csináltátok a díjesők szünetében! (Tisztelet a kivételnek.)

2) A hülyegyerek-szindrómáról meg annyit, hogy sokszor sajnos házon belül ölik meg a jó ötleteket, azzal, hogy "Mari néni nem fogja érteni!". Miért, ki mondta neked
kedves kreatív szakember, hogy csak a gyenge képességekkel rendelkező emberek vásárol(hat)nak?

3) Bocs, Balázs, de ezek a reklámok igenis nem jók. Talán ez a megtörtént kis eset megmagyarázza miért. Egyszer a vizsgán az egyik tanuló értetlenkedett, hogy miért
nem jó az a kirakat, amit csinált, pedig az emberek igenis megnézik. Az egyik tanárom erre azt mondta, hogy ha a kirakatban ül valaki és szarik, azt is megnézik, mégse jó
a kirakat. Érted? :-)

További szép napot!
P
#
en ketfele bontom az ertekelest.
otlet (ebbe teszem a pozicionalast, uzenetet stb) es megvalositas.
az elso kivalo (egyszeruen es jol ertheto uzenet, okos atpozicionalas).
a masodik szornyu (70es evek legrosszabb grafikai pillanatai, "bontott csirket hozzal" magasagu gegek).
azaz reszben egyetertek a cikk irojaval, reszben nem.
válasza hozzászólásához
#
Üdv, Csótilaci!

Távol álljon tőlem hogy ellenfélnek nézzelek. De könyörgöm, hagyjuk már ezt a "díjsóvár" meg "öncélú kreativitás" dolgot, tényleg. A Kallós féle
Hattyú-halála monológnál is ugyanígy gondoltam és most sincs ez másképp:
- nehogy már az baj legyen, vagy az elgyen a baj, hogy egy ügynökség megpróbál kreatív lenni (ami az egyik fő feladata)
- nehogy már azt gondoljuk, hogy egy "művészkedő" "öncélú" vagy "díjsóvár" kreatív nem adhat el, vagy nem mozdíthatja pozitívan előre egy márka pozicionálását!
- nehogy már azt gondoljuk, hogy csak az ilyen "vér-primitív ötlet+vér primitív kivitelezés" működhet egy adott célcsoportnál, mert ez ilyenformán 1/degradálja a
fogyasztót azaz értelmi fogyatékos hülyegyerekként kezeli, ahogy írtam is korábban 2/ nem igaz (és erre is vannak kutatások

Azt nem tudom, hogy fogyasztói kutatások alapján mondod-e, hogy most először vált pozitív képzetű márkává a Provident a fogyasztókban, de ha igen, és ez így van,
nem kétlem, hogy a reklámfilm eredményes és előremozdítja az üzleti célok elérését = működik.

Attól független viszont továbbra is azt gondolom, hogy ez nem egy szép reklámszakmai munka, mert az én olvasatomban egy szép reklámszakmai munka az, ha egy kampány úgy
eredményes, és úgy ad el, hogy közben igenis kreatív, azaz leegyszerűsítve: meglepő, jó a zenéje, jó a vizuális világa, vagy van benne humor. A Provident szpotokra
ezek közül egyik sem jellemző.

Azt hiszem Balázs, a te kérdéseidre is írtam választ ezzel.
Sziasztok,
Pinkpöröly
#
Pinkpöröly, Neked mi a bajod ezekkel a reklámokkal? Írd le ha gondolod. Nem azt írtam, hogy a világ legjobb munkái, csak annyit, hogy a Provident kommunikációját jól
összerakták: egyszerű, érthető, következetes, normálisan néz ki, sztem működik.
válasza hozzászólásához
#
Kedves Pinkpöröly!

Én, mint az egyik "rajongó", tisztáznám: nem azt állítom, hogy az említett reklámok jelentik a "csúcsok csúcsát". Szerintem Román BAlázs sem ezt állítja (sőt!).
Csak annyit mondunk, hogy az effajta reklámozás, mint célorientált módszer közelebb áll a "jó"-hoz, mint az öncélú, díjsóvár "művészi-kreatívkodás". (Erről
egyébiránt komoly polémiák zajlottak itt e fórumon a közelmúltban Kallós András megszólalásai kapcsán. Pedig ő is csak arra célzott, hogy reklámozni kell nem
"művészkedni"! A reklám alkalmazott művészet: a szóelemzés is azt hozza ki eredményül, hogy a reklámban a művészetnek dolga az alkalmazkodás, nem pedig a parttalan
elburjánzás a megrendelő költségére. Az itt vitatott reklámokra valóban nem jellemző a "túlburjánzó művészet", viszont működnek, és ízlést azért mégsem
rombolnak! Olyan "aranyos kis bugyuta filmecskék" amelyeken jót mosolyint az ember, el is felejti nyomban, ám a mondandójára emlékszik: a Provident általuk vált először
ebben a "válságos életben" pozitív képzetű márkává! Akkor most jó reklámok, vagy nem??!! Hangsúlyozom, a filmértékért én sem tekergetném vissza a videorögzítőt
(gondolom, Román Balázs sem...), de az üzleti üzenet, ami a reklám célja, működik! Erről beszélgetünk!

