hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ki mit nyer a Bosch tenderén?

Blaskó Nikolett véleménye a rettegő, döntésképtelen megrendelőkről és az értelmetlen tenderezésről.

 
Tovább a cikkhez
 
Hozzászólások (20 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A most futó Bosch kondenzációs OP kampány már ennek a tendernek az eredménye?
Ehhez a színvonalhoz nem kell tender, csak egy grafikus haver, aki 30 perc alatt összedobja.
#
Még az is lehet, hogy fejvadászat zajlik tendernek álcázva... Hová keresnek mostanában kreatív igazgatót? (Vagy inkább hová nem?)
#
a legfontosabb kérdést kihagytátok: miért is jutott idáig ez a szakma? és még egy: miért is tehet meg bármit a megbízó?
válasza hozzászólásához
#
És azért, mert a "legnagyobb", biztosan igaza van? Egyébként ő az "ügyféloldalon" nyilván nem fog a "másik oldalért" harcolni. Ez a reklámszakma dolga, ezt
keresztülvinni. Erre vannak a szakmai szövetségek, meg ÖRT,meg testületek, meg satöbbik. Ami a szakmai "összefogást" illeti: nem látok benne garanciát. Ez általában
"föl szokott oldódni" a tortaszeletkért folytatott versenyben (még akkor is, ha ezen az egész szakma bukja folyamatosan a presztízsét!). De ha egyszer valami ilyen irány
törvényerőre lehetne emelni, akkor az kikényszeríthető (mert legalább annyira hivatkozási alap, mint a legnagyobb reklámbüdzsé kezelőjének véleménye...).
#
nemreg szerepelt - es nagy vihart kavart - itt mas ugyeben kallos andras.
a kreativ egy regebbi cikkeben ot is megszolaltattak a tenderezesrol es az erte fizetendo ugyfelkompenzaciokrol.
ellene volt/van.
o az egyik legnagyobb hazai reklambudzse fonoke.
ha o mond valamit ebben a temaban, akkor annak pusztan emiatt is sulya van, arra lehet hivatkozni, lehet egyfajta sarokpontnak tekinteni. es nincs egyedul a velemenyevel.
ugynoksegi-szakmai osszefogas lenne ebben is, mint annyi minden mas reklamos problema megoldasaban a jo.
pl. mint pl. a belga(?) ugynoksegeke volt nemreg. amikor a honlapjaikon kozosen uzentek.
#
"Ez ellen kéne tenni valamit, mert szerintem ez az igazán felesleges munka."
Szerintem is.
A "tenni valamit" pedig lehetne pl az., hogy a szakmai szövetség felveti a parlament irányába az ötletet, hogy esetleg a Reklámtörvény legközelebbi módosításánál el
kéne gondolkodni a tendereztetés etikai (és gazdasági) szabályozásának törvénybe emeléséről. Teszem azt törvényben előírni, hogy a tenderre pályázatot beadóknak
eleve díjazás JÁR! (Mert az már munka, ötlet, idő, stb. - amiből a tendereztető mindenképp nyer valamit, hát jogos érte a díjazás! Gondolom a BOSCH sem ad egyetlen
gyújtógyertyát sem "csak úgy" a piacon...).
Ez lehet, hogy beindítaná a megrendelői agyakat abba az irányba, hogy szakmailag is részt vegyenek a projektenben, segítve ezzel az ügynöükségi partnereket, folyamatosan
napi kapcsolatokat ápoljanak a reklámszakmával, miáltal folymatosan "képben lesznek".
Ehelyett ma el sem tudod őket érni, hacsak nincs valami "régi őskapcsolatod"! Ezért hisszük el, reméljük, hogy a tender a kapunyitási lehetőség, pedig nem...
válasza hozzászólásához
#
Nem veszem bántásnak amit írtál. Azt vallom, hogy mindenből és mindenkitől lehet tanulni.Nem tagadom, hogy mi kis cég vagyunk az ACG-hez vagy a Roxerhez viszonyítva. Sőt
most is került be olyan is akinél jobbak vagyunk, tudom mert dolgoztam annál a cégnél, tudom mit tudnak....
Eddig is volt olyan, hogy nem kerültünk be,sőt olyan is, hogy a leadott anyagot odaadták másnak és ő megcsinálta a projectet az én ötletem alapján. Ez ellen kéne tenni
valamit, mert szerintem ez az igazán felesleges munka.
válasza hozzászólásához
#
a reklám helye??? :((((
válasza hozzászólásához
#
na igen ez már a hazai piac viszont :((((
#
Egyetértünk Blaskó Nikolett cikkével, BTL ügynökségként sajnos mi is hasonlókkal találkozunk általában a tendereken. Bármilyen olyan akcióban, megmozdulásban, amely
a tendereztetés szakmaisága felé vinné az irányt, mi szívesen részt vennénk.
Yoman&Yoman BTL ügynökség :-)
válasza hozzászólásához
#
hát az bizony az, valóban :)
de az még azabb, ha ebből 120 ötletüket felismerik megváltoztatva, érted, hogy mondom.
válasza hozzászólásához
#
Azért az kellemetlen, már ha 125-ből semmi egy vállalat NB ROI-ja. :)
válasza hozzászólásához
#
Tényleg nem akarlak bántani, mert megértelek, de ha majd 125-ödször sem kerülsz be egy ilyen után, szemben azokkal, akiknél elvileg jobbak vagytok, akkor érteni fogod,
miről is van szó. Nem hiszem, hogy lehetőségnek fogod érezni.
#
Tisztelt Uraim és Hölgyeim!

