Újautó-vásárlókra hajt a Vezess.hu

Teljes generálon esett át a 15 éves Vezess.hu, és közben megugrotta azt, amit a hazai digitális autós lapok piacán az elmúlt években új irányként vizionált maga elé. Hagyományos médiatermékből sajátos újmédiás termékké válik, amely interaktív módon és újformátumú hirdetésekkel támogatja az aktív autóvásárlók gyűjtőplatformját.

Müller András
Müller András
„Az a célunk, hogy mostantól még hatékonyabban segítsünk olvasóinknak új autót vásárolni. Erre építjük a tartalmat, és erre irányul minden további technológiai- és üzleti fejlesztésünk” – ezt Müller András, a Vezess.hu termékmenedzsere mondta, miközben hozzátette, az elmúlt években megnőtt az újautó-eladások száma, autós digitális szaklapként pedig nem engedhették meg maguknak, hogy ne reagáljanak erre a helyzetre.

Így aztán néhány hónappal ezelőtt leültek a szerkesztőséggel együtt, elképzelték egy autóvásárlás folyamatát az első netes böngészéstől kezdve a kereskedős alkudozáson át a márkaszalonokban tett tanácstalan látogatásig, aztán megnézték, hogy melyik fázisban vannak már jelen, és hol férnek még el ebben a folyamatban. Ezt mutatjuk most.

Az autó helyett a vásárló került fókuszba

De nem az olvasóbarát dizájn, hanem a valódi vásárlói élményszerzés lett a cél. „Szerencsés szerkesztőségünk van, mert a srácok nemcsak jó újságírók, de tényleg a szenvedélyüknek élnek. Folyamatosan tesztelnek, hogy képben legyenek mindennel, amit ma tudni lehet az autókról. Ezt a tudást szeretnénk még könnyebben és gyorsabban elérhetővé tenni olvasóink számára, akár a tradicionális média határát is átlépve” - utalt Müller András arra, hogy az olvasók korábban is a szerzőiktől kértek autóvásárlási tanácsokat mailben vagy kommentben, és tulajdonképpen erre az igényre reagálva indult el a szemléletváltozás is.

Ennek első lépéseként elválasztották a PI-mágnesként működő szórakoztató, színes hír- és magazinjellegű tartalmakat a konverzió-fókuszú, prémium minőségi tartalmaktól. Továbbra is írnak majd a sufnituning alapjairól, és a gyalogost magától kikerülő hibrid luxusautókról, de a lap motorját mégiscsak az autós tesztek adják majd. Pontosabban továbbra is, csak éppen újragondolva. Az indulás óta közel háromezer teszten van túl a szerkesztőség. Ezt a tudásbázist formálják tovább úgy, hogy az általános szakértői vélemény helyett már érezhetően az autóvásárlás elősegítése kerüljön a fókuszba.

Azért csavartak egyet a dizájnon is

A nyitó oldalon még nagyobb helyet kaptak az új autós-tesztek, amelyek mellé olyan, az olvasók igényére szabott tartalmi elemeket is bekötöttek, mint a vásárlói gondolkodást irányító árkategória, a csomagtartó mérete, a fogyasztás vagy a felépítés szerinti kereső és autó-ajánló. Így az új cikkoldalon megjelenő tesztek az autóhoz kapcsolódó márkaszolgáltatásokkal is összekötve (konfigurátor, tesztvezetés, kereskedő keresés), gyakorlatilag élő termékajánlóként kezdenek funkcionálni. Müller András szerint az újgenerációs teszt-megjelenésekkel és az autó-vásárlásokkal foglalkozó, értékes interakciókon alapuló anyagokkal a hirdetők lézerpontosságú célzásainak ágyaztak meg.

Lunczner Ádám
Lunczner Ádám
Ezekkel most már azt a potenciális autóvásárlói réteget tudják megszólítani, amelynek nemcsak vásárlási szándéka, de pénze is van. A látogatók a korábbiakhoz képest jóval könnyebben és gyorsabban találnak rá arra az autóra, amelyet különböző fizikai és érzelmi preferenciák alapján álmodtak meg maguknak. És mostantól a kereskedők is márka, modell, méretosztály vagy karosszéria szerint helyezhetik el hirdetéseiket az oldalon. A Vezess.hu tervei szerint a tartalom mellé kapcsolt szolgáltatásokkal és a feszesen ráépülő márkahirdetésekkel együtt még hatékonyabban segíthetik majd az olvasót a vásárlási folyamatban.

Mert egyre tudatosabbak az új autó-vásárlók

Ez alapján ma egy funkciókkal megerősített, a tartalomhoz releváns szolgáltatást vagy terméket kapcsoló tematikus lap valóságos kánaán lehet a hirdetőknek. Erre utalt Lunczner Ádám, a Mindshare médiaügynökség Chief Media Directora is, aki szerint egy, a saját olvasóközönségét jól ismerő weboldal önmagában is remekül célozható. „És mivel a Google-ből érkező, adott tematika iránt kereső felhasználók elérésére is lehetőség van, így közvetetten arra is alkalmas, hogy a Search hirdetések mellett még egy felületen el tudjuk érni az adott témára affinis felhasználói bázist” – mondta Lunczner Ádám, miközben hozzátette, az autós ügyfeleik számára egyébként is fontosabbak az új autó vásárlása előtt álló felhasználók, különösen azok, akik döntéseik előtt saját piackutatást végeznek, és több típus felszereltségét, teljesítményét hasonlítják össze. Ezért nem mindegy, hogy melyik autós médium milyen tartalmi környezetet kínál hirdetőinek. Mert utóbbiaknak mégiscsak az a célja, hogy a legjobb helyen, legjobb időben kapcsolódhassanak be hirdetéseikkel a fejben már megkezdett vásárlási folyamatba.

Sztárcsevity Andrea
Sztárcsevity Andrea
Sztárcsevity Andrea a Volvo marketingigazgatója szerint a ténylegesen az autóvásárlás előtt állók ma már szinte kivétel nélkül a netes autós tesztekben kezdenek keresni a döntés meghozatala előtt. Ugyanakkor egyetlen márkának sem mindegy, hogy mikor és milyen tartalomban jelennek meg. „Mi sosem azért adunk tesztelésre egy autót, hogy cserébe PR-cikket kapjunk. Számunkra is fontos, hogy azok objektív tesztelések legyenek, amelyekben a negatív kritikák is elférnek. A jövőben azonban a tesztek mellett szeretnénk olyan, főleg videós tartalmi együttműködéseket is, amelyek már nemzetközi bemutatók, külföldi autószalonok helyszíni riportjairól szólnak. De lehet ez egy egyedi ötleten alapuló téma szerkesztőség általi feldolgozása is, amelyben az utazáshoz a Volvo modelljét használják” - fogalmazott Sztárcsevity Andrea.

Müller András hozzátette, a 15 éves lap újrahúzásával egy új irányt szeretnének belőni az autós médiumok piacán, ahol az olvasóik tudatos vásárlói rétegét képessé teszik arra, hogy ők maguk is szakértőként válasszák ki és vásárolják meg álmaik autóját. „A következő evolúciós lépcsőfokra szeretnénk feljebb lépni azzal, hogy megmutatjuk, a mai autós szakújságírók milyen jelentős segítséget adhatnak, ha jól célzott empátiával és megfelelő technikával támogatva, még közvetlenebb kapcsolatba kerülhetnek az autóvásárlókkal” – tette hozzá az oldal termékmenedzsere.

Cikkünk megjelenését a CM Sales támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.