hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dotkommentár

www.fogaz.hu

Honlapozó

Honlap? Igen, feltétlenül kell. Mára már a legtöbb vállalatnál, szervezetnél belátták, hogy szükség van honlapra. (Az internetes cím egyébként is jól mutat a névjegyen.) Eltérőek az elképzelések viszont arról, mire is való az internetes jelenlét. A nemzetközi trendekkel megegyezően a legtöbben még idehaza is csak a képernyőre ragasztott brosúrának tekintik a honlapot, de azért akadnak olyanok is, akik ennél már több lépéssel is előbbre járnak.
hirdetés

Egy kis internetezési rutinnal és némi fantáziával elég könnyű elképzelni, mit is kezdhet weboldalaival egy gázszolgáltató. Minden bizonnyal megismerkedhetünk a kínált szolgáltatásokkal, megtalálhatjuk az aktuális árjegyzéket, illetve kiderül, hol jelenthetjük be, ha valami bűzlik. Ehhez képest a Fővárosi Gázművek Rt. honlapjának nyitóoldalán csak valami Nagy Kékség és az internet világában kissé régies köszöntés fogad – ez utóbbi viszont rögtön három nyelven is.

(A német és az angol változat ilyen hangsúlyos megjelentetése kíváncsivá tesz: Vajon, mennyi angol, vagy német anyanyelvű internetező ostromolhatja a Gázművek honlapját?) Az igazi nyitóoldal csak egy újabb kattintás után következik.

A gázügyek iránt érdeklődő látogató bolyongása még a második címlapra érve sem ér véget: A honlap továbbra is igen udvarias - újabb „üdvözöljük” felirat -, de a hőn áhított információkért még újabb akadályokat kell leküzdenünk.

Külön említést érdemel a gázos webhely navigációja. A rejtett almenük csak a gázlángot formáló gombra kattintva nyílnak meg. Az egyébként mutatós megoldásnak itt semmiféle funkciója nincs, feleslegesen nehezíti – és az alkalmazott Flash technológia miatt lassítja - a weboldal kínálatának gyors áttekintését.

(A navigáció egyéb problémái jól mutatják, hogy a honlap tervezése itt szinte kizárólag az írásbeli anyagok valamilyen látványos grafikai környezetbe való áthelyezését jelentette.)

Gyakran előforduló hiba, hogy egy webhely (web site) készítői a számukra fontos kérdéseket próbálják a látogatókra erőszakolni, miközben az azokat érdeklő információkat elrejtik. Ez történik a Gázművek honlapján is, amikor a szolgáltatások ismertetése helyett a társaság bemutatását tolják az előtérbe.

A legtürelmesebbek végre, a harmadik szinten, „A fogyasztói információk” és az „Ügyfélszolgálat” menü alatt végre megtalálja azt, amiért eredetileg felkereste a honlapot. Az oldalak korrektek, a kínálat áttekinthető, szép az élet!

Az üzleti élet legfontosabb szereplői mostanában végre kezdik belátni, hogy internetes megjelenésüket nem valamelyik lelkes informatikusra, vagy egy kolléga gimnazista gyerekére bízni. Nagy lépés innét még azonban egy olyan online kommunikációs stratégia kialakítása, ami szervesen illeszkedik a vállalat üzleti stratégiájába. Azt hiszem, lesz még miről írni két hét múlva is!

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (14 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Töccsed le menüpont..., s máris belehallgathatsz:)
#
tényleg! :)
azonnal kell tőlük egy CD! megragadott a köszönni meg én fogok című szám szövege! :) kár, hogy nem lehet belehallgatni a számokba...

sumi
#
:)) Létezik a www.nefogazz.hu
Részlet a menüből:
wátccáp? > bió > diszkgráfia > eztet kell üvölteni > pix > tőccsed le! > szóljál be! > soppolj > stb. >

és

>tőccsed le!> audijó > videlyó > minden más > audijófálylok.
#
Azt akartam az utolsó mondattal mondani, hogy kevesebb kattintással.
#
Ezek szerint még mindig müködik az a tendencia, hogy a megrendelő ragaszkodik a falshoz, mert az olyan szép. A flasht régen se szerettem, s most se szeretem. Viszont az
tény, hogy a Joghurtos sajtsaláta receptjét, vagy a digitális fényképezőgép megnyerési lehetőségét gyorsabban megtalálja az ember az oldalon, mint az őt érdeklő
telefonszámo.
#
Az orosz oldalakra azt mondtam tetü lassú, ez mindenen túl tesz, úgyhogy kétszer voltam ezen az oldalon, elöször és utóljára. Sikeres munka.512-es ADSL-em van és a ma
összeállítható legnagyobb gépem.
#
igen, egy "közérdekű telefonszám" kutatása után éreztem úgy, hogy röviden de hangot adok nemtetszésemnek. főleg, mert a gépemen bár van fless, de
megahertzből igen kevés van benne...talán lehetne kissé felhasználóbarátabb...és logikusabb.
#
hát a névválasztás mindenképpen bizarr. sokat kacagtunk rajta. érdekes, hogy senki nem gondol ilyenekre...
#
Most komolyan az a kérdés, milyen munka ez? Olyan, mint a neve: fő gáz.
Lehet, hogy szép. Ez ízlés kérdése. De mint honlap alkalmatlan.
Ez egy szolgáltató honlapja, amelynek elsődleges célja a fogyasztókkal történő kapcsolattartás kell, hogy legyen. Azaz minél több embert minél pontosabban elérni,
úgy, hogy ez a felhasználók számára informális is legyen.

Ehhez képest: hány kattintás és mennyi idő megtalálni a hibabejelentő telefonszámát? És ha nincs flash a gépen? És ha modemmel kapcsolódok a netre?
Vajon mit indexel egy kereső a flash oldalon? És a keywords miért van ennyire kitömve, amikor úgyse foglalkozik minddel a keresőmotor? Miért vannak benne (keywords) csak
szekvenciális ékezettel a szavak?

Szóval, az oldal éppen arra alkalmatlan, amire készült volna. Már eleve az eleje: ez ugye egy hazai cég magyar felhasználókat tájékoztató odala. Miért van az elején
mégis egyforma súllyal három nyelven a belépés? Miért nem lehet rögtön tartalommal kezdeni, és úgy mellesleg egy menüpontként nyelvet váltani, mint más normális
hazai honlapon?
Ezzel csak elijesztik az érdeklődőt...

Javasolnám, legközelebb az oldalt ne grafikusok tervezzék (nekik maradjon a grafikai terv), ne programozók (ők csak kódoljanak), hanem online marketing tanácsadók. Akkor
talán ugyanannyi vagy úgy lehet kevesebb pénzből egy működő dolgot sikerül összehozni.
#
Sumi, van olyan... :))
(ps: egy zenekarról van szó)
#
...a névválasztásra célzol? az tényleg mókás. lehetne csinálni egy olyat is, hogy www.nefogazz.hu... :)
#
Jó receptek vannak az oldalon.
#
ezt most mire mondod? tenyleg tetszik vagy ironikusan... ?
#
Szép munka!

www.fogaz.hu

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés