Tiszta tartalom, biztos pont

Minél több ember megbízható, hiteles és első számú hírforrásává válni és a létező legjobban kiszolgálni hirdetőik igényeit – ez az a két legfontosabb cél, amit a 24.hu vezetői 2018-ra kitűztek maguk elé. A cikk szerzője Szigeti Péter, a 24.hu főszerkesztője, korábban kiadónk tartalomfejlesztési vezetője. (X)

Milyen a jó hírportál?

– tettük fel magunknak és olvasóinknak is a kérdést még 2017 őszén, amikor a 24.hu következő évi stratégiáján kezdtünk gondolkozni. Első lépésként elvégeztünk egy kutatást, megvizsgáltuk saját márkánk piaci helyzetét. Az eredmények azt mutatták, hogy az olvasóink a 24.hu-t ugyan többnyire megbízható és hiteles médiumnak tartják, ugyanakkor viszonylag nehezen beazonosíthatónak és egy kicsit arctalannak is. A versenytársainkkal összevetve bizony kevésbé látszottunk karakteresnek és egyedinek, úgy tűnt, hogy az olvasók közül sokan nem igazán tudták megmondani, milyen is egy 24.hu-s tartalom. Ezekre a tapasztalatokra építve 2017. októberében és novemberében márkaépítő kampányt folytattunk, online és – tőlünk korábban szokatlan módon – hagyományos, offline felületeken is. Célunk az volt, hogy a „Tiszta tartalom” headline-ra épülő korábbinál élesebb, határozottabb arcot adjunk a márkánknak. Az utólagos mérések azt mutatják, a feladatot sikeresen végeztük el; az internethasználók ma már a korábbinál lényegesen beazonosíthatóbb, markánsabb márkának látják a 24.hu-t, ráadásul jelentősen nőtt azok száma, akik független és véleményformáló forrásként tekintenek rá. Akár hátra is dőlhetnénk, de meggyőződésünk, hogy nagy hiba lenne. A munka igazán komoly része csak most kezdődik: erre a talajra kell úgy építkezni, hogy ez a karakteres jelleg megmaradjon.

 

De miért is kell...

...karakteresnek lenni egyáltalán? Azért, mert a karakteresség a jó márka egyik alapeleme, márpedig a médiapiac is ugyanolyan piac, mint szinte bármelyik másik: az fog sikeresen szerepelni rajta, aki jó terméket épít. Márpedig mi sikeresek kívánunk lenni.

Mi kell ahhoz, hogy valaki jó online médiaterméket tudjon létrehozni 2018-ban Magyarországon? A mi elképzeléseink szerint alapvetően öt ilyen tényező van. Meggyőződésünk, hogy ezek együttes megléte esetén egy hazai szereplő is versenyképes lehet a nagy nemzetközi játékosoknak (leginkább a Facebooknak és a Google-nak) erősen kiszolgáltatott piacon.

Szigeti Péter (fotó: Bielik István/24.hu)
Szigeti Péter (fotó: Bielik István/24.hu)

1. Tőkeerős, független tulajdonos. Nem is kérdés, hogy a médiakészítés drága dolog, különösen drága egy nagy elérésű, általános hírportál üzemeltetése, ahol folyamatosan fenn kell tartani egy korszerű eszközparkot és egy viszonylag nagy létszámú szerkesztőséget. Szerencsére a 24.hu mögött egy olyan független, hazai tulajdonú cég áll, mint a Central Digitális Média, amely az utóbbi hónapokban több felvásárlást is végrehajtott a piacon (lásd például a Nosalty gasztroportál megvásárlását) és amely hosszú ideje az egyik vezető, hazai tulajdonú digitális médiavállalkozás. Az összetett és több lábra épülő portfolió biztos hátteret jelent egy ilyen vállalkozás számára.

2. Erős és motivált szerkesztőség. Soha nem szabad elfelejteni, hogy az újságot emberek készítik, egy médiacég legfontosabb tőkéje pedig a munkatársai fejében rejlik. A 24.hu szerkesztőségébe az elmúlt évben a korábban itt dolgozók mellé a magyar médiapiac számos kiváló helyéről érkeztek tartalomgyártó kollégák, így egy olyan műhely alakult ki, amelyben sokféle hátterű és érdeklődésű ember tud együtt dolgozni. 

3. Erős tartalom. A 24.hu egy széles elérésű portál, jelen pillanatban az egyik legolvasottabb közéleti webes kiadvány a magyar piacon. Ennek megfelelően a tartalom sokszínű: bár érdeklődésünk középpontjában a tág értelembe vett közélet áll, foglalkozunk kultúrával, sporttal életmód-témákkal és igen, bulvárral is. Fontosnak gondoljuk, hogy amellett, hogy formáljuk a közvéleményt, képesek legyünk minden olyan tematikával foglalkozni, ami olvasóinkat érdekli, és ebbe beletartoznak a kereskedelmi televíziók műsoraiban szereplő ismeret emberek életének részletei csakúgy, mint a bűnügyi hírek vagy az időjárás-jelentés. A fontos minden esetben a függetlenség, a hitelesség és a megfelelő minőségű tartalom előállítása.

4. Befogadható, az olvasókat segítő dizájn. Soha nem szabad elfelejteni, hogy a tartalmainkat emberek fogyasztják, ezért olyan oldalt kell csinálni, ami segíti ezek befogadását.

5. A hirdetők megfelelő kiszolgálása: Minden médium pénzből él. A 24.hu ráadásul a piacon összeszedett pénzből, ezért elengedhetetlen, hogy olyan rendszert alakítsunk ki, ahol nem csak az olvasók, de a hirdető partnerek is megtalálják számításaikat. Ennek érdekében nálunk az olvasók mellett a hirdetők kiszolgálása is kiemelten fontos, azonban az utóbbi sosem mehet az előbbi kárára. A legfontosabb számunkra, hogy soha ne verjük át az olvasót, azaz mindig tudja, hogy amit olvas vagy néz, az szerkesztői vagy hirdetői szándékból került-e elé. Emellett azonban mindet megteszünk azért is, hogy a hirdetők számára olyan kereskedelmi és tartalmi környezetet alakítsunk ki, ami az üzeneteik célba juttatására a legmegfelelőbb. A natív hirdetés nálunk nem szitokszó, hanem lehetőség: pontosan értjük, hogy egy korszerű médium 2018-ban nem tud meglenni nélküle, ezért nem hadakozunk ellene, hanem olyan szakembereket kínálunk a hirdetőknek segítségül, akik a legjobb megoldásokat szállítják le a hirdető márkák és az oldal számára egyaránt.

2018 a folytatás éve

Tudjuk, hogy a márkaépítés hosszú folyamat, a 2017-es őszi kampány csak az első lépés volt ezen az úton. 2018-ban tovább folytatjuk a munkát, hogy a termék még karakteresebben és erős márkaértékekre alapulva váljon minél több ember elsődleges hírforrásává.

Tartalmi fronton sem pihenünk, új tematikák is megjelennek majd a 24.hu márka alatt, több sorozatot is indítunk, erősítjük a videós megjelenéseinket is. Az év során alakul majd az oldal megjelenése is, a jelenleginél letisztultabb és még inkább felhasználóbarát külső megjelenés kialakításán dolgozunk. És végül, de nem utolsó sorban hirdetőinknek is több új megjelenési lehetőséget kínálunk majd, amelyekkel még hatékonyabban tudjuk kiszolgálni az egyre szofisztikáltabbá váló hirdetői igényeket.

A cikk a sales.centralmediacsoport.hu oldalán folytatódik.

(X)

Szigeti Péter
24.hu főszerkesztő

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.