Igazából azt gondolom, mi ketten (Te meg én) is egyetértünk. Hisz az általad bemutatott példa is ugyanez a kategória, csak nem animációs megoldással: egyszerű,
érthető, ugyanakkor simán felejthető sztori, költségtakarékosan, egy helyszínen, pár szereplővel, egyszerű filmes eszközökkel leforgatva, kis mosolyra fekasztó
poénnal. Nincs benne semmi "döbbenetesen kreatív" művészkedés, vagy mindent elsöprő poén, amitől "nyerítve hahotáznánk". Éppen ezért működik, mert nem nyomja agyon
az alapüzenetet!
Szóval "sorry, sorry", de ne nézzük már egymást ellenfélnek, amikor egy oldalon állunk. A "te reklámod is" normális, tehát jó!
#
Ja, és még egy gondolat, a cikk lezárásához - az, hogy a viszonyítási alap "béka seggét" sikerült megkerülni (horizontálisan) még nem jelent óriási dicsőséget...
#
Örülök, hogy ilyen egy jó reklám, jó hallani! Én egy pillanatig azt hittem, hogy a Provident TV szpotok amiket látni a TV-ben, azok maguk a fogyasztót értelmi sérült
hülyegyerekként (le)kezelő emellett olcsójános "még forgatott anyagra sincs pénzem, jó lesz adásban is az az animatic" típusú irritatív szarok. Így már viszont
értem! A cikkírónak, és a többi rajongónak is további jó Provident szpot-nézegetést kívánok. Én maradok ennél, mint "igenis jó" kategória:
http://www.youtube.com/watch?v=m5gCbvfw0T4
#
Ha akarnék sem tudnék vitatkozni a cikk szerzőjével. Valóban ilyen a "jó" reklám: márkát épít és elad! Mindezt költséghatékonyan, ám mégsem "szegényesen" teszi,
hanem "okosan", racionálisan.
Hogy nem "kaszál" majd kreatív díjakat??!! Sebaj! A reklám célja nem a díjszerzés, hanem az értékesítés és tájékoztatás.
És azt gondolom, elsősorban a saját főnökének a legfőbb dolga, hogy "megdícsérje", díjazza az illető kreatív alkotó munkatársat, aki el tud követni effajta "két
lábon járó" normális, hétköznapokon is jól működő reklámokat. A főnök feltétlenül folyamatosan figyeljen a kollégára, hogy ismerje, és ismerje el a munkáját,
tehetségét. Hiszen valahol a legvégén neki, a "mezei kollégának" köszönhető a "boldogan visszatérő" Ügyfél! Tehát a rendszer így működik: a kolléga feladata az
alkotás, a főnöké meg a folyamatos segítés, odafigyelés, majdan elismerés. Amikor még így működödtt, akkor a kiemelkedő alkotásokat "meghívták" egy-egy
fesztiválra, díjkiosztó gálára. Akiket "meghívnak", azokról nem kérdéses, hogy jók, hisz látni akarják őket, találkozni akarnak velük a "nagyemberek", hisz a piac
már visszaigazolta őket, "híre ment", a ténynek, hogy jók. Ma meg gála gála hátán, egymást érik a fesztiválos "díjpartyk", amit a szakma önmagának "feltalát" és
feltálal, amelyekre "benevezzük" a műveket és a "szakmai zsüri" dönt. Sokszor anélkül, hogy a piac, a befogadó közönség, "a nép", bármit is véleményezett volna az
adott "versenyzőről"!!!

Persze, "vasár- és ünnepnapokon" ki lehet osztani egy-egy "állami díjat" is, de nehogy már a díjeső hajszolása legyen a szakmánk öncélja!!!

Tehetség szerénységgel és szakmai alázattal! Értjük még egyáltalán ezeket így együtt, egy gondolatban??!! Gondoljuk még, hogy ezek "egyek"?! Gondolat ez?...
#
A többi Provident reklám a LOWE GGK Youtube csatornáján is megnézhető!
http://www.youtube.com/loweisintheair
hirdetés
hirdetés

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.

hirdetés