A Wavemaker és a HAB Ad nyerte a JCDecaux pályázatát

Első alkalommal hirdetett a Kreatívval médiapartnerségben citylight-pályázatot ügynökségeknek a JCDecaux, a világ vezető outdoor médiavállalata. Arra voltak kíváncsiak, hogyan lehet egy klasszikus médiafelületet ötletes és működő tartalommal megtölteni. A nevező ügynökségek pedig megmutatták. (X)

hirdetés

A versenyre olyan pályamunkákat várt a JCDecaux, amelyek bemutatják, milyenek az utcabútor kategóriába tartozó citylighthoz, mint hagyományos médiafelülethez jól passzoló, egyszerre kreatív és hatékonyan működő ötletek, amelyek nem igénylik a citylight átalakítását, hanem alkalmazkodnak annak hagyományos felületéhez. A versenyre végül több mint 20 ügynökség nevezett összesen több mint 50 koncepcióval. A kereskedelmi kategória és társadalmi kategória nyertese is egy értékes, 150 citylightot magába foglaló kampánnyal gazdagodik.

A kereskedelmi kategória győztesei

1. Wavemaker: Misi tettre kész - beutazható történet egy párhuzamos életről

2. Brightly: Éjjel nappal olvasható e-book-olvasó kampány

3. Strongsolutions: Brebis night life

1. Wavemaker: Misi tettre kész

Beutazható történetet alkottak egy párhuzamos életről a kereskedelmi kategória győztesének alkotói: „Az volt a célunk, hogy egy statikus citylight-kampány kötöttségeit kreatívan kijátszva mutassuk be, hogyan változtatható meg egy emberi élet tettrekészséggel. A kampány során egy élettörténetet bontunk ki kétféleképpen, villamosmegállóból villamosmegállóba, plakátról plakátra haladva. A két menetirány két lehetséges életutat tár az utazó elé.” Az embereknek így saját utazásuk ritmusában áll össze Misi története, hogy miként alakulhatott volna az élete, ha nem lép tovább önmagán, ha kifogások mögé bújik cselekvés helyett. Balról a kifogáskereső, jobbról a tettre kész Misit látjuk. Az egy-egy megálló két oldalán lévő plakátok párban is működnek, minden negatív citylightnak van egy pozitív párja a túloldalon.

2. Brightly: Éjjel nappal olvasható e-book-olvasó kampány

Egy klasszikus, papír alapú citylighton nappal, természetes fényben a szövegek jól olvashatók, a képek jól láthatók az egyszerű, „nem sugárzó” felületen, este pedig bekapcsol a beépített háttérvilágítás, hogy ugyanolyan kényelmes legyen külső fényforrás nélkül befogadni a rajta szereplő tartalmat, mint nappal. Hasonlóan működik egy e-könyv-olvasó is, amelyben háttérvilágítás van – ez a felismerés vezette a Brightly csapatát munkájuk elkészítésekor. A citylightot átalakították egy óriási BookWorm 247 (fiktív) típusú olvasóvá úgy, hogy a citylight peremét befelé megvastagították, kezelőgombokat tettek a grafikára, üzenetüket pedig a kijelzőn helyezték el. A papírt a hátoldalon is megnyomnák sötéttel, az olvasó pereménél, így este csak a kijelző világítana, a keret nem. A megállókban várakozók ráadásul néhány érdekességet olvashatnak egy közelben lévő épületről, útról, parkról.

3. Strongsolution: Brebis night life

A fiatalos, prémium kategóriájú Brebis pezsgőnek tervezett kampányt a Strongsolutions. A kétfázisú grafika első fázisa nappali, általános imázs jellegű hirdetés, mely a második fázisban kap egy éjszakai megjelenést, melyben a Brebis „egyszerű” márkakommunikációja kiegészül a Night Life-fal, így egy élő, figyelemfelkeltő megjelenést hoznak létre. „Pont olyat, amilyen maga a márka is: szolid és elegáns, ugyanakkor vibráló, fiatalos és feltűnő” – fogalmaz a koncepció leírásában az ügynökség. Technikailag ezt úgy oldanák meg, hogy az alapra foszforeszkáló festékkel nyomják/szitázzák rá a világító részeket. Ez a festék napközben összegyűjti a fényt, így sötétedéstől foszforeszkálva világít.

A társadalmi célú kategória győztesei

1. HAB Advert: Térj vissza a valóságba, közlekedj figyelmesen!

2. Brightly: Rejtegetett bűnjelek

3. UP: Otthonvágy

1. HAB Advert: Térj vissza a valóságba, közlekedj figyelmesen!

A gyalogosok utcai mobilozásának veszélyeire figyelmeztet a HAB Ad kampánya. Mobilozás közben elveszítjük kapcsolatunkat a külvilággal, mintha egy másik világba csöppennénk, holott a valóságos külvilágból számos közlekedési veszély leselkedhet ránk. Körültekintés nélkül lépünk le a járdáról, piros jelzésnél haladunk tovább, nem érzékeljük, hogy egy villamos elé lépünk. Ilyen és hasonló veszélyekre hívja fel a figyelmet a társadalmi kategória győztese. A városi citylightok kiváló felültetek ehhez, hiszen a probléma helyszínén helyezkednek el a gyalogosok és a közlekedési eszközök kavalkádjában.

2. Brightly: Rejtegetett bűnjelek

Az este, a négy fal között elkövetett családon belüli erőszak bűnjeleit az áldozatok nappal megpróbálják eltakarni a világ elől, például sminkkel. Ezt a kettőséget próbálták meg citylight segítségével dramatizálni, megmutatva a nappal mosolygó nőt sminkkel, valamint este a kék-zöld foltokkal. Ehhez nyomtatás során csak meg kell nyomni a plakátok hátoldalát a megfelelő színnel és helyen, amely ott kivilágítva kevésbé ereszti át a fényt, emiatt sötétebb lesz. A cél egy, a témával foglalkozó társadalmi szervezet támogatása lenne.

3. UP: Otthonvágy

Léteznek jellegzetes mozzanatok, amelyek egy család számára a békés hétköznapokat jelentik. Az UP/1080p sorozatában ilyen életképeket mutatnak be, csak épp rideg, utcai környezetben. A plakátok üzenete, hogy az ismerős, vidám tárgyak valódi otthon nélkül mit sem érnek. Ma az országban naponta kerülnek családok az utcára, és bár a probléma akkut, mégsem közismert, ezért gondolták úgy a plakát tervezői, hogy erre szeretnék felhívni a figyelmet.

Szelei Szilárd, a JCDecaux társ-vezérigazgatója

„Az egyedi, innovatív megoldások mellett a hagyományos értelemben vett citylight megjelenések létjogosultsága ma is vitathatatlan. Külföldi trendek, példák is bizonyítják, hogy a városi környezetbe, életformába szervesen illeszkedő citylight hirdetések hatékonyan működnek. A JCDecaux londoni központja ezt felismerve már rendelkezik a citylight kreatívok tervezését támogató eszközzel. Ez az az Out-of-Home adottságát, annak előnyeit kihasználva konkrét instrukciókkal segíti a megfelelő hirdetés elkészítését.”

 

A zsűri tagjai
Kazinczy Eszter art director, reklámszakember; Nagy Dezső független kreatívigazgató; Bukta Anikó, a Spice Media art directora; Szelei Szilárd, a JCDecaux vezérigazgatója, valamint Fülöp István, a Kreatív szerkesztője
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.