Nagyon szép amiket írtok, egyet is értek veletek bizonyos pontokban, azonban egy kisebb ügynökségnek mint amilyenek mi is vagyunk, egy ilyen tender remek lehetőség a
bemutatkozásra. Hiszen hiába vagyunk szakmailag jók ügyfeleink visszajelzése alapján, képezzük magunkat folyamatosan, lehetőséget sem kapunk arra, hogy megmutassuk mit
tudunk, mivel a nagyobb ügynökségek mellett szóhoz sem jutunk. Én ügyvezetőként ezt a tendert egy lehetőségnek fogom fel, még akkor is ha mi pont nem kerültünk be a
rendezvényes szekcióba, olyan meg igen akiknél jobbak vagyunk. Támogatom, hogy legyen szakmai minősítése az ügynökségeknek, azonban felmerül bennem a kérdés, hogy kik
lesznek azok akik ezt a minősítést elvégzik, és az is kérdés, hogy mi alapján....
Tapasztalataim szerint ebben a szakmában sok esetben a kapcsolatok dominálnak nem pedig a szakmaiság...
válasza hozzászólásához
#
Csak egyetérteni tudok, az idézet pedig zseniális :)
#
Szép gondolatok! Hajrá!
A hogyan jutott ide, viszonylag egyszerű: sok-sok ügynökség vs. csökkenő piac vs. kapkodó / nyomás alatt lévő ügyfelek
#
Bravó Nikolett!
Ez a beszéd!
Kaszás Gyurival (korábbi publikációja ugyanitt)kísértetiesen összecseng a gondolat!
Hová lett a reklámszakma önbecsülése??!! Miért akad egyáltalán olyan szakmai szereplő, aki "bedől" egy ilyen felhívásnak, és elindul egy effajta tenderen??!!
Ez semmi más, mint a kreatív-reklámos energiák elfecsérlése "ostoba reggelitorna-gyakorlatokra"! Utána pedig ugyanez a döntésképtelen, kockázatokat nem vállaló
"megrendelő" fanyalog az elé tett végterméken. Elég nehéz minőséget produkálni, ha még azt sem tudjuk pontosan megfogalmazva látni, mit is akar a "megrendelő", van-e
egyáltalán elképzelése, vagy csupán koordinálgatni próbálja az érdekkörébe tartozó beszállítóit, és mindeközben a szakmát komolyan gondolóknak alkotó munka
helyett "tornagyakorlatokat" kell végeznie, teszteket töltögetnie! Ezen mutatványok közben persze mindig akadnak olyan ötletek is, amelyeket a "vizsgáztató" később
örömmel használ sajátként, és soha nem bizonyítható a plágium!
Szóval ennek a szellemi kizsákmányolásnak mihamarabb véget kell vetni!
Az "energiavámpír" mindeképp nyer! (Mi meg lassan belesápadunk és elalélunk... lehet, hogy ez a cél, a stratégia??!!)
Klappol ide egy kb. idézet a Becket vagy Isten becsülete c. drámából (a bíboros mondja a Pápának):
"Szentatyám! Nagy erőd ád nékünk a tudat, hogy nem tudjuk pontosan, mit akarunk. A szándékok mély bizonytalansága hatalmas manőverezési lehetőségeket biztosít..."
#
De ez komoly, ez a 102 vagy mennyi ügynökség? Mert ilyet még nem hallottam, bevallom. Ennyire nem tudja valaki előre kiválogatni, ki az, akivel el tudja képzelni az
együttműködést? Mert már a 8-10 résztvevős tender is irgalmatlanul sok, szerintem max 2-3 lenne a profi, de 102, az komoly nagyon.
#
Szép és jogos észrevétel, bár ezt pont ettől az ügynökségtől hallani… kinek nem igazán jó a hírneve, pont tenderezések kapcsán. Hm… De ettől független igaz ami
igaz.
#
karakán állásfoglalás, még a MAKSZ-os szelfpromó is elfogadható, ríszpekt!
remélem, a Bosch marketingesei olvassák, és érdemben reagálnak rá, de vmiért az az érzésem, h a számukra olcsó és kényelmes, számunkra(ügynökségi szekértolók
számára) drága és gyilkos sunnyogást választják majd
ne így legyen!!
hirdetés
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés