Arccal a magazinos gyártás felé: új struktúra az NLCafén

Ezt Pácsonyi Daniella, az NLCafé főszerkesztője mondta az oldal legutóbbi strukturális átalakítása kapcsán, amikor a lap termékmenedzserével együtt beszélt arról, hogy miért szálltak ki az egyre vadabb hírversenyből, hogyan kezdtek márkát építeni szerzőikre, és miért alakították át a címlapot. (X)

Amíg a tavalyi évben még 110 anyag készült naponta az NLCafé oldalán, amely havonta több mint 37 millió oldalletöltést generált, addig ma ugyanezt a forgalmat 80 cikk bonyolítja. Korábban ugyanis az volt a célt, hogy híroldalként és női magazinként egyformán megállja a helyét, az elmúlt fél évben azonban már az utóbbi javára tolták el az arányt.

Az NLCafé, mint termék sosincs kész, folyamatosan dolgozunk rajta, és ezért nyúltunk bele három év után ismét a rendszerbe. Ami számunkra releváns, arra továbbra is egyből reagálunk. De az olvasóink tájékoztatása mellett ugyanannyira fontos, hogy kiálljunk az NLCafé által fontosnak tartott értékek mellett is. Ezért még több minőségi magazinos tartalmat kezdtünk készíteni, és mostanra az újságíróinkat is láthatóbbá tettük” – utalt Pácsonyi Daniella arra, hogy az elmúlt időszakban az NLCafé márkaértékének növelése került fókuszba.

Pácsonyi Daniella (Fotó: Leéb Ádám)
Pácsonyi Daniella (Fotó: Leéb Ádám)

„Sok online weboldalon még mindig álneveken vagy a lap márkanevén írnak. Miközben online újságírónak lenni ma ugyanolyan büszkén vállalható szerep, mint ami régen csak a print újságok sajátossága volt. Tizenöt éve vagyunk Magyarország piacvezető terméke olvasottság és márkaismertség szempontjából, ezért mi azokra és azokkal szeretnénk építeni a márkát, akik az újságot nap mint nap írják” – tette hozzá Kisszékelyi Veronika, az oldal termékmenedzsere.

Már nem csak virállal kell etetni az internetet

Nem kizárólag a névről ismerhető újságírók váltak fontosabbá, hanem az is, hogy a burjánzó álhírek közül jól látható módon emelkedjenek ki az értékes tartalmak. „Azt vettük észre, hogy az olvasók részéről is történt egyfajta szemléletváltás. A rövid idő alatt, bárki által előállítható, személytelen formátumnak számító virál és a trash tartalom a korábbi években annyira elözönlötte a Facebookot, hogy az olvasók érezhetően megcsömörlöttek ezektől. Ma egy jól megkomponált szociovideóval vagy átgondolt, releváns interjúval sokkal lojálisabb olvasókhoz jutunk, mint egy tipikusan virál hírrel” – fogalmazott a főszerkesztő.  

Sztori, mélység, tartalom kell

„Nálunk a személyes hangvétel ma már rovattól függetlenül elvárás az újságírók felé. Egy erős lapmárka hatása ugyanis mindenhol érződik: a vizuális elemeiben és az írott szöveg tartalmában egyaránt. Ezért arra kezdtünk fókuszálni, hogy a szerzőinken keresztül hiteles véleményvezér női oldal maradjunk” – utalt Kisszékelyi Veronika arra, hogy az új, női lappiacra belépő szereplők mellett sosem volt még ilyen fontos egy digitális újságnak a megfelelő pozícionálás, amihez ma már csak a prémium újságírás az egyetlen, hosszú távra tervezhető út.

Az olvasók ingerküszöbe még magasabbra kúszott, sokkal nehezebb olyan anyagot írni, ami minél többeket megszólít, és amivel hatást lehet elérni. És mivel sok szereplője van a piacnak, amelyek percenként árasztják el tartalmaikkal a közösségi csatornákat, még fontosabbá vált, ki, hogyan időzít, és mit kommunikál. „Azt tapasztaltuk, hogy egy hibás időzítés jelentős hatással van az elérésre, függetlenül attól, hogy mennyire volt jó a tartalom” – tette hozzá Pácsonyi Daniella.

Magazinos címlapra váltottak

Hónapokon át figyelték a címlap mutatóit, hogy lássák, melyek azok a témák és formátumok, amelyeket az olvasók leginkább kedvelnek és keresnek. Amikor összeállt ez a minta, tudatosan váltottak egy letisztultabb, átgondoltabb, nőiesebb és egyben olvasmányosabb megjelenésre.

A női tartalomfogyasztásai szokások kapcsán már több saját kutatást végzett az NLCafé, amelyek eredményeként új megjelenési formákat vezettek be, és amelyeknek köszönhetően könnyebben interakcióba léphetnek az olvasókkal. A felhasználási szokásokkal kapcsolatban szintén saját kutatásból derült ki, hogy a nők azokhoz a weboldalakhoz kötődnek, ahol személyes problémáikat mások történeteiben olvashatják vissza; és akár tíz percig is képesek mobilon kattintgatni, ha flow élményük van a site-on.

Kisszékelyi Veronika (Fotó: Leéb Ádám)
Kisszékelyi Veronika (Fotó: Leéb Ádám)

Tudatos hirdetők: egyre nagyobb varázslatra van szükség

Mindenki másnál újabb, egyedibb megjelenést akarnak, amiből azt érezhetik, hogy azt tényleg csak az ő márkájukhoz találták ki. Kisszékelyi Veronika szerint a technológia és az olvasási szokások változásai mind abba az irányba tolják a hirdetési piacot, hogy olyan megoldásokat találjanak, amelyekben a felület tulajdonosai garantálni tudják, hogy hirdetéseik a lehető legjobban érvényesülnek. „Mi is ennek ismeretében ajánlunk inkább vegyes, több lábon álló hirdetési csomagot, akár integrált megoldást is. Nálunk nemcsak az a fontos, hogy az a hirdetés pörögjön, és minél több olvasóhoz eljusson, hanem, hogy azok biztonságos, szerkesztett tartalmi környezetben jelenjenek meg. Piacvezető online női magazinként garantálnunk kell mind az olvasók, mind a hirdetők felé a minőséget és a releváns tartalmi környezetet.”

A levegőben pedig már most is ott van, hogy a tartalommarketingben is egyre nagyobb szerepet kaphatnak a lehető legtöbb tartalmi formát felsorakoztató, többcsatornás megoldások, és ebből a szempontból a NLCafé egy népszerű felület. A főszerkesztő szerint még mindig működőképes a tartalommarketing, mert az egyik oldalon az olvasót juttatja valódi, értékes tartalomhoz, a másikon pedig a hirdetővel való azonosulást könnyíti meg. Az emberek újra elkezdtek márkákhoz kötődni, ami az átalakult olvasási szokásokon is látszódik. „Az NLCafé egy nagyon erős magazin-márka az online térben, amihez hasonlóan tudatos stratégiára és menedzselt márkastratégiára van szükség. Mi ezért léptünk visszább a hardcore hírgyártásból, és ezért építjük a site-ot azokra, akik írják és olvassák”– tette hozzá Pácsonyi Daniella.

Az NLCafé különleges hirdetési megoldásairól és a legsikeresebb kampányairól itt lehet többet olvasni.

Ez a cikk a Central Médiacsoport megjelenése.